کد خبر 293716
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای که هفته آینده در وین آغاز می‌شود، گفت: لازم بود در این زمینه مشورت‌های نزدیک‌تری با مقامات روسی و چینی انجام شود.

به گزارش مشرق، عراقچی درباره دیدارهای خود با مقامات چینی با اشاره به سفر خود به روسیه و چین افزود: در مسکو و چین با معاونان وزیر امور خارجه دو کشور که همتایان ما در مذاکرات و روسای هیئت های کشورهای خود در مذاکرات هسته ای هستند رایزنی های بسیار مفصلی در خصوص همه موضوعاتی که هفته آینده در دستور کار است داشتیم و سعی کردیم هماهنگی میان مواضع دو طرف به وجود آید و مواضع به هم نزدیک تر شود تا امکان رسیدن به راه حل در قالب 1+5 تسهیل شود.

عراقچی درباره ارزیابی خود از این دیدار ها نیز گفت: هرچه مذاکرات هسته ای جلوتر رود ، به علت پیچیده تر و ریز شدن موضوعات ، رایزنی ها واجب تر و ضروری تر می شود که هم در روسیه و هم در چین دو طرف بر آن تاکید داشتیم و قرار شد رایزنی‌ها در آینده نزدیک تر و فشرده‌تر شود تا بتواند به نتیجه بخش بودن مذاکرات کمک کند.

عراقچی همچنین درباره دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدارها افزود: بعضی از موضوعات دیگر از جمله موضوع تحولات  اکراین نیز که بر تحولات بین المللی سایه انداخته است در این دیدارها بررسی شد و هم روسیه و هم چین ، تاکید داشتند که نباید موضوع اکراین بر موضوع مذاکرات هسته ای تاثیر بگذارد و بر آن سایه بیاندازد.

عراقچی با بیان اینکه در سفر کاترین اشتون به تهران نیز این موضوع مطرح شد افزود: اینکه نباید موضوعات دیگر بر موضوع هسته ای تاثیر بگذارد مورد تاکید همه طرف‌ها است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس