هافبک 31 ساله تیم ملی فوتبال آرژانتین یک دقیقه به پایان بازی فینال جام جهانی 1986 وارد زمین شد و توانست رکورد کوتاه‌ترین زمان بازی در جام جهانی را به نام خود ثبت کند و با همان یک دقیقه بازی قهرمان جهان شد. تنها تماس وی با توپ یک پاس پشت پا بود! شاید بتوان گفت که زمان بدی برای آغاز بازی وی در جام جهانی انتخاب نشد!

بازیکنی که با یک دقیقه بازی قهرمان جام جهانی شد +تصاویر
ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) پرداخته ایم و در 26 بخش این رویدادها را شرح خواهیم داد.

علاوه بر آن قصد داریم در 14 بخش(هفته) روزشمار جام جهانی 2014 که در سایت FIFA منتشر می شود را از 100 روز مانده به این رویداد مهم به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی 2014 با 100 اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

هفته اول روزشمار جام جهانی (100 تا 92) را در اینجا بخوانید



هفته دوم (اعداد 91 تا 85)

91 روز مانده به جام جهانی: (22 اسفند 92 (13 مارس 2014))

به گزارش مشرق، دیه گو آرماندو مارادونا ستاره بی بدیل دنیای فوتبال در دوران به یادماندنی حرفه ای خود 91 بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت.
بدون تردید اوج دوران فوتبال مارادونا در سال 1986 بود که با بازی های دیدنی اش تیم ملی آرژانتین را به قهرمانی در جام جهانی مکزیک رساند. مارادونا 4 سال بعد نیز با درخشش خود آرژانتین را به فینال رساند اما این بار آلمان با  یک پنالتی جنجالی مانع دومین قهرمانی مارادونا و یارانش شد.

روزشمار جام جهانی

مارادونا در دوره گذشته نیز به عنوان سرمربی آرژانتین در جام جهانی 2010 حضور یافت اما نتوانست موفقیت های گذشته خود را این بار در کسوت مربیگری تکرار کند. با این وجود همچنان یکی از بزرگان تاریخ فوتبال جهان به شمار می رود.

90 روز مانده به جام جهانی: (23 اسفند 92 (14 مارس 2014))

سریعترین گل تاریخ فینال جام جهانی در 7 جولای و در فینال جام جهانی1974 آلمان توسط یوهان نیسکنز هافبک تیم ملی هلند پس از 90 ثانیه مقابل آلمان غربی زده شد. تیم ملی هلند تحت رهبری رینوس میشل به دلیل عملکرد درخشانی که داشت، بهترین تیم آن دوره شناخته شد. این تیم پر استعداد که بازیکنانی چون نیسکنز، رودی کرول، جانی رپ و یوهان کرایوف را در اختیار داشت، توانست با ارایه بازی های زیبا که به فوتبال شناور معروف شد تا فینال پیش برود.

روزشمار جام جهانی

تیم هلند در بازی فینال توانست قبل از اینکه پای حریف به توپ برسد، دروازه سپ مایر را باز کند، اما این شادی زیاد طول نکشید و جک تیلور داور انگلیسی بازی یک پنالتی در دقیقه 25 به نفع آلمان غربی اعلام کرد و پل برایتنر گل تساوی زرمن ها را به ثمر رساند و در اواخر نیمه اول هم گرد مولر گل دوم و در واقع گل قهرمانی آلمان غربی را به ثمر رساند.

89 روز مانده به جام جهانی: (24 اسفند 92 (15 مارس 2014))

به گزارش مشرق، مارچلو تروبیانی (Marcelo Trobbiani) هافبک 31 ساله تیم ملی فوتبال آرژانتین بعد از اینکه در دقیقه 89 فینال جام جهانی 1986 وارد زمین شد، توانست رکورد کوتاه‌ترین زمان بازی در جام جهانی را به نام خود ثبت کند و با همان یک دقیقه بازی قهرمان جهان شد.

روزشمار جام جهانی

وی در دیدار فینال جام جهانی 1986 بین آرژانتین و آلمان غربی، اولین و تنها حضور در این مسابقات را تجربه کرد و یک دقیقه به پایان بازی به جای خورخه بروچاگا زننده گل سوم و پیروزی بخش آرژانتین به میدان آمد و در قهرمانی تیم ملی کشورش سهیم شد؛ تنها تماس وی با توپ یک پاس پشت پا بود! شاید بتوان گفت که زمان بدی برای آغاز بازی وی در جام جهانی انتخاب نشد!

88 روز مانده به جام جهانی: (25 اسفند 92 (16 مارس 2014))

سایت فیفا در ادامه روزشمار خود نوشت که در فاصله 88 روز مانده به جام جهانی جام طلایی یا کاپ جام جهانی به کشور ولز رسید و در ادامه به کشورهای انگلیس، هلند و بلژیک خواهد رفت. این سومین تور کوکاکولاست که از جام جهانی 2006 آلمان کار خود را آغاز کرده و در دنیا طرفداران زیادی به دست آورده است. تور امسال از 12 آوریل 2013 (23 فروردین 92)در برزیل آغاز شده و در 21 آوریل 2014 (اول اردیبهشت 93) در برزیل پایان خواهد یافت.

روزشمار جام جهانی

سمبل بازی ها یا همان جام جهانی که به تیم قهرمان جهان داده می شود، تا چند ماه مانده به دور آینده رقابت ها، نزد قهرمان دور قبل باقی می ماند. چند سالی است که طبق توافق کمپانی کوکاکولا با FIFA، این جام، چند ماه مانده به شروع دور جدید رقابت ها، تحت حمایت مالی کوکاکولا در سراسرکره زمین به گردش در می آید. مشابه همان کاری که با مشعل المپیک می شود.

87 روز مانده به جام جهانی: (26 اسفند 92 (17 مارس 2014))

روبرتو کارلوس در بازی شماره 87 خود برای تیم ملی برزیل موفق به زدن یک گل تاریخی شد. مدافع چپ تیم ملی فوتبال برزیل در این دیدار که روز 8 ژوئن سال 2002 برگزار شد، در مقابل تیم ملی چین تنها گل جام جهانی خود را به ثمر رساند.

روزشمار جام جهانی

این گل آغازگر گل های بعدی برزیل در جریان برتری 4 بر صفر آنها در این دیدار بود و ریوالدو، رونالدو و رونالدینیو  3 گل دیگر سلسائو را به ثمر رساندند. برزیل در پایان این جام قهرمان جهان شد.

86 روز مانده به جام جهانی: (27 اسفند 92 (18 مارس 2014))

جام جهانی 86 مکزیک نه تنها به خاطر عملکرد بی نظیر دیگو آرماندو مارادونا بلکه به خاطر اتفاقات دیگری هم که در این رقابت ها روی داد، در یادها ماندگار شد.
در این رقابت ها که با درخشش مارادونا و با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید، تیم مراکش یکی از شگفتی سازان بزرگ لقب گرفت؛ این تیم که در مرحله گروهی با تیم های انگلیس، لهستان و پرتغال همگروه شده بود، توانست با تساوی مقابل انگلیس و لهستان و شکست 3-1 پرتغال به عنوان نخستین تیم آفریقایی در تاریخ نه تنها به دور دوم صعود کرد بلکه صدرنشین گروه خود نیز لقب گرفت.

روزشمار جام جهانی
این تیم شگفتی ساز در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل آلمان غربی، یکی از دو فینالیست نهایی، یک بر صفر شکست خورد و حذف شد، اما این اتفاق موجب شد مرزها شکسته شود و از آن به بعد همواره تیم های آفریقایی به پای ثابت مراحل حذفی مسابقات جام جهانی تبدیل شوند. کامرون در جام 90 تا جمع هشت تیم رسید، نیجریه در جام های 94 و 98 در یک هشتم نهایی حذف شد، سنگال در جام 2002 شگفتی ساز شد و تا جمع 8 تیم رفت، غنا هم در جام های 2006 و 2010 به ترتیب در یک هشتم و یک چهارم نهایی حذف شد. آیا امسال در برزیل  یک تیم آفریقایی به جمع 4 تیم خواهد رسید؟

85 روز مانده به جام جهانی: (28 اسفند 92 (19 مارس 2014))

به گزارش مشرق، گرد مولر ملقب به "بمب افکن" اگر چه در جام جهانی 1970 با 10 گل، آقای گل مسابقات نام گرفت اما پربارترین دوران حرفه ای او دو سال بعد شکل گرفت که در تمامی مسابقات تیم ملی آلمان غربی و همچنین باشگاه بایرن مونیخ 85 گل به ثمر رساند.

بازیکنی که با یک دقیقه بازی قهرمان جهان شد +تصاویر

او در آن زمان از نظر تعدادگل زده در یک سال، رکوردجهانی را به ثبت رساند که تا چهار دهه بعد همچنان بی رقیب باقی ماند. بازیکنی که توانست این رکورد را بشکند لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا است که در سال 2012 با 91 گل از رکورد "بمب افکن" عبور کرد و حد نصابی جهانی را رقم زد که شاید برای همیشه به نام او باقی بماند. مسی در جام جهانی 2014 نیز برای کسب جایزه کفش طلا پا به توپ خواهد شد.

** هفته سوم روزشمار جام جهانی (84 تا 78) را در اینجا ببینید....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    بسیار عالی، اطلاعات رو از سطح لیگ برتر ایران به لالیگا می رسونید.ممنون
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    البته یه بازیکن برزیل هم در سال 1994، در نیمه دوم وقت اضافه به زمین اومد و خوب هم بازی کرد و قهرمان هم شدند
  • عشق فوتبال ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    جناب ناشناس شاید خیلی های دیگه هم بودن که یک نیمه بازی کرده باشند یا شاید کمتر اما اگه دوباره متن رو بخونی می بینی گفته این بازیکن آرژانتینی تنها بازیکنی هست که یک دقیقه بازی کرده و قهرمان جهان شده. این علت استثنائی بودن اونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس