کد خبر 293281
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه جریمه خرید و فروش هر یک عدد سمندر خالدار امپراتور، 200 هزار تومان است، گفت: خریداران و فروشندگان این‌گونه جانوری به عنوان متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از هماهنگی یگان حفاظت محیط زیست با پلیس پیشگیری ناجا برای جلوگیری از خرید و فروش گونه‌های نادر جانوری در آستانه فرا رسیدن سال جدید خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: بر همین اساس میزان کنترل و نظارت‌ها در تمام میادین میوه و تره‌بار به منظور پیشگیری از خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های نادر جانوری از جمله سمندر، لاک‌پشت و مار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس پیشگیری ناجا به محض مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌کنند، گفت: طی روزهای گذشته در کلانشهر تهران میزان کشفیات گونه‌های نادر جانوری قابل ملاحظه بوده است.

خیلدار ابراز داشت: طی روزهای گذشته حدود 45 سمندر خالدار امپراتور در تهران کشف‌وضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست و پلیس پیشگیری ناجا در برابر متخلفان برخورد قاطعانه خواهد داشت، گفت: جریمه هر قطعه سمندر لرستانی 200هزار تومان است که از متخلفان خرید و فروش اخذ می‌شود.

خیلدار با بیان اینکه از گذشته قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت‌سین رسم بوده است، گفت: خریداری سمندر و لاک‌پشت در ایام نوروز را افرادی سودجو باب کرده‌اند و این امر فقط با آسیب رساندن به این گونه‌‌های جانوری و بروز بیماری‌های فراوان برای افراد با نتیجه دیگری همراه نخواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نگه‌داری این گونه‌‌های جانوری بسیار مضر است و با آسیب برای افراد همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و پلیس پیشگیری ناجا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، متخلفان را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل می‌دهند.

سمندر کوهستانی لرستان یا سمندر خالدار قیصری یا سمندر قمصری یا سمندر خالدار امپراتور گونه‌ای سمندر بسیار رنگی است که در جنوب رشته کوه‌های زاگرس در نزدیکی شهبازان لرستان زندگی می‌کند.

سمندر کوهستانی لرستان دارای بدنی به طول 14 سانتی‌متر است و پوست آن در قسمت پشتی قهوه‌ای رنگ با خال‌ها و یا نوارهایی زرد و یا نارنجی بوده که ظاهری زیبا به این دوزیست بومی ایران بخشیده‌است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس