وزیر خارجه قطر در واکنش به اقدام مشترک عربستان، امارات و بحرین در فراخوانی سفرای خود از دوحه تاکید کرد: دولت قطر درباره سیاست خارجی خود با کسی مذاکره نمی کند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، خالد العطیه در سخنانی در شهر پاریس "مذاکره بر سر استقلال" سیاسی خارجی کشورش را رد کرد.

وی گفت: قطر وابسته به هیچ بلوکی نیست بلکه می خواهد شخصیت مستقل خودش را داشته باشد.

وزیر خارجه قطر گفت که سیاست کشورش "بر مبنای رویکرد باز درقبال همگان و عدم کنار زدن کسی است".

وی بار دیگر تاکید کرد: موضع اخیر سه کشور عربستان ، امارات و بحرین در فراخوانی سفرای خود از دوحه ربطی به امنیت خلیج فارس ندارد.

تنش در روابط قطر با عربستان ، امارات و بحرین از زمان فراخوانی سفرای این سه کشور از دوحه شدت گرفت. امارات، عربستان و بحرین دولت قطر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده‌اند که با واکنش شدید قطری‌ها مواجه شده است.

اختلاف اساسی بین دوطرف بر سر حمایت از گروه اخوان المسلمین مصر و سیاست‌های یکجانبه قطر خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است.

عربستان، بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آنها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

در پی تنش در روابط بین عربستان و قطر، جنگ رسانه‌ای بین دو کشور نیز بالا گرفته است و هر یک از آنها دیگری را به فتنه انگیزی و تبلیغات نادرست متهم می‌کند.

درهمین راستا، وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان قلم زدن شهروندان عربستان در مطبوعات قطر یا همکاری با آنها را ممنوع کرد و درمقابل نیز مطبوعات قطری نویسندگان عربستانی خود را از کار برکنار کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس