گفته می شود پروژه مونوریل کرمانشاه که از 4 سال پیش و با حمایت دولت دهم کلید خورده است، به دستور یک آقازاده کنار گذاشته شد.

گروه اقتصادی مشرق -با وجودی که ابراهیم رضایی استاندار جدید کرمانشاه 17 آذرماه اعلام کرده بود که «با توجه به اینکه طرح مونوریل کرمانشاه طبق مطالعات دقیق انجام گردیده ادامه کار را جدی و محکم دنبال می‌کنیم»، اما گفته می شود پس از سفر اخیر یک آقازاده به این شهر و جلسه وی با مدیران استان، با نظر این آقازاده طرح مونوریل کرمانشاه کنار گذاشته شد.

کنار گذاشتن پروژه مونوریل کرمانشاه با دستور یک آقازاده
 
طبق اطلاعات خبرنگار ما، با توصیه این آقازاده قرار است طرح قطار سبک شهری LRT  جایگزین مونوریل کرمانشاه شود.

قطار سبک شهری LRT نوعی از سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری است که نسبت به مترو و مونوریل از ظرفیت و سرعت کمتری برخوردار است.

این در حالی است که مطالعات پروژه مونوریل کرمانشاه از سال 1384 آغاز شد و برنامه اجرایی احداث این خط از اواخر سال ۱۳۹۰ و اوایل ۱۳۹۱ طی قراردادی به مبلغ اولیه ۲۱۵ میلیون یورو و مدت زمان اجرایی ۴۲‌ماه آغاز و پیش بینی شد تا سال ۱۳۹۳ اولین فاز آن به بهره‌برداری برسد.

با این که در سال های گذشته نسبت به اجرای این پروژه در کرمانشاه، انتقاداتی وارد شده بود، اما در حالی که طی دو سال اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی برای اجرای طرح مونوریل انجام شده و اجرای این طرح تا حد زیادی جلو رفته، توقف آن با دستور یک آقازاده که رسما سمتی در دولت ندارد، جای تعجب است.

ساخت مونوریل که مورد علاقه شدید احمدی نژاد بود،بار اول در تهران توسط شهرداری با تخریب و جمع آوری پایه های آن در فلکه صادقیه کلید خورد و این بار نیز در کرمانشاه و با تغییر تصمیم استاندار به هوا رفت .

گفتنی است که ایرادهای کارشناسی به ساخت منوریل در تهران و کرمانشاه وجود داشت و ساخت چنین پروژه هایی با هزینه های میلیاردی مشخص نبود به چه دلایلی مصوب شده بود ،اما نحوه کنار گذاشتن این پروژه در نوع خود جای ابهام های بسیار دارد. امید است مسوولان استان درباره این خبر توضیحات لازم را ارائه نمایند تا سوالات و شائبه های مطرح شده در این زمینه مرتفع شود.

 
 (تصاویری از مراحل اجرایی پروژه مونوریل کرمانشاه)

کنار گذاشتن پروژه مونوریل کرمانشاه با دستور یک آقازاده

کنار گذاشتن پروژه مونوریل کرمانشاه با دستور یک آقازاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    مونوریل قم هم همین بلا سرش اومده. دولت تدبیر و امیده دیگه!!!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    اون اقازاده چه کاره مملکت هست اینو باید مردم شهر واستاندار ونمایندگان این شهر مورد اعتراض قرار دهند پس نگوئید که این همه خرجی که بدون مدیریت و برنامه ریزی صحیح هزینه میشود وبر باد میرود چطور روی اقتصاد این مملکت تاثیر منفی می گذارد از کجا و چگونه است.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    از نظر مهندسی ژئوتکنیک، اساسا ساختن سازه زیر زمینی در شهر مانند تهران که بسترش آبرفت و پر از قلوه سنگ است و بنابر اصلاح مهندسی فاقد معیار شکست است ( یعنی نه سنگ است که بشود با او رفتار سنگ را داشت و نه خاک است که بشود او را خاک طبقه بندی کرد) اساسا ممنوع است. قطار زیر زمینی مال شهرهایی است که یا مانند مسکو و پاریس و لندن تا بیش از دویست متر خاک دارند و یا مال استکهلم که روی بستری از سنگ محکم ساخته شده است. بگذریم که شهرهایی مانند توکیو هم با وجود بستر سنگی ترجیح می دهند سازه زیر زمینی نداشته باشند چون هزینه های حفاری در سنگ واقعا کمر شکن است. حالا تهران چه می کند؟ مرتب قسمتی را حفر می کند اما چون قطعات صخره های بزرک و خاک در تهران با هم مخلوط هستند هیچ حسابی رویش نیست و دایم با ریزش مواجه هستیم. تا جایی که بالاخره هرداری ترجیح می دهد به ججای تونل زدن ابتدا از بالا زمین را خاکبرداری کند و و کانال درست کند و سپس روی سازه را بپوشاند!!! در حالی که به جای همه این هزینه ها می شد موریلی را استفاده کرد که در شهر 29 میلیون نفری توکیو - یوکوهاما بهترین نتیجه را داده است. سریع و به صرفه و با قبیلت جا به جایی بالا. همه آنها انتقادات به اصطلاح کارشناسی رسانه های شهرداری علیه منوریل هم از بیخ بی اساس است و تنها به دلیل آن است که هزینه های سات منوریل بسیار کم است و سریع ساخته می شود و نمی شود به اندازه کافی از قبل آن خورد!!! حتی تلاش دولت سابق برای ایجاد نمونه منوریل در قم هم با کارشکنی گسترده همین افراد بی نتیجه ماند چون نباید مردم سایر شهرها و مخصوصا تهران متوجه می شدند که جه طرح موفقی را از دسترس آنها دور کرده اند.
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    در کرمانشاه و اخرین روزهای دولت گذشته تصمیم به ساخت پل زیر گذز در میدان امام حسین گرفته شد با عجله و بدون کارشناسی البته کارشناس باسواد چیزی تحویل مردم دادند که هر کسی با قبلش مقایسه میکنه تاسف میخوره که چه کسانی برای این مرز و بوم تصمیم میگیرن که نه تنها مشکلی را حل نمیکنند بلکه بر آن می افزایندو نمونه ی دیگرش همین منوریل هستش که البته بهتره جلو ادامه اش گرفته بشه و هزینه هاشو به تاسیس چند کارخانه اختصاص بدن تا چند جوان بدبخت برن سر کار امیدوارم هر چه زودتر شایسته سالاری در جامعه حاکم شود
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    طرح مونوریل از اول یه طرح سیاسی و برای به حاشیه راندن مترو بود و جز ضرر هیچ چیزی برای هیچ شهری نداره . مونوریل با موانعی از قبیل حریم بناهای تاریخی و منازل مردم مواجه هستش و به اندازه متور نمیتونه مسافر جابه جا کنه . واقعا باید در دکترای ترافیک طراحش شک کرد !
  • ناشناس ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    کلا" هرچی دکتر احمدی نژاد بافته شما پنبه کنید از تاسیسات هسته ای گرفته تا مسکن مهر و یارانه ها و مونو ریل و غیره و تیشه به ریشه کشور بزنید !!!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    یاسر هاشمی همه کاره مملکته؟
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    شما به سواد نداشته خودت شک کن. مونوریل برای شهری مثل تهران بسیار کارآمدتر از متروست. کما اینکه مطالعات شرکت های خارجی پیش از انقلاب هم همین مطلب را نشان داد.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    مونوريل يعني هدر دادن پول هر كي هواش كرده دمش گرم
  • رضائی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    نوع استدلالت نشان داد بی سوادی و عاشق نظردادن در هر موضوعی هستی ما که جدا در همه چیز تو شک کردیم
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    ای کاش مسوولان شهر 29 میلیونی توکیو از شما مشورت می گرفتند!! ضمنا شما فقط لوکومتیو منوریل را دیده اید. منوریل هم می تواند با تعداد زیادی واگن فعالیت کند. شکی نیست که احمدی نژاد خیلی بیش از شما ترافیک می داند و شکی هم نیست که در منوریل نمی شود به اندازه یک سازه زیرزمینی لفت و لیس کرد!
  • کمالی ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    ای کاش هر کسی خو.د را کارشناس نمی دانست که راجع به طرحهای خوب و آزمایش داده در دنیا نظر دهد؟
  • مهدی90085 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    تا چند وقت دیگر : درخت هایی هم که در زمان احمدی نژاد کاشته شده فاقد استاندارد میباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شیدا ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    حالا این همه هزینه به باد رفت؟متاسفام واسه تصمیم گیرنده ش و صدبرابر واسه کسایی که اهمال میکنن
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    مونوریل از نظر اقتصادی به صرفه تر میباشد و برای شهرهای کوچک و متوسط مثل قم و کرمانشاه مترو به صرفه نمی باشد.
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    شما چی خوندی؟مهندسی نقاشی یا لیسانس الهیات؟
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    مونوریل قم از همون اول مشکل داشت. از زمان خود آقای احمدی نژاد. نتونست واسه تهران مونوریل بسازه رفت واسه قم بسازه. قم همنتونست گیر داد به کرمانشاه. الان به جای همین مونوریل نمیشد قطار سبک شهری ساخت؟ یا بجای مونوریل قم نمیشد رودخونه رو اتوبان کنه (مثل اتوبان امام علی که در دره ی رودخانه ساخته شده) و وسط رودخونه یه بی آر تی یا قطارسبک شهری بزنه؟ به خدا اگه رودخونه قم اتوبان میشد بهترین چیز برای قم بد. چون تقریبا ازوسط شهر میگذره و دو طرف شهر رو به هم میرسونه.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    خیلی واضحه که مشکل اصلی ترافیک در تهران مربوط به مرکز شهر هست. اونوقت عزیزم میشه توضیح بدی منوریل از کجای مرکز شهر و بازار میخواست رد بشه؟ مونوریل که نمیتونه از روی ساختمان ها رد بشه.از روی خیابان ها هم که اولا فشای خیابان رو کوچکمیکنه بعد در تقاطع ها و پیچ ها نمیتونه از خودش انعطاف نشون بده و ... توضیح بده لطفا. منتظرم. در قم هم اصولا این مونوریل فقط به درد طائرین حرم حضرت معصومه میخوره که اتوبوس رو ایتدا و انتهای رودخانه پارک کنند و با مونوریل برند. ولا غیر. اصلا تاحالا رفتی قم؟ از توی رودخونه رد شدی؟
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    مونوریل از نظر دفاعی و پدافند غیر عامل مشکل داره ولی از تونل مترو در جنگها به عنوان پناهگاه و ... استفاده میشه
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    احمدی نژاد عاشقه مونویل بود ولی تو این ۸سال حتی نتونست یکی رو کامل کنه.خواهشا انصاف داشته باشیدو به این دولت ربطش ندید.هنوز پایه های اونا که تا چندسال در صادقیه جاخوش کرده بود یادمونه
  • علی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    ای بابا جای تعجب داره که آقازاده ها چطور تا حالا نتوانستند خود احمدی نژاد را از صحنه ی روزگار محو کنند . حضرات فکر می کنند با حذف خدمات دولت دهم می شود احمدی نژاد را حذف نمود
  • ماسون ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    طرحهای احمدی نژاد همه الکیه.بهتر که اجرا نشه
  • ماسون ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    بد کپی مردی!
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    همین الان در تهران اتوبوس های تند رو باعث ترافیک هستند . در اتوبان های چمران ، بسیج و ... می توان منوریل زد ولی متاسفانه چون آقای احمدی نژاد گفتند منوریل این وسیله مشکل دارد و اتوبوس ها یک لاین از این اتوبان ها را اشغال و باعث ترافیک بیشتر شده اند. چرا کارهای درست به خاطر اینکه شخصی خاص آن را گفته است لغو می شود من نمی دانم ؟
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    عزیزم از غرق شدن مردم تو مترو و زلزله خیز بودن تهران چیزی شنیدی؟ از وقتی بدبخت شدیم که همه خودشون رو صاحب نظر دونستن و به دلیل سیاسی از هرچرندی حمایت کردن
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    محمود آخر اين مونوًريل و نديد
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    لطفا افرادی که طرفدار طرح سیاسی مونوریل هستند از فردا از مترو استفاده نکنن برن سوار مونوریل بشن
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    لطفا افرادی که طرفدار طرح سیاسی مونوریل هستند از فردا از مترو استفاده نکنن برن سوار مونوریل بشن
  • بیسوادم ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    تدبیررررررررررررر و اممممممممممممید م آرزوست
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    من دکتری حمل و نقل دارم منوریل برای جاهای توریستی خوب است ولی کارامد تر از آن، قطار سبک شهری است. متاسفانه آقای احمدی نژاد به شدت با اسن سیاستهای غلط خود منابع کشور را تباه کرد. متاسفانه همیشه تعصبات کورکورانه منابع کسور را به باد می دهد.
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    آقا ما اعتراض داریم ... مردم کرمانشاه مونوریل میخوان نه قطار سبک شهری LRT .
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    با تمام احترامی که به شما دارم و نظرتان را به عنوان مهندس ژئوتکنیک قبول دارم ولی از نظر علم حمل و نقل مترو (قطار سنگین شهری) اصلا با منوریل قابل مقایسه نیست. ظرفیت جابه جایی مترو بسار پایین تر از مترو است (مترو حداقل 60000 مسافر در ساعت در جهت، منوریل حداکثر 15000 مسافر در جهت در ساعت). لذا فقط نگاه سطحی به توکیو اشتباه قاحشی است. از طرفی علاوه بر بحث هزینه، یک مساله مهم پدافند غیر عامل است که طبیعتا زیر زمین از سطح و بالای زمین امنیت بالاتری دارد (در حملات خارجی) اساسا منوریل برای نه کرمانشاه، نه قم و نه تهران مفید نیست و فقط جنبه تبلیغی دارد.
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    اینها میخواهند حتی خاطرات خوب احمدی نژاد را حذف کنند
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    دولت تعلیق و امیده عزیر همه چیز دولت قبلی باید تعلیق شود یارانه ها تعلیق بنزین سهمیه تعلیق مسکن مهر تعلیق منو ریل تعلیق انرژی هسته ای تعلیق و.......
  • محمد ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    متاسفانه حدود دو سال است که این پروژه لنگان لنگان جلو رفته و علاوه بر قطع درختان زیاد و بوته های سر سبزی که در مسیر مونوریل بوده موجب خراب شدن آسفالت جاده ها نیز گشته است. امید است مسوولین هرچه سریعتر رسیدگی نمایند.
  • hadeseh joo ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    دست این آقازاده درد نکنه
  • حامد ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    1-هزینه هر یک متر مونوریل معادل پنج متر مترو است. 2-حجم مسافری که مترو جابه جا میکند بسیار بیشتر از مونوریل است. 3-مترو مشکلات رعایت حریم خصوصی را ندارد. 4-مونوریل منجر به اشغال فضای مفید در شهرها که هر متر آن میلیونی ارزش دارد میشود. 5-فلسفه مونوریل بیشتر دیدن مناظر زیبا توسط مسافرین است که شهرهای ایران از آن بی بهره است. 6-بازم بگم تا قانع بشی مونوریل به درد ایران نمیخوره!!!!
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    برای هر مکان و هر محیطی و ظرفیتی باید سیستم مورد نیاز آن منطقه را اجرا کرد مترو قیمت یک کیلومترش د رزیر زمین حدود 100 میلیارد تومان هزینه دارد در حالی که مونوریل حداکثر 50 میلیارد تومان در کیلومتر می باشد از طرفی درست است که ظرفیت جابجایی مترو بیشتر از مونوریل می باشد لیکن وقتی شما حدود 20 هزار مسافر در ساعت دارید آیا باید مترویی ساخت با هزینه بیشتری که ظرفیتش 40 هزار نفر در ساعت می باشد بنابراین بهتر است با توجه به مسیر انتخاب شده و هزینه های انجام شده و توجیه کارشناسی طرح برخی از آقایان آخرت خود را خراب نکنند و اجازه پیشرفت پروژه را بدهند نگذارید یک پروژه خوب گرفتار مسائل سیاسی بشود آقای روحانی امید ملت ایران و امید ملت غیور کرمانشاه بشما می باشد دستور ادامه پروژه را بدهید
  • میترا1 ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    ونی که محلی از اعراب نداره منافع ملی و بیت الماله ! وقتی اقازادگان تشنه ی قدرت و صاحب پول به پشتیبانی پدرانشون تیشه به ریشه ی این مردم نجیب میزنن و بازم طلبکارن و وقتی مردم نخوانشون فتنه میکنن و با دشمن واسه تحریم و تیغ بر گلوی مردم گذاشتن همنوا میشن امیدی به پیشرفت این ملک و خاک نیست ! رهبری چقدر هشدار دادن راجع به بیت المال ؟ چقدر هشدار دادن نسبت به ترویج فرهنگ اشراافیگری ؟ راجع به تجمیع قدرت با ثروت ؟ هیهات که ..........
  • تاسف ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    وقتی ایشون یعنی احمدی نژاد همبن طور بی مطالعه و سیکیم خیاری پروژه افتتاح میفرمایند همین میشه دیگه.من خودم قم هستن اینایه سرس ایستگاه ها رو اشتباه درست کردن واقعا خجالت داره
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    طرح بسیار مناسب مونوریل که وافعا به علت عرض کم خیابان ها داشت خیال مردم رو از ترافیک راحت میکرد باید اینجوری شه؟حالا که تمام پایه ها وستون هاش رو گذاشتن حالا که که دو سال که خیابون های کم عرض کرمانشاه به علت ساخت و ساز پروژه کم عرض تر شده بودن و ملت خاک خوردن وترافیک رو به امید آینده تحمل کردن؟یعنی هرکی به هرکی و کسی جلوشون نمیتونه وایسه؟........ هر کی میگه مترو بیاد نگاه کنه اصلا شرایط زدن مترو رو نداره؟ اونم حالاااااااااااااااا
  • معمار ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    مونوریل برا جایی هست که رو زمین فضا دیگه نیست. نه جایی مثل قم یا همین عکس ها که گذاشتین که این همه فضا دارن. خب باید ترن درست کنن این جا ها نه که این همه خرج کنن برن بالا. احمدی نژاد با این کاراش فقط عوام فریبی کرد. مونوریل قم هم گند زده به فضای منظر جاو حرم و هم کلی اشتباهات مهندسی داره. خدا هدر دهنده پول این مملکت رو هلاک کنه....
  • امیرشوکتی نیکو ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اون اقا زاده باباش همون کسی هست که رییس جمهور بدون اجازه اون حتی اب هم نمیخوره. استانداران تا به تایید ایشون نرسند حکم نمیگیرندو...
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    شما برو با حقوقدان مشورت کن. اینجا مهندس حرف میزنه.
  • کوروش مسلمان ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اولا که پروژه احمدی نژاد کیلو چنده هیچ موقع یاد نمیگیرید که افراد مهم نیستند و فقط ایران است که اهمیت دارد متاسفانه در دوره ایشون کم کار غیر اصولی ندیدیم ولی این به معنی اصولی بودن کارهای دیگران در دوران دیگر نیز نمیباشد.
  • حمید ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    پس در کشور های آمریکا ، ژاپن، کره ، آلمان ، اندونزی که بزرگترین نقش در حمل و نقل رو منوریل داره بیسواد هستند!!!
  • کچل موفرفری ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اسم من کچل است فامیلیم موفرفری
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    همین بگو
  • شفق ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اینقدر از احمدی نژاد تنفر دارند که نمیخوان اثری از کارهاش باقی بمونه. اگه میتونستند تبر بر میداشتند به جون طرح های عمرانی تکمیل شده می افتادند.
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    یک مقدار اگه چشمامونو باز کنیم می بینیم که این دولت کارهای زیر بنایی دولت گذشته را با پیشرفت 80 ٪ به بالا را بدون بودجه نگه داشته تا برای سال بعد بنام خودش بزنه ! نومنه اش ورزشگاه خود شهر سمنان !
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چرا نظر منو که محترمانه و کارشناسی ولی مخالف نظرتون بود رو منتشر نکردید؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    هشت سال کل قوه مجریه و مقننه و قضاییه و شورای شهر دستتون بود چرا کاملش نکردید ؟
  • ناشناس ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    این نظر شما بیشتر به عمله ها میخوره تا معمار !!!
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    آقای ناشناس یعنی این قدر پرتی که فکر می کنی 8 سال علاوه بر دولت، مجلس و شهرداری هم دست حاج محمود بود؟!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اهان اووخ یعنی تو شهر های پیشرفته جهان کلا پل وجود نداره که منوریل میسازن!!!
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ بپا پشت سرتا دشمن!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ناشناس ۱۱:۲۴ اگه شهرداری تونسته در برابر اون همه قوه مقاومت کنه نشون میده این طرح هیچوقت کامل نمیشه .
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بگویید نگذاشتند کامل کند.
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    نه در مقابل بمب هایی که تا عمق بیست متر را می شکافند و منفجر می کنند.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    شما اجازه بدهید منوریل درست شود قول می دهیم دیگر سوار مترو نشویم.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    به ناشناس 16:56 در عوض پی ساختمان ها هم ریزش نمی کند! ضمنا بافت مرکزی شهر تهران اولا باید اصلاح شود و ثانیا منوریل می توانست از خیابانهای اصلی به آسانی عبور کند. در قم هم می شد منوریل را توسعه داد تا فقط به درد زایرین نخورد. ثالثا: منوریل منی تواند از فراز بافتهای قدیمی و کم ارتفاع عبور کند. به ناشناس 19:31 خواهشمندم حتی به مقایسه بار حمل و نقل منوریل توکیو با مترو تهران فکر نکنید. چون در توکیو با وجود جمعیتی سه برابر تهران و درصد بالای مردمی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند هیچ وقت دچار چنین مشکگلی نشده است. من آمار دقیق منوریل توکیو را ندارم ولی قطعا آمار شما در مورد تعداد مسافران منوریل غلط است. ظاهرا شما منوریل های تفریحی شهربازی ها را با منوریل های شهری اشتباه گرفته اید. منوریل یک لوکوتیو الکترومغناطیسی دارد و تعداد زیادی واگن می تواند به آن وصل نمود. می توانید در اینترنت تصاویرش را جستجو کنید. ضمنا منوریل ها با سرعتی چند برابر سرعت قطارهای مترو در طی یک ساعت عملا بیش از مترو مسافر جابجا می کنند. همچنین در مورد پدافند غیرعامل هم در اشتباه هستید. چون امروز با وجود بمب های بتن شکاف که تا عمق بیست متر را حفر کرده و منهدم می کنند سخن گفتن از پدافند غیر عامل بی معنا است. به حامد ۱- شما فقط هزینه لکومتییو و واگنها را لحاظ کرده اید. لطفا هزینه هر یک متر جفاری و ایجاد سازه زیر زمینی را لحاظ کنید تا ببینید منوریل عملا بسیار ارزانتر تمام می شود. ۲- در مورد تعداد مسافر هم پاسخی را که به ناشناس قبلی دادم را ملاحظه کنید. ۳- کافیست شیشه های منوریل را بپوشانید! با استدلال شما وجود تقاطع های غیر همسطح و بزرگراه های چند طبقه هم برای حریم خصوصی مشکل ایجاد می کند! ۴- این یکی را هم اشتباه هستید. اتفاقا منوریل به حذف بار ترافیکی از سطح زمین از فضا حداکثر استفاده بهینه را می نماید. ۵- این دیگر هم بی انصافی است و هم بی منطقی. هدف از وسایط نقلیه شهری تنها حمل بار و مسافر است نه تماشا. شهر را با شهر بازی اشتباه گرفته اید . ۶- شما باید توضیح دهید چه اصراری هست که در هیچ شهر ایران منوریل نباشد؟ لاقل بگذارید یک نمونه اش ساخته بشود و مردم ناراضی باشند و آن وقت بگویید بدرد نمی خورد. ۷- متاسفم که سیاستبازی جای رعایت مهندسی را گرفته است.
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چرا متنو نخونهد نظر میدین؟ اون که میگه طرح احمدی نژاد ناقصه اگه متنو بخونی میبینی استاندار همین دولت گفته یکی از طرح هایی بود که با کارشناسی دقیق شروع شد.. اون ناشناسم که میگه هشت سال دولت دست شما بود عزیزم نگاه به متن بنداز.. میگه این طرح 42 ماهه واز سال 90 کلید خورد..
  • عباس ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    البته من خوندم محسنشونه
  • عباس ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    عزبز دلم چرا همه چیزو 0 و 1 میبینی؟!؟!؟!
  • يوسف صادقي ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    مشرق ميدونم منتشر نمي كني . من يك قمي هستم و براي تمت كسانيكه به اين كامنت مثبت دادند متاسفم . قرآن ميگويد : لا تقف بي ما ليس لك به علم . منوريل قم از اول مشكل داشت و اكثر شهروندان قمي اون را يك طرح سياسي نپخته ميدونند كه صد درصد آقاي احمدي نژاد له خاطر بيت المال به هدر رفته در درگاه الهي بيجواب خواهد بود .
  • تتت ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اخه مشرق نیوز از خدا بترس من کرمانشاهیم این طرح مونوریل میخاست از وسط بافت تاریخی شهر رد بشه به همین خاطر همه ی مسئولین و مردم کرمانشاه مخالفش بودن. و میخواستن که از زیر زمین رد شود چون مونوریل نمیشه نصفش بزه زیر زمین نصفش بیرون شد lrt خیلی هم بهتر ایمن تر مونوریل دیگه در دنیا خیلی محدود استفاده میشه فقط احمدی نزا. روش اصرار داشت
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    دوستان عزیز، تنها دلیل این که در کشور ما مترو از مونوریل پیشی گرفته، فقط تعداد زیاد رسانه های شهرداری است. وگر نه هیچ توجیه عقلانی برای این که در ایران مونوریل ایجاد نشود، وجود ندارد. هم از لحاظ مهندسی، و هم از لحاظ علم حمل و نقل شهری بهترین وسیله برای ایران است. هزینه های کلی آن هم نسبت به مترو خیلی خیلی پایین تر است. در صورتی که پروژه های بزرگ هم در کشور اجرا شود، هزینه های آن پایین تر خواهد آمد. متاسفانه امروز کار سیاسی جای کار علمی رو در کشور گرفته و عملا دود این سیاسی کاری ها به چشم مردم می رود.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    اول باید فکر می کردند که چه بسازند بعد می ساختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس