کد خبر 292018
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶

حکایت «قلعه هزار اردک» در حاشیه پایتخت،حکایت کپرنشینانی است که در نزدیکی شهر آسمان‌خراش‌ها و خانه‌های چند میلیاردی بیخ گوش ما واقع شده‌اند،حکایت فرزندان مار و موش گزیده‌ای که به واسطه محرومیت،حسرت یک روز زندگی تمیز و حمام گرم را دارند.

 به گزارش مشرق، حکایت، حکایت کپرنشینانی است که در نزدیکی شهر آسمان‌خراش‌ها و خانه‌های چند میلیاردی بیخ گوش ما واقع شده‌اند؛ حکایت فرزندان مار و موش گزیده ای که به واسطه محرومیت شدید، نتوانسته اند سر کلاس درس بنشینند و حکایت انسان‌هایی که حسرت یک روز زندگی تمیز و حمام گرم را دارند.

حکایت قلعه هزار اردک در حاشیه تهران+تصاویر

زمانی که پا به این روستا گذاشته می‌شود، زمان به عقب بر می‌گردد؛ هنوز که هنوز است نسل ارباب و رعیت‌ها ادامه دارد؛ رعیت‌هایی که زندگی خود را وقف ارباب می‌کنند و سر آخر، چیزی کف دست‌شان باقی نمانده به جز، چین و ترک‌هایی که روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

حکایت قلعه هزار اردک در حاشیه تهران+تصاویر

بیشتر خانواده‌های قلعه از اهالی سیل زده استان سیستان هستند که به علت بیکاری به اینجا کشیده شده اند. ساکنان قلعه در اتاق‌هایی که نمی‌شود نام اتاق بر آن گذاشت و بهتر است بگوییم آلونک، که به واسطه چوب و حلب ساخته شده است، به دور از هرگونه امکانات رفاهی در چند کیلومتری پایتخت زندگی می‌کنند.

حکایت قلعه هزار اردک در حاشیه تهران+تصاویر

این روستا دارای 15 خانوار با جمعیتی معادل 60 نفر است که از این تعداد بیش از 20 نفر دانش آموز محروم از تحصیل، به امید آینده ای روشن در حال زندگی هستند.

خسروی مسئول روابط عمومی موسسه فرهنگی دارلاکرام که در زمینه حمایت از تحصیل کودکان بی‌سرپرست فعالیت می‌کند می‌گوید: طی بازدیدی جهت شناسایی و جذب دانش آموزان واجد شرایط، از روستای قلعه سیمون (قلعه هزار اردک)، از توابع شهرستان اسلامشهر، مشاهده کردیم که ساکنان آن در بدترین شرایط رفاهی و معیشتی در نزدیکی پایتخت به سر می‌برند.

حکایت قلعه هزار اردک در حاشیه تهران+تصاویر

وی عنوان می‌کند: موسسه فرهنگی دارالاکرام در نظر دارد، کودکان محروم از تحصیل این روستا را در حوزه تحصیل حمایت کند و از مسئولان ذیربط خواهشمند است فکری اساسی برای ساکنان محروم این منطقه کنند.

حکایت قلعه هزار اردک در حاشیه تهران+تصاویر


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهگذر ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    1 0
    وای به حال ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس