حجت الاسلام ماندگاری گفت: از مردم تقاضا می کنم که بیایند بگویند ما آماده هستيم سريال كمتر ببينيم ولي بچه‌ي ما با فرهنگ مسموم بزرگ نشود.

گروه فرهنگی مشرق - حجت الاسلام ماندگاری در برنامه چهارشنبه هفته گذشته برنامه «سمت خدا» ضمن انتقاد از ترویج فرهنگهای غلط از صدا و سیما افزود: من به این دلیل به این درخواست شما پاسخ ندادم چون تا زمانی که لقمه حرام در سفره مردم است سیر و سلوک معنا ندارد. در اسلام تاکید شده که هرکس لقمه ای حرام در سفره اش باشد تا چهل روز عباداتش پذیرفته نمیشود پس مدیران ما را چه شده است؟! تا زمانی که بد حجابی و بی حجابی وجود داردتا زمانی که ربا خواری در بانکها وجود دارد تا زمانی که رشوه خواری وجود دارد تا زمانی که همین رسانه ملی که منبع تولید فکر است و مصرف گرایی را در تبلیغات نظام سرمایه داری به خورد مردم میدهد چگونه میتوان انتظار سیر و سلوک داشت؟!

 اگر تبليغات حرف اول را بزند، يعني نظام سرمايه‌داري مي‌خواهد حاكم بر صدا و سيما شود. نظام سرمايه‌داري كه آقا با بنزش، با پاپيونش، با كراواتش تا دم در استوديو بيايد، و چون پول مي‌دهد كسي جرأت نكند به او چيزي بگويد. اين يعني انقلاب ما؟! صدا و سيما الآن شما حكم متولي يك توليد فكر و فرهنگ را براي مردم داريد. ما مي‌خواهيم زير بار نظام سرمايه‌داري نرويم. نظام سلطه نرويم. حاضر هستيم، كمتر سريال ببينيم، كمتر فيلم ببينيم، دو تا شبكه‌ي ما كم شود ولي صدا وسيماي ما فرهنگش زير نظر نظام سرمايه‌داري نرود.

یعنی چه که حتی در برنامه کودک هم شاهد تبلیغ محصولات نظام سرمایه دار کشور هستیم؟!.. این در حالی است که در آئین نامه خود صدا و سیما امده که هرگونه تبلیغ ، قبل ، حین و بعد از برنامه کودکان ممنوع است اما در صدا و سیما بجای آنکه توجه کودک به برنامه سازی برنامه سازان و تولید کنندگان فکر باشد به محصولات نظام سرمایه داری سوق داده میشوند…! این یعنی چه که صدا و سیما تبلیغ میکند مصرف گرایی هرچه بیشتر را ؟!… مثلا همین همراه اول و ایرانسل چرا تبلیغاتشان پخش می شود که تشویق به تماس های غیر ضروری میکنند در اینصورت برنده خودرو میشوید و یک شبه بدون زحمت میلیونر شوید؟

وی افزود: اين مردمي كه مسجدها را اداره مي‌كنند. اين مردمي كه محافل اهلبيت را دارند اداره مي‌كنند، مردم بيايند باني شوند حتي خيرين، بگويند: ما اين برنامه‌ي صدا و سيما را اداره مي‌كنيم. اشكالي ندارد! حتماً بايد برنامه‌هاي ورزشي و فيلم و سريال، اسپانسر داشته باشد، ما مي‌گوييم پشتيبان داشته باشد. برنامه‌هاي مذهبي هم بيايند بگويند: آقا، ما اين برنامه را پشتيباني مي‌كنيم، شما اين فرهنگ‌ها را به مردم بدهيد، مشكل هزينه نداشته باشيم. اين نقش مردم است!

من همچنین پیشنهاد میکنم همسران مسئولان که الان دارند در منزل این برنامه را می بینند به همسرانشان سفارش کنند تا بودجه بیشتری برای صدا و سیما در نظر بگیرند.

دانلود


منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مینا ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 0
    احسنت حرف دل ما رو زد
  • یا زهرا ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 0
    سلام به شدت موافقم آهای مردم با فرهنگ و متمدن ایران حمایت کنید از این ایده داره دیر میشه بخدا
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 0
    آقاي ماندگاري درست ميگين ولي اصلا شبكه هاي تلويزيوني سريال نميسازند كه كم هم بكنن. بيشتر مردم هم متاسفانه سريالهاي تركيه اي را ميبينن و به رسانه ملي توجه اي ندارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس