مسئول برگزاری نخستین دوره مسابقات سوارکاری جام دنیلی با بیان اینکه یک میلیارد ریال جایزه برای این رقابت ها در نظر گرفته شده است گفت: برای حضور در این دوره از رقابتها بیش از 100 سوار کار اعلام آمادگی کرده اند.

یک میلیارد ریال جایزه مسابقات سوارکاری تهران/ پیش بینی حضور 400 سوارکاربه گزارش مشرق، نشست خبری و مطبوعاتی اولین دوره مسابقات سوارکاری جام دنیلی ظهر امروز سه شنبه در سالن همایشهای صدا و سیما با حضور اصحاب رسانه و دکتر اژدرکش رئیس ستاد جام و دکتر توتونچی دبیر این مسابقات برگزار شد.

این جام با همکاری گروه پیشگامان دنیلی و فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران از 14 الی 16 اسفند در محل باشگاه سوارکاری آزمون برگزار خواهد شد.

علی اژدرکش درخصوص این مسابقات بیان کرد: این رقابتها از فردا چهارشنبه آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه پیدا می کند که شرکت دنیلی ایران و فدراسیون سوارکاری آن را برگزار خواهند کرد. ما 8 رده سنی و فنی را برای این مسابقات در نظر گرفتیم که در هر رده اسب‌ها و سوارکاران رده‌بندی می‌شوند.

وی افزود: صبح روز چهارشنبه مسابقات در رده D بزرگسالان برگزار می شود. عصر روز چهارشنبه نیز رقابتهای ردیفی یا C بزرگسالان انجام می گیرد. صبح روز پنج شنبه رده C نونهالان، نوجوانان و جوانان انجام می گیرد ضمن اینکه در این روز مسابقات O2 مالکین هم برگزار خواهد شد اما رقابت های رده D1 بزرگسالان که ارتفاع 135 سانتیمتر است به همراه مسابقات D1 اسب ایرانی در روز جمعه انجام می گیرند.

مسئول برگزاری نخستین دوره مسابقات سوارکاری جام دنیلی درخصوص جوایز در نظر گرفته شده برای این رقابت ها توضیح داد و گفت: در مجموع یک میلیارد ریال جایزه برای این دوره در نظر گرفتیم که به نفر اول مسابقات اصلی که صبح جمعه برگزار می شود یک خودرو سمند اهدا می شود. هدف اصلی ما از برگزاری این جام حمایت از صنعت اسب و ورزش سوارکاری بوده چرا که همواره در رسانه ها این رشته مظلوم واقع شده است. همچنین به دنبال کمک به فدراسیون هستیم تا مشکل قرنطینه اسب های ایرانی و حضور در میادین بین المللی را برطرف کنیم چرا که اکنون بالاترین رده ای که یک سوارکار در ایران می تواند کسب کند مسابقات قهرمانی کشور است.

اژدرکش در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: سال آینده این مسابقات را به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد و حتی اگر مشکل قرنطینه اسب ها حل نشود، راه کارهای دیگری خواهیم داشت و با اسب های غربی این مسابقات را برگزار می کنیم، بین المللی بودن این مسابقات باعث می شود تا دیدگاه مسئولان بین المللی نسبت به ورزش سوارکاری ایران تعدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از حضور سوارکاران کشورمان در بازی های آسیایی حمایت می کنید بیان کرد: یکی از برنامه های اصلی ما حمایت از سوارکاران برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون 2014 است و به نظرم سوارکاران ما شانس بالایی برای کسب مدال دراین مسابقات دارند و این را هم بگویم در حال حاضر بالای 50 اسب آماده برای این مسابقات داریم که متأسفانه با مشکل قرنطینه مواجه هستند. اسب در ورزش سوارکاری مثل بازیکن رشته های دیگر است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

اژدرکش درخصوص تعداد شرکت کننده های حاضر در این مسابقات گفت: ثبت نام این مسابقات تا عصر روز سه شنبه ادامه دارد و پیش بینی ما این است که مسابقات را با حضور بیش از 100 شرکت کننده برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات فدراسیون سوارکاری شرکت می کند گفت: من برای ریاست فدراسیون کاندیدا هستم و امیدوارم انتخابات خوبی برگزار شود و کسی که شایسته است برای این پست انتخاب شود.

اژدرکش در خصوص برگزاری مسابقات اسب ایرانی در کنار مسابقات اصلی نیز اظهار داشت: هدف اصلی ما از این بخش معرفی اسب ایرانی است چرا که صنعت اسب یکی از بزرگترین و پردرآمدترین صنایع جهان است و اگر تبار اسبهای خارجی را ببینید به اسب های ایرانی که از زمان فتحعلی شاه به اروپا هدیه شد بر می گردد.

وی درباره علت اهدای خودرو سمند نیز گفت: به خاطر حمایت از تولید ملی و این که اسب نماد این خودرو است ما پیشنهاد خودروسازهای گران قیمت را رد کردیم.

ازدرکش در خصوص حضور بانوان نیز بیان کرد: یکی از رشته هایی که همزمان آقایان و بانوان می توانند با رعایت پوشش اسلامی همزمان شرکت کنند همین مسابقات سوارکاری است و پیش بینی می کنیم حدود 20 ورزشکار بانو در این مسابقات حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس