کد خبر 290564
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸

به دلیل بحران اوکراین، ارزش معاملات در بورس مسکو کاهش یافت. همچنین ارزش برابری روبل (پول ملی روسیه) در برابر یورو و دلار آمریکا پایین آمد.

به گزارش مشرق، جدیدترین تحولات بحران اوکراین و احتمال حمله نظامی روسیه به این کشور به شرح زیر به روز می شود:

- پایگاه نیروی هوایی ارتش اوکراین مستقر در منطقه کریمه این کشور از موضع روسیه اعلام حمایت کرد.

- جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه به کی یف پایتخت اوکراین سفر می کند. این اقدام در راستای اعلام حمایت آمریکا از اوکراین در برابر احتمال حمله نظامی روسیه است.

- آمریکا مذاکرات بازرگانی و سرمایه گذاری با روسیه را در اعتراض به رویکرد این کشور در برابر اوکراین متوقف کرد.

- باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست 2 ساعته ای با مشاوران امنیت ملی خود راه های انزوای روسیه را بررسی کرد.

- به دلیل بحران اوکراین، ارزش معاملات در بورس مسکو کاهش یافت. همچنین ارزش برابری روبل (پول ملی روسیه) در برابر یورو و دلار آمریکا پایین آمد.

یوری سرگیف سفیر اوکراین در نشست شورای امنیت



- قیمت جهانی نفت به دلیل بحران اوکراین دو دلار افزایش یافت.

- قیمت جهانی طلا به دلیل بحران اوکراین 2 درصد افزایش یافت.

- شورای امنیت به درخواست روسیه ، نشستی را برای بررسی بحران اوکراین برگزار کرد.

- یوری سرگیف سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت: روسیه در هفته اخیر نزدیک به 16 هزار نظامی به منطقه کریمه اوکراین اعزام کرده است.

- مجلس سنای آمریکا اعمال مجازات (تحریم) علیه روسیه را بررسی می کند.

پایگاه نیروی دریایی اوکراین در منطقه کریمه در محاصره شبه نظامیان حامی روسیه



- سناتور روبرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت: این کمیته اعمال مجازات (تحریم) علیه روسیه به دلیل احتمال حمله این کشور به اوکراین و ارائه کمک هایی به کی یف را بررسی می کند. اعضای این کمیته قرار است شخصیت های روسی و افراد اوکراینی همکار مسکو را تحت مجازات قرار بدهند.

منندز ادامه داد: دخالت نظامی روسیه در اوکراین نقض بزرگ قوانین بین المللی و مستلزم واکنش سریع و هماهنگ جامعه بین المللی برای پشتیبانی از اوکراین و مقابله با تلاش های روسیه برای الحاق بخش هایی از خاک اوکراین به خود با استفاده از زور است.

- وزارت دفاع آمریکا ارتباطات نظامی با روسیه را به دلیل بحران اوکراین متوقف کرد. این ارتباطات شامل همه تماس های نظامی، برگزاری رزمایش های نظامی مشترک و بازدید از بنادر یکدیگر است.

سخنرانی سفیر روسیه در نشست شورای امنیت




- روسیه اعلام کرد که رئیس جمهور فراری اوکراین از پوتین خواستار دخالت نظامی روسیه در کشورش شده است.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که رئیس جمهور فراری اوکراین (ویکتور یانکوویچ) در نامه ای رسمی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقاضای دخالت نظامی مسکو در اوکراین را مطرح کرده است.

یانکوویچ در نامه اش گفته است: ارتش روسیه برای بازگشت قانون و حکومت در اوکراین به دخالت نظامی اقدام کند. هم اکنون در اوکراین تحت تاثیر کشورهای غربی، اقدامات تروریستی و خشونت آمیزی انجام می شود. مردم اوکراین به دلیل زبان و عوامل سیاسی تحت ظلم هستند. به همین دلیل از آقای پوتین می خواهم از نیروهای نظامی روسیه برای اعمال مشروعیت ، صلح، قانون، ثبات، و دفاع از حقوق اوکراینی ها استفاده کند.


ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه مستقر در منطقه کریمه اوکراین



- اوباما: روسیه در موضوع اوکراین، قوانین بین المللی را نقض کرده است.

- سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه نشستی را درباره اوکراین برگزار می کنند.

- ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه موضوع ارائه مهلت به ارتش اوکراین را تکذیب کرد. قبل از این رسانه ها اعلام کرده بودند ارتش روسیه به ارتش اوکراین برای تخلیه منطقه کریمه، تسلیم شدن یا رویارویی با حمله نظامی مهلت 15 ساعته ای را داده است.

منبع: عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • طاهر ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 0
    ویکتور یانکوویچ خائم است و ملت اکراین حق داشتند اورا برکنار و مجازات کنند اخر یکی که ریس جمهور است از یک کشور بیگانه بخواهد برای منافع او به کشورش حمله کند خائن
  • بنده خدا ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    طاهر خان، رئیس جمهور اوکراین با رای مردم انتخاب شده وبه دست عده ای خائن و دست نشانده غرب برکنار شده . افرادی که فعلا حکومت را به دست گرفته اند و حمایت غرب را با خود دارند خائن هستند.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    مثل ترویستهای سوریه
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    طاهر جون بيدار شو صبح شده !!! ببم جان مثل اينكه فراموش كردي كه رئيس جمهور موقت هم از آمريكا و انگليس خواسته كه امنيت كشورش رو حفظ كنند !!! وقتي مسؤولان كشورهاي بيگانه تو شورشهاي خياباني شركت ميكردند شما لالا بودي ؟!!! ما نه طرفدار شرق هستيم و نه غرب ولي در حال حاضر رويارويي غرب و روسيه به نفع ما است .
  • امید ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    اوه چه جالب وحشی های تکفیری توی سوریه هم همین رو از آمریکا خواسته بودن دیکتاتور بحرین هم همین رو از عربستان خواست اونجا لال بودی طاهر جون! الان بلبل شدی!!!؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    یاد بنی صدر افتادم
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    ما شا الله آقا طاهر اربابتون امریکا با یک مشت وهابی چچنی و فاشیستهای اوکراینی و اروپایی حکومت رسمی یک کشور رو تحت فشار گذاشتند بعد تو جوجه یاد خیانت افتادی اول شعور سیاسی خودت رو بالا ببر بعد نظر بده IQ.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    1- اول خائن درست است نه خائم 2- ويكتور يانكوويچ رئيس جمهوري قانوني اوكراين است كه توسط كودتاي خياباني طرفداران غرب سرنگون شده است و بدون طي روند استيضاح بركنار شده است. 3- علي رغم اين كه با اين كارش موافق نيستم، ولي به هر حال براي اعاده حاكميت قانوني دولت از روسيه اي كه 13 سال قبل با اون يك كنفدراسيون را تشكيل مي داد تقاضاي كمك كرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس