کد خبر 290419
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی که یکی از استراتژیست‌های این رژیم محسوب می شود چندی قبل در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اذعان کرد که رژیم اسرائیل مانند تک درختی در بیابان است که نیازمند حمایت امریکا می باشد و بدون حمایت امریکا این درخت در بیابان دوام نمی اورد.

به گزارش مشرق، کنفرانس سالانه ایپک (کمیته روابط عمومی اسرائیل ـ آمریکا) به عنوان بزرگترین لابی رژیم اسرائیل در آمریکا از روز دوم ماه مارس جاری تا چهارم مارس (یازدهم لغایت سیزدهم اسفند ماه) آمریکا برگزار می گردد. این لابی صهیونیستی هرسال در اوایل ماه مارس کنفرانس سالانه خود را برگزار می کند و با جمع اوری جمعیتی بین 10 تا 14 هزار نفر در واشنگتن به قدرت نمائی می پردازد. عمده‌ترین محور تمرکز ایپک کنگره آمریکا می باشد و اصلی ترین هدف ایپک تلاش برای تضمین امنیت رژیم صهیونیستیاست .این لابی از طریق سرمایه های کلان صهیونیستها، در انتخابات کنگره از نامزدهای انتخاباتی مد نظر حمایت و نفوذ خود را از این طریق در کنگره امریکا اعمال می کند.

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی که یکی از استراتژیست‌های این رژیم محسوب می شود چندی قبل در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اذعان کرد که رژیم اسرائیل  مانند تک درختی در بیابان است که نیازمند حمایت امریکا می باشد و بدون حمایت امریکا  این درخت در بیابان دوام نمی اورد. از همین رو متفکران صهیونیست با طراحی چندین لابی قدرتمند در آمریکا که یکی از انها ایپک است همواره حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل را تضمین کرده اند و این یکی از حیاتی ترین برنامه های صهیونیسم بین الملل است.

منبع: تابناک
فعالیت ایپک در آمریکا البته هزینه های فراوان و زیان باری را برای دولت و مردم امریکا داشته است و در مقابل نمی توان هیچ سودی را برای آن تصور نمود . با فعالیت و نفوذ ایپک در هیات حاکمه امریکا، این کشور بدون چون و چرا در حال حمایت از رژیم صهیونیستی می باشد .این امر باعث شده است تا به اذعان دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا و از ژنرالهای برجسته امریکائی نوع نگاه مردم کشورهای عربی اینگونه است که آمریکا حامی سرسخت اسرائیل در برابر فلسطین است و از اینرو هرحکومت عربی که به امریکا نزدیک شود از دید مردم جهان عرب به عنوان خائن به آرمان فلسطین شناخته می شود از این رو فضای عمومی کشورهای عربی ضد امریکائی و ضد حکومتهای خودشان است.

بر همین اساس است که اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری خود به دنبال حل و فصل موضوع فلسطین است چرا که با حل احتمالی مسئله فلسطین جو ضد امریکایی در جهان اسلام و عرب کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر به دلیل اقدامات غیر قانونی و اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمینهای فلسطین، سازمان ملل همواره در قطعنامه های خود اسرائیل را محکوم می کند و این لابی ایپک است که از دولت آمریکا می خواهد که قطعنامه های سازمان ملل را وتو نماید از اینرو آمریکا در سازمان ملل بدلیل مواضع جانبدارانه از اسرائیل منزوی شده است . البته مهمترین هزینه آمریکا در اجرای سیاستهای ایپک حمله به عراق است . ایپک و صهیونیستهای تندرو که حکومت عراق را خطری برای اسرائیل قلمداد می کردند به بهانه سلاحهای کشتار جمعی عراق ، آمریکا را به باتلاق حمله به عراق کشاندند حمله ای که پس از خروج امریکا از عراق و به جا گذاشتن  تلفات جانی و مالی سنگین امریکا ،تحلیلگران آمریکائی اعتراف کردند که هیچ دستاوردی برای امریکا نداشته است و این تجربه باعث گردید نهضت ضد جنگ در آمریکا امروزه از هر دوره ای قوی تر می باشد.

هزینه های  فراوان حمایت از اسرائیل، سیاستگذاران و تصمیم گیران آمریکا را به این نتیجه رسانده است که تداوم اجرای دیکته های ایپک تنها چهره آمریکا را در جهان مخدوش خواهد کرد. از همین رو از دوسال گذشته تاکنون شاهد ایجاد نوعی شکاف بین مواضع ایپک و دولت آمریکا بوده ایم. عدم توانایی ایپک برای جلوگیری از رای اعتماد کنگره به چاک هگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا، ناتوانی ایپک در تحریک آمریکا برای عملیات نظامی در سوریه و نهایتا ناکامی ایپک در انجام اقداماتی تند برای تخریب روند توافق ژنو بین ایران و گروه1+5 از جمله تصویب تحریمهای جدید در کنگره امریکا از نشانه های بارز کاهش قدرت ایپک در صحنه سیاسی امریکا است.

کنفرانس سالانه ایپک در حالی برگزار می شود که بسیاری از نمایندگان و سناتورهای کنگره از فشار ایپک جهت تشدید تحریمها علیه ایران گریزانند و ایپک با دولت آمریکا در مورد چشم انداز توافق نهائی با ایران در موضوع هسته ای اختلاف دارند. در شرایطی که ایپک از برچیدن برنامه هسته ای ایران سخن می گوید، دولت آمریکا برقبول غنی سازی توسط ایران همراه با نظارت اژانس تاکید دارد. این مسائل باعث شده است تا این لابی صهیونیستی یکی از دوره هایی را که قادر نیست بر روند سیاستگذاری در آمریکا تاثیر بگذارد را تجربه می کند . جنگ طلبی واقدامات پر هزینه ایپک زمینه های کاهش نفوذ این لابی را فراهم نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس