کد خبر 287956
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

مقامات آمریکایی و مکزیکی پس از جستجو و تعقیب و گریز طولانی، قدرتمندترین سرکرده باند قاچاق موادمخدر در جهان را در مکزیک دستگیر کردند.

 به گزارش مشرق، به گفته مقامات این دو کشور، «جواکویئن گیوزمن» 56 ساله ملقب به «ال کاپو» که باند قاچاق موادمخدرش تامین‌کننده کوکائین مورد استفاده در آمریکاست روز گذشته در ساختمان هتلی در مکزیک به دام پلیس افتاد.

یکی از مقامات که نامی از او منتشر نشده گفت:‌ ال کاپو همراه با یک فرد دیگری دستگیر شده و مسئولیت این عملیات برعهده نیروی دریایی مکزیک و سازمان مبارزه با موادمخدر آمریکا بوده است.

دستگیری رئیس باند قاچاق مواد در جهان+عکس

قدرتمندترین سرکرده باند قاچاق موادمخدر در جهان با چندین اتهام قاچاق موادمخدر در آمریکا روبروست. همچنین امپراتوری قاچاق موادمخدر او از آمریکای شمالی تا اروپا و استرالیا ادامه دارد. علاوه بر این اعضای باند ال کاپو در چندین درگیری گزارش شده میان کارتل‌های قاچاق مواد در مناطق مختلفی از مکزیک شرکت داشته‌اند.

مقامات این دو کشور با بیان اینکه متهم چندین هفته تحت تعقیب بوده، اعلام کردند: یکی دیگر از شرکای او در نوامبر سال گذشته میلادی (2013) پس از آن که به ایالت آریزونا رفته بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، دستگیری این سرکرده باند قاچاق موادمخدر به تعقیب و گریزهای دنباله‌دار پلیس آمریکا و مکزیک برای به دام انداختن او پایان داد. این قاچاقچی پس از آن که در سال 2001 میلادی توانست از زندان بگریزد برای فرار از دست قانون در کشورهای مختلف رفت و آمد داشته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس