کد خبر 287843
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از رویدادهای اخیر اوکراین و نیز آزادی نخست‌وزیر سابق این کشور که به جرم سوءاستفاده از قدرت در زندان به سر می‌برد، استقبال کرده و بر حمایت خود از مخالفین تأکید کرد.

به گزارش مشرق؛ کاخ سفید روز گذشته (شنبه) ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از نزدیک وضعیت اوکراین را زیر نظر دارد. 

در این بیانیه اعلام شده: "ما به صورت مداوم از کاهش خشونت‌ها، تغییرات قانونی، یک دولت ائتلافی و انتخابات زودتر از موعد حمایت کرده‌ایم. رویداد‌های امروز می‌تواند ما را به این اهداف نزدیک‌تر سازد."

کاح سفید در ادامه بیان کرده است: "اصل لایتغیر رویدادها باید این باشد که مردم اوکراین آینده خود را تعیین کنند. ما از فعالیت‌های سازنده در رادا استقبال کرده و همچنان خواهان تشکیل فوری یک دولت فراگیر تکنوکرات وحدت ملی هستیم. ما از آزادی یولیا تیمشنکو، نخست‌وزیر سابق، از بیمارستان زندان حمایت می‌کنیم و امیدواریم که وی با برخورداری از درمان و داروهایی که مدت زیادی است به آنها نیاز دارد، به زودی بهبود یابد."

در بخش دیگری از این بیانیه اعلام شده است: "ما با متحدانمان، با روسیه، و با سازمان‌های مربوطه اروپایی و بین‌المللی همکاری خواهیم کرد تا از یک اوکراین قدرتمند، توانمند، متحد و دموکراتیک حمایت کنیم. مردم اوکراین باید بدانند که آمریکا ارزش عمیقی برای روابط طولانی بین دو کشور قائل بوده و در مسیر دموکراسی و توسعه اقتصادی به آنها یاری خواهد رساند."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    اصل لایتغیر رویدادها باید این باشد که مردم اوکراین آینده خود را تعیین کنند. !!! مردم سوریه و بحرین چطور؟ و همچنان خواهان تشکیل فوری یک دولت فراگیر تکنوکرات وحدت ملی هستیم. !!! بعضی ها که ریشه های شعار دولت فراگیر تکنوکرات وحدت ملی در ایران را نمی دانستند الان خوب بفهمند!پدر واقعی این دولت کیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس