دکتر ظریف پس از کنفرانس مشترک با اشتون، جلسه جداگانه‌ای با خبرنگاران برگزار کرد که در آن از عملکرد برخی رسانه‌های داحلی در انعکاس اظهارات شخصیت‌های آمریکایی و صهیونیست انتقاد کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - دومین روز از مذاکرات وین در سکوت کامل خبری و با داغ شدن بازار اخبار و شایعات از قول منابع آگاه به پایان رسید. برخی منابع از توافق طرفین بر سر چارچوب مذاکرات جامع خبر می‌دهند و برخی منابع دیگر از موکول شدن آن به مذاکرات ماه آینده خبر می‌دهند. قرار است صبح امروز به وقت وین (ساعت 11:30) آخرین نشست دکتر ظریف و کاترین اشتون برگزار شود و سپس کنفرانس خبری مشترک در ساعت 12:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد تا نتیجه دو روز مذاکرات فشرده ایران و 1+5 به اعلام شود.

کاترین اشتون به ایران سفر می‌کند/ انتشار جزئیاتی از چارچوب مذاکرات جامع/ کنفرانس خبری مشترک 12:30+تصاویر

گزارش کامل روز اول مذاکرات وین به همراه تصاویر مرتبط را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.


گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به وین از آخرین اخبار و تحولات مذاکرات جامع، در ادامه بصورت لحظه به لحظه به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رسید.


13:30 وزیر خارجه از سفر کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در روزهای 18 و 19 اسفندماه خبر داد.

13:00 دکتر ظریف در جمع خبرنگاران با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی گفت:

**برخی از رسانه‌ها در داخل کشور حرف‌های نامربوط مقامات رژیم صهیونیستی یا شخصیت‌های آمریکایی را با ترجمه نادرست منعکس می‌کنند و زمینه اشاعه حرف‌های نامربوط در داخل را فراهم می‌کنند.

**در مذاکرات قبلی خبرنگار یکی از این رسانه‌ها پرسید نظر شما درباره حضور نماینده رژیم صهیونیستی در مذاکرات چیست، و من به صراحت اعلام کردم که هیچ جایی در مذاکرات ندارند. بعدها معلوم شد که از یک سایت گمنام عبری زبان خبری درباره حضور نماینده رژیم صهیونیستی منتشر شده و در داخل ترجمه کرده و انعکاس داده‌اند.

**هر مقام و شخصیت غربی و صهیونیستی هر حرف نامربوطی و هر تحلیل و نظری از توافق یا مذاکرات می‌گویند به سرعت در داخل ترجمه می‌کنند و پوشش می‌دهند و فضا را برای حرف‌های دیگر فراهم می‌کنند.

**توافق کردیم در میان راه طرفین با اظهارنظرهای جدید همدیگر را متعجب نکنند. اظهارات مقامات آمریکایی در دو ماه گذشته کمکی به اعتمادسازی نکرد.

ظریف: اظهارات مقامات آمریکایی در دو ماه گذشته کمکی به اعتمادسازی نکرد/ تعطیلی هیچ سایتی در دستور کار نیست+تصاویر

12:45 کنفرانس خبری جداگانه دکتر ظریف با خبرنگاران:

**بر مبنای توافق ژنو و برنامه اقدام مشترک در این جلسات قرار بود وارد گفت‌وگوهای نهایی شویم

**طبق برنامه حداکثر ظرف یکسال بعد از اجرایی شدن مرحله اول مذاکرات می تواند ادامه پیدا کند و توافقات نهایی شود و به اجرا گذاشته شود.

**طبق توافق تا یکسال فرصت است اما ما قصد داریم در کوتاه‌ترین فرصت به توافق برسیم که شش ماه اول است و تا پایان تیرماه خواهد بود.

**بنده و خانم اشتون چارچوب‌ها و اصولی را که باید مورد توافق قرار بگیرد مطرح کردیم و دوستان ما در سطح معاونین هم در جلسات دوجانبه و هم در جلسات رسمی 7 جانبه و 8 جانبه ادامه ادامه دادند.

**تبادل نظرهایی شد و در بعضی موارد تفاهم هست و در بعضی موارد دیدگاه ها تفاوت دارد.

**توافق کردیم در حوزه‌هایی که تفاهم هست کار کنیم.

**دیدگاه عمومی این است که تنها موضوعات هسته‌ای در این مذاکرات طرح شود و هیچ موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای نخواهد بود و چارچوب بحث را برنامه اقدام مشترک ژنو روشن کرده است

**برای برگزاری جلسات کارشناسی و سیاسی تا خردادماه توافق کردیم و اولین آن در حاشیه اجلاس آتی شورای حکام بین کارشناسان خواهد بود و جلسه دوم در سطح سیاسی در پایان سال جاری شمسی 29 ا سفند در وین خواهیم بود.

**راه دشواری هست و تأکیدی که در این گفت‌وگوها داشتیم این بود که طرفین باید در اقدامات و اظهارات خود مراقبت کنند و اقدامی نکنند که بی اعتمادی مردم ایران را تشدید کنند و از این فرصت بی نظیر تاریخی که مردم ایران فراهم کردند با حضور یکپارچه در انتخابات و در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، از این فرصت استفاده کنند برای جلب اعتماد مردم ایران. همچنین از اظهاراتی که فقط برخی گروه‌های فشار را راضی می‌کند و فایده‌ای برای آن‌ها ندارد خودداری کنند.

**فضای مذاکرات بسیار جدی بود، اما برای اولین جلسه قدری مثبت‌تر از آن بود که پیش‌بینی می‌شد.

**ما نمی‌پذیریم که کسی برای ما نسخه بپیچد و راه حل تعیین کند. این نیاز و پیش نیاز موفقیت در مذاکرات توسط سایر طرف‌ها حداقل در میز مذاکرات مراعات می‌شود. امیدواریم بعد بازگشت به پایتخت‌ها روشی که در مذاکرات داشته‌اند را ادامه دهند.

**اطمینان می‌دهم در زمان مذاکره هیچکس این امکان را نداشته که با نمایندگان و مذاکره‌کنندگان ایرانی جز با زبان احترام و تکریم صحبت کند.

**هیچ کس این امکان را نداشته که به مذاکره کنندگان ایران موضوعی را تحمیل کند.

**ما در مواردی که دشوار هست صراحتا مواضعمان را اعلام کردیم و البته فعلا در ابتدای راه هستیم و نیاز هست به موارد جزئیات و موضوعات ریز حقوقی نیز بپردازیم و راه پر نشیب و فرازی را در پیش داریم

**بیش از هر چیز به همدلی، حمایت همه اقشار مردم و بیش از آن به دعای خیر نیازمندیم.

**هیچ سایتی را تعطیل نمی‌کنیم و مشکل این است که کسی فکر کند برای مردم ایران می‌توانند نسخه تعیین کنند. نحوه اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از طریق بستن سایت میسر نخواهد شد و تنها با نظارت و شفاف‌سازی ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ هسته‌ای ایران روشن خواهد شد.

12:15 کنفرانس خبری چند دقیقه‌ای ظریف و اشتون به پایان رسید.
ظریف: کار سنگین و راه سختی در پیش‌ رو داریم اما پیشرفت خوبی داشتیم. 
توافق کردیم با خانم اشتون در پیش از نوروز دیدار دیگری داشته باشیم.
متخصصان ما در این فاصله جلسات کارشناسی را برگزار خواهند کرد.

کاترین اشتون ماه آینده به ایران سفر می‌کند/ظریف:‌ راه سختی در پیش‌ رو داریم اما پیشرفت خوبی داشتیم+تصاویر

11:55 نشست پایانی ایران و 1+5 به پایان رسید. آغاز کنفرانس خبری تا دقایقی دیگر

11:30 آخرین نشست ایران و 1+5 در اولین دور از مذاکرات جامع آغاز شد. پس از این نشست کنفرانس خبری مشترک اشتون و ظریف برگزار می‌شود.

11:20 دکتر ظریف از سفر رئیس جمهور اتریش به ایران هم خبر داد. 

11:15 دکتر ظریف برخی از کلیات توافق شده از چارچوب مذاکرات جامع را در گزارش فیسبوکی خود اعلام کردند: 
**طرفین بر روی چارچوب مذاکرات آتی و جلسات کارشناسی توافق کرده‌اند و این گفت‌وگوها به صورت ماهیانه ادامه خواهد یافت.
**مذاکرات دکتر ظریف و اشتون هر 4 هفته انجام خواهد شد. مذاکرات در سطح معاونین و کارشناسان در فواصل زمانی معین و بطور مستمر ادامه خواهد یافت.
**صراحتا مشخص کردیم که از نظر ما چه موضوعاتی به مذاکرات ارتباط دارد و باید در دستور کار قرار بگیرد و چه موضوعاتی ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد.
**شام کاری پیش از آغاز مذاکرات سنت خوبی است که در زمان دکتر جلیلی پایه‌گذاری شد.

11:10  وزیر امور خارجه کشورمان از قطعی شدن سفر کاترین اشتون به ایران پیش از دور بعدی مذاکرات خبر داد.

11:00 ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در وین و در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات تا صبح امروز به وقت وین ادامه خواهد داشت و سپس دور اول مذاکرات جامع به پایان می‌رسد.
هارف تأکید کرد: ما فکر می‌کنیم این دور از مذاکرات تقریباً سازنده و مفید بوده است. ما هم درباره فرایند و هم درباره محتوا بحث کردیم و مباحثات زیادی با شرکای 1+5 خود هم در سطح مدیران سیاسی و هم سطح کارشناسی داشتیم. در خصوص موضوعاتی چون برچیده‌شدن، ما چندین ماه است که به وضوح اعلام کردیم که هدف ما جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است. اگر رسیدن به این هدف شامل یک نوع برچیده شدن باشد، این موضوع بعنوان بخشی از مذاکرات جامع روی میز قرار خواهد گرفت.

10:30 دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در وین و در روزهای 26 تا 29 اسفند برگزار خواهد شد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
01:00 با پایان نشست دکتر ظریف و کاترین اشتون، دومین روز مذاکرات وین رسما به پایان رسید تا نتیجه دو روز مذاکرات فشرده در کنفرانس خبری صبح فردا اعلام شود.

23:00 کنفرانس خبری دکتر ظریف و کاترین اشتون برای اعلام جمع‌بندی مذاکرات وین فردا صبح به وقت وین برگزار می‌شود. اشتون پس از این کنفرانس وین را به مقصد بروکسل ترک خواهد کرد.

سکوت خبری و
محل برگزاری کنفرانس خبری ظریف و اشتون

22:50 دکتر ظریف و کاترین اشتون برای جمع‌بندی چارچوب مذاکرات جامع و احتمالا نهایی کردن آن از ساعت 10 شب به وقت محلی (30 دقیقه بامداد) دیدار خواهند کرد.

22:00 شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شده است مساله موشک‌های بالستیک و تاسیسات فردو از جمله مسائل مورد اختلاف در وین است.

21:10 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به وین، در حالی که دو خبرگزاری دولتی ایسنا و ایرنا به نقل از "منابع آگاه در تیم مذاکرات ایران" از رسیدن به چارچوب و دستور کار مذاکرات آتی خبر می‌دهند، همین منبع آگاه در تیم مذاکره‌کننده ایرانی به خبرگزاری فارس خبر داده است که هنوز طرفین بر سر چارچوب مذاکرات توافقی نکرده‌اند و گفت‌وگوها همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است انتشار اخبار ضد و نقیض به نقل از منابع آگاه در تیم مذاکرات پیش از این نیز در مذاکرات ژنو و در آستانه رسیدن به توافق هسته‌ای نیز سابقه داشته است و متأسفانه رسانه‌های داخلی با گمراهی خبری خودساخته هیئت‌ ایرانی ناچار به مراجعه به رسانه‌های غربی می‌شوند.

21:00 مذاکرات روز دوم در حالی ادامه دارد که سکوت کامل خبری در وین حاکم است و اخبار و شایعات تنها به نقل از "منابع آگاه در هیئت‌ ایرانی" منتشر می‌شود. این در حالی است که فرد ناشناسی در تیم مذاکرات حضور ندارد، اما همچنان اصرار به انتشار اخبار از قول منابع آگاه ادامه دارد.
در همین راستا، خبرگزاری‌های دولتی ایرنا و ایسنا در خبری از همین منابع آگاه اعلام کردند طرفین به چارچوبی برای ادامه مذاکرات جامع رسیده‌اند اما هنوز آن را مکتوب نکرده‌اند و احتمالا صبح پنج‌شنبه این دستور کار نهایی خواهد شد.

20:20 به گزارش خبرنگار آمریکایی المانیتور در وین، هیئت مذاکره‌کننده آمریکا لحظاتی پیش محل مذاکرات را ترک کردند. دکتر ظریف و اشتون برای جمع‌بندی مذاکرات بار دیگر با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

سکوت خبری و

19:20 به گفته یک منبع آگاه در وین، در صورت مکتوب شدن دستور کار مذاکرات جامع، همانند توافق ژنو  "غیرقابل بازگشت" خواهد بود و طرفین ملزم به اجرای آن هستند. بدین ترتیب هر موضوعی که طی مذاکرات امروز و فردا به عنوان دستور کار تعیین و مکتوب شود در مذاکرات جامع لازم‌الاجرا خواهد بود.
منابع خبری و دیپلمات‌های آمریکایی در وین و همچنین کاخ سفید طی روزهای گذشته بارها از طرح مسئله برنامه موشک‌های بالستیک ایران خبر داده بودند.

19:15 به گفته منابع نزدیک به مذاکرات، گفت‌وگوها تا صبح روز پنج‌شنبه ادامه دارد و نتیجه فردا در کنفرانس خبری توسط کاترین اشتون و دکتر ظریف اعلام خواهد شد.

19:10 يك عضو هیئت مذاكره‌كننده در وین خبر داده است چارچوبی برای ادامه مذاکرات تعیین شده است و هیئت‌های مذاکره‌کننده همز‌مان با پایتخت‌های‌شان درباره محتوای مذاکرات گفت‌وگو می‌کنند.

19:00 قرار است تا ساعتی دیگر کارشناسان ایران و 1+5 بار دیگر برای تدوین دستور کار مذاکرات آتی بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

19:00 به گزارش رویترز یک دیپلمات اروپایی گفته است موضوع مذاکرات جاری تعیین دستور کار برای مذاکرات آتی از جمله جدول زمانی رسیدن به توافق جامع و موضوعات مورد بحث است.

18:50 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به وین، خبرنگاران آمریکایی حاضر در اتریش معتقدند هیئت آمریکایی به دلیل در پیش بودن انتخابات سنای این کشور تلاش می‌کند پیش از فرا رسیدن موعد انتخابات به توافق جامع با ایران دست یابد.

18:45 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، به گفته خبرنگاران غربی حاضر در وین اصرار هیئت‌ آمریکایی برای گنجاندن موضوعات غیرهسته‌ای در دستور کار مذاکرات آتی، پیشرفت گفت‌وگوها را کند کرده است.

18:40 یک دیپلمات آمریکایی حاضر در وین گفته است: تمامی موضوعات بعنوان بخشی از مذاکرات جامع روی میز قرار دارد و این مسئله شامل برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز می‌شود.

18:25 گفت‌وگوی دوجانبه دکتر ظریف و کاترین اشتون دقایقی قبل به پایان رسید.

16:45 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه 30 بهمن ماه، در نشست اتاق فکر (Think Tank) انجمن دوستی ایران و اتریش که با حضور برخی شخصیت های موثر در فضای سیاسی و رسانه ای اروپا برگزار شد، شرکت کرد. 

وزیر امور خارجه در ابتدای این نشست طی سخنانی به ساختارهای گذشته و کنونی در روابط بین الملل اشاره کرد و گفت : در دنیای متغیر کنونی دیگر زور به عنوان یک ابزار در پیشبرد سیاست خارجی هیچ کاربردی ندارد و مسلما اگر کشوری عنوان کند که همه گزینه ها  بر روی میز است و بخواهد از این موضوع به عنوان یک ابزار سیاست خارجی استفاده کند، هنوز در گذشته های بسیار دور سیر می کند. تجربه تاریخی کشورها نشان داده است که معظم کشورهایی که تلاش نمودند تا از زور به این عنوان استفاده کنند یا به طور کامل و یا در بیشتر اهداف خود دچار شکست شده اند.

ظریف با اشاره به کاربرد زور و نتایج آن در موضوع پرونده هسته ای کشورمان تصریح کرد: تحریم هایی که با این زبان بر ما تحمیل شد، برای بانیان آن و دنیا حاصلی نداشته است و اگر هر کسی فکر کند که تحریم ها بود که ما را به پای میز مذاکره کشانده است، دچار اشتباه فاحشی در محاسبات شده است.

16:00 خبرگزاری شینهوا گزارش داده است که مذاکره‌کنندگان دو طرف وارد جزئیات شده‌اند.
به گزارش شینهوا دیپلمات‌های حاضر در وین می‌گویند که مذاکرات هسته‌ای ایران روز سه شنبه وارد جزئیاتی شده است که دستور آن روز سه شنبه توسط همه طرف‌ها تعیین شده است

15:45 مایکل مان سخنگوی خانم اشتون با مفید خواندن مذاکرات وین گفت: کار خوبی انجام شده و مذاکرات خوب و سازنده بوده است به فعالیت های خودمان ادامه می دهیم تا به پیشرفت دست یابیم.

15:30 کاترین اشتون امشب وین را به مقصد بروکسل ترک خواهد کرد.

وی قرار است در جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه درباره بحران داخلی اوکراین شرکت کند. شاید ترک وین از سوی کاترین اشتون به معنای پایان این دور از مذاکرات ایران و 1+5 باشد.

کاترین اشتون مذاکرات را ترک می‌کند/ وندی شرمن پس از پایان مذاکرات به تل‌آویو می‌رود+تصاویر

به گفته سخنگوی خانم اشتون، وی باید در نشست فوق العاده اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات اوکراین به بروکسل سفر کند. بنابراین باید اشتون فردا ساعت 2 در بروکسل باشد. نمی دانم مذاکرات چه زمانی تمام می شود اما کاترین اشتون صد در صد به مذاکرات کنونی پایبند است. این مذاکرات نیز تا زمانی که به نقطه مشخصی برسند ادامه می یابد.

15:20 دور اول روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به پایان رسید. دکتر ظریف و کاترین اشتون ساعت 16:30 به وقت تهران دیدار خواهند کرد.

13:45 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، هیئت ایرانی از احتمال جمع‌بندی و پایان مذاکرات تا آخر وقت امروز خبر داده‌اند، اما در عین حال سید عباس عراقچی گفته است احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز سوم نیز وجود دارد.

13:00 آغاز روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست عباس عراقچی و هلگا اشمید

آغاز روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونین/ وندی شرمن پس از پایان مذاکرات به تل‌آویو می‌رود+تصاویر
هتل "کوبرگ پالاس" محل اقامت هیئت‌های مذاکره‌کننده در وین
مذاکرات امروز در این هتل انجام می‌شود

12:30 روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته است آمریکا در مذاکرات وین تلاش می‌کند تا با فشار بر ایران، موضوع برنامه موشک‌های بالستیک ایران را نیز به میز مذاکره بکشاند. 
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید درباره این مسئله گفت: آنها (ایران) باید با موضوعات مرتبط با برنامه موشک بالستیکی‌شان روبرو شوند.

12:00 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) با اندیشمندان اتریشی بر سر میز صبحانه در هتل محل اقامتش "هتل کوبرگ" به رایزنی و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پرداخت.

11:00 وندی شرمن پس از پایان مذاکرات وین، برای ارائه توضیحات و جزئیات این دور از گفت‌وگوها به مقامات رژیم اسرائیل، به تل‌آویو سفر خواهد کرد. شرمن در مذاکرات ژنو نیز پس از پایان هر دور، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    چه مذاکره ای بابا جمش کنید این بساط... را
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مذاکره ای که نسخشو غربیها مینویسن ذلت باره.
  • سید رضا ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    موشکهای بالستیک چه ربطی به پرونده هسته ای ایران داره این یه مسئله نظامیه و امنیتی که تصمیم گیری در مورد اون در حد وظایف این تیم دیپلماسی نیست اقا جمع کن این دیپلماسی مملکت فروشی رو به کام کی داره این تصمیمات گرفته میشه مرگ بر امریکا و اذنابش
  • مهدی90085 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    منتظر تعلیق های جدید و تحقیر های بیشتر در روزهای آینده باشید چون ما غیر از این کاری بلد نیستیم
  • مرادی ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اینا هم بازی در آوردن ! آخرشم میرن سر جای اول فقط با بی عزتی و بی حرمتی! هی صبحونه کاری ناهار کاری شام کاری !
  • آدمیزاد ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خود مذاکره طولانی بر سر چیزی که حق قانونی باشد نشان ضعف است.
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    امیدوارم در گام نهایی دوباره شاهد پلمپ جایی نباشیم هنوز هم دیدن تصاویر پلمپ بیست درصد نطنز درد آور و نارحت کنندست.
  • مهدی90085 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    بزودی سحری کاری!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درود بر ظریف
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    از طرف کاسبین تحریم
  • علی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دیگه داره کاسه صبر ما سرریز میشه.....
  • خوزستانی میهن پرست ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    هیچ کس نباید و حق ندارد درباره توان موشکی و موضوع حقوق بشر با بیگانگان گفتگو کند.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    واقعا راست گفنی
  • زبل خان ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    شورش رو در آوردید مذاکره پشت مذاکره نتیجه این می شود که می بینید این بیشرفها هر روز گستاختر می شوند.
  • ریاستی ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مشکل ما و امریکا اینجوری حل نمیشه
  • محمد ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    كجايند آن مردان كه مي گفتند مذاكراتي كه هدفش، تعيين دور بعدي مذاكرات باشد، بي فايده است؟!
  • محمد ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آن مرد مثلاً ولايتي كه مي‌گفت مذاكرات، كلاس فلسفه نيست، كجاست؟! جواب: زير علم حاج آقاست، رئيس مركز بررسي‌هاي استراتژيك تشخيص مصلحت هاست!
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مالیات شرکتهای حقوقی را بیشتر کنید و به 50% برگردانید
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    البته اگر سر موضوع گسترش و پیشرفته کردن تسلیحات موشکی همکاری کنیم، بد نیست!!!!
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اگه به اونا باشه که آفتابه ملت رو هم پلمپ میکنن
  • سیدالحسینی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    یه چی بگم؟این آقای ظریف خودشم میدونه ازاین مزاکرات با1+5هیچ نتیجه ای نخواهدگرفتچون چشم بحث هسته ای بهانه ای بیش نیست فلذا قصددارندمذکرات راتاچهارسال دولتشون طول بدن تادولت بعدی که که انشاالله یه دولت ارزشمداروشجاع ومقاومت است وباتوجه به عدم عملی شدن وعده های غربیهاپلمهارابشکند.زیرا جناب ظریف چون روحیه ای ظریف دارندقصدندارند فردی ازشون برنجد
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این دفعه لابد امحای موشکها!
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ما به روحانی رای دادیم و از این مذاکرات هم حمایت میکنیم،شما برید واسه دور بعدی رای جمع کنید 4 میلیونی ها
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کوفت کاری خخخخ
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما هم سق سیاه معرکه کار دیگه ای جز آیه یاس خوندن ندارین.اینطور که معلومه عقل شما و همفکراتون فعلا تعلیقه...!
  • سیداصغر ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حضرت آقا فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستم تا حرف آقا را گوش نکردند شکست میدانند
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    به رسمیت شناختن قلدر مابی 6 کشور به جای نهاد های بین المللی پذیرش ذلت است نه دیپلماسی
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    موشک نداشته باشيم با برنو از خودمون دفاع کنيم
  • ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این دفعه لابد امحای موشکها!
  • حسين ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شرمن ...زاده هر سرى بعد از مذاكرات ميره اسرائيل تكاليفش را براى دور بعد تحويل بگيره به به خط دهى مذاكرات كه با اسرائيل باشه آخر مذاكره معلومه كه چى ميشه
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    امیدوارم منافع کشور به طور حداکثری تامین بشه...
  • علی ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این سری موشک ها حتماً مذاکره بعد تحویل دانشمندان هسته ای به آمریکاو بعدش هم تحویل حاج قاسم سلیمانی. برید بابا جمع کنید این وادادگی را.
  • سیدالحسینی ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    یه چی بگم؟این آقای ظریف خودشم میدونه ازاین مزاکرات با1+5هیچ نتیجه ای نخواهدگرفتچون چشم بحث هسته ای بهانه ای بیش نیست فلذا قصددارندمذکرات راتاچهارسال دولتشون طول بدن تادولت بعدی که که انشاالله یه دولت ارزشمداروشجاع ومقاومت است وباتوجه به عدم عملی شدن وعده های غربیهاپلمهارابشکند.زیرا جناب ظریف چون روحیه ای ظریف دارندقصدندارند فردی ازشون برنجد
  • سروش ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقا قبل از شروع ننگیم مذاکرات به کرار گفتند که مسئله اصلا انرژی هستهای و بمب هستهای نیست اونها بعد از این به سراغ برنامه موشکی و حقوق بشر خواهند رفت. دیپلماتها باید ساده باشند که این حرف رو ندید بگیرند.
  • جویا ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    من به روحانی رای دادم اما به هیچ وجه موافق نظر شما نیستم این مملکت متعلق به همه است موضوع هسته ایی هم همینطور
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    موشک هامونو میدیم حقوق بشر رعایت بشه اونها ما روبزنن ما به جای موشک دنبال سوراخ موش بگردیم
  • ناشناس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    پس برو تو صف تا دو تا سبد کالا بهت بدن
  • ابی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ناشناس، فعلا که شما غیرت ایران رو به تعلیق در اوردین
  • ابی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    همه قفلها را باز میکند. ولی به نیروگاهها قفل خواهد زد.
  • ابی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آیا چیزی هم برای ملت گذاشتند.
  • ammar ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    دست اونا باشه برنو رو هم ازت ميگرن يه جارو دستي هم برات نميزارن.... بعدش حقوق بشر رو علم ميكنن كه آقا ايران بايد حقوق همجنس بازان رو برسميت بشناسه واز اين قبيل اراجيف و آخرش چي؟ خدا عالمه
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    دوست عزیز،هسته ایمون که پلمپ شد رفت پی کارش.دعا کنیم موشکیمون رو پلمپ نکنند
  • شفق ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    عاقبت کسانی که برخلاف نطر ولی فقیه اصرار بر کار عبثی مثل مذاکره دارند جز تحقیر و خوار شدن نیست. خدا خودش به ملت رحم کنه.
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    هميشه گفته مي شد حرف محرمانه است مي خواهيم به مدم بگوييم ولي چون دشمن مي شنود پس نمي توانيم به مرم خودمان هم بكوييم كه البته حرف درستي هم هست. ولي اين مذاكرات همه دشمنان خبر دارند جز مردم خودمان خوب حالا اين نگفتن براي چيست؟؟؟؟؟؟؟ آيا غير از اين است قرار بود نرمش قهرمانانه انجام شود ولي آقايان نرمش محرمانه انجام دادند و مي خواهند كسي سر در نياورد
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    توکل بر خدا خودش یاور همه باشه
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اگه ميخواستيم بساط مذاكرات را جمع كنيم به آقاي جليلي راي ميداديم نه به آقاي روحاني مثل اينكه شما هنوز فكر ميكني احمدي نژاد رييس جمهور هست و مذاكره كننده آقاي جليلي به روحاني راي داديم كه مذاكره كنيم نه بريم بيانيه بخونيم
  • محمد ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقا تند نرو! اگر دانش در ثریا باشد؛ اعتدالیونی از سرزمین پارس، آنرا پلمپ می کنند!
  • علی ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    به نظر شما رنگ گزارش 100 روزه دوم رییس جمهور چه رنگی است ؟ به نظر من سیاه سیاه
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    از اون چهار میلیونی که می فرماید بسیاریشون اصولگرا بودن که به آقای روحانی رای دادن
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    وقتی راه سخته بهتره ادم از راه اسون بره
  • محمد ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ظريف : راه سختی در پیش داريم اما پیشرفت خوبی داشتیم . من بیاد بقال محله مان افتادم که هر کس از دوستان را میدید ، میگفت اهل بهشتی اگر اجازه بدهند ( طرف را اميدوار میکرد ) ولی بلافاصله میگفت ، اما اجازه نخواهند داد .
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    فقط یه کار کن زندگی ما پلمب نشه
  • محمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خود روحاني در تبليغات انتخاباتي بارها گفته بود مي خواهد پرونده هسته‌اي ايران را از شوراي امنيت، به آژانس بين المللي برگرداند. البته الان هم برگرداند، منتهي پرونده را از شوراي امنيت زير نظر 6 قلدر بين المللي برد. از تحقق برعكس وعده‌ها مچكريم!!!!
  • محمد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حضرت آقا هر چي گفت به اقتصاد و بهبود داخلي توجه كنيد، اهميت ندادند، بعد رهبري خودش با ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي وارد شد و كار مسئولين اجرايي رو به دوش كشيد. باز هم حضرت امام خامنه‌اي جور مسئولان را مي‌كشد.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ما به روحانی رای دادیم و از رهبری هم حمایت میکنیم. دور بعدی به کسی رای میدیم که مورد تایید رهبر باشه
  • امید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ناشناس 00:21 اگر منتقدان ژنو فقط 4 میلیون نفر هستند، پس چرا نگرانید و به خود زحمت می دهید و دائم می آیید در اینجا می نویسید شما 4 میلیونی ها !!؟؟
  • زمانی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    پیشنهاد میکنم تیم مذاکره کننده باشیطان بزرگ حداقل یک عصرپنجشنبه درگلزارشهدای بهشت زهراحضور نمایند
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا وکیلی اگه یه نظر منطقی خونده باشم همینه
  • ناشناس ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما هم دوربعد مراقب باشید هفت دهم درصدی ها
  • ایرانی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    رهبر معظم انقلاب: "شما وقتى با كسى قهريد، وقتى با كسى حرف نمى‌زنيد، رودربايستى با هم نداريد. در مقابلِ هم، هيچ حالت توقّعى وجود ندارد. اما وقتى با كسى مذاكره شروع شد؛ پشت ميز نشستيد؛ يك قهوه با هم خورديد؛ يك گپ دوستانه هم در كنارش با هم زديد؛ در فلان محفل بين‌المللى نشستيد و با همديگر يك خرده درددل كرديد؛ بعد رودربايستى به‌وجود مى‌آيد. آن‌وقت، اوّلِ شروعِ تحميلات است. بدبختي هاى انقلاب هاى دنيا و تسلّط و نفوذ آمريكا - همان‌طور كه عرض كردم - از همين جا شروع شد. اين است كه روى مذاكره فشار مى‌آورند. اصرار مى‌كنند كه «ايران چرا نمى‌آيد با ما مذاكره كند؟» عدّه‌اى هم كه آدمهايى ساده‌لوحند، يا نمى‌دانم، مرعوبند، يا بى‌اطّلاعند، يا غير سياسى‌اند، در داخل خودمان اين حرفها را تكرار مى‌كنند. من نمى‌دانم مى‌فهمند چه دارند مى‌گويند؟!"
  • ایرانی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اقای ظریف خسته نباشید خدا قوت
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    منظورشان از سايت هاي هسته اي را تعطيل نمي كنيم اين است كه قبلا همه را تعطيل كرده ايم و ديگر چيزي نمانده كه تعطيل كنيم
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    سياست آمريكايي ها شده تحقير و تهديد
  • ناشناس ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خودمونیم بیشتر مخاطبینتون متحجر هستند...
  • علیرضا ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقای ظریف احترام طرف مقابل در میز مذاکرات بخشی از آداب مذاکرات و درواقع تشریفات این کار است. همان چیزی است که رهبر انقلاب فرمودند لبخند یا همان دست چدنی با دستکش مخملی است. ! محتوای مذاکرات مهم است نه ظواهر لطفا مردم را با این لفاظی ها فریب ندهید
  • احمد ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اظهارات آقای ظریف نشان می دهد که هیچ دستاورد قابل توجهی نداشتیم جلسه به تعارفات گذشته است.
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    جناب ظریف، دو ماه که سهله، آمریکا دویست سال هم تلاش کنه، نمیتونه اعتماد ایران رو جلب کنه! مرگ بر آمریکا
  • محمدرضا ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    همیشه حُسن نیت داشته باشید. حتی پس از حمله نظامی. چون حسن نیت خیلی چیز خوبیه... ضمنا جلب اعتماد آمریکا هم فراموش نشه! اونا دوست واقعی ما هستند...
  • محمدرضا ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    همیشه حُسن نیت داشته باشید. حتی پس از حمله نظامی. چون حسن نیت خیلی چیز خوبیه... ضمنا جلب اعتماد آمریکا هم فراموش نشه! اونا دوست واقعی ما هستند...
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اگه مزاکرات خوب بود چه نتیجه ای میگیری؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    عزیزانی که در انتظار شهادت بودن، تا اطلاع ثانوی به هواپیمایی کشور مراجعه کنن.
  • فرفره ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خدایا از این صبحانه و ناهار و شام کاری ها نصیب ما هم بکن.. امین
  • فرفره ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خدایا از این صبحانه و ناهار و شام کاری ها نصیب ما هم بکن.. امین
  • سیدساداتی ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    هنوزاین دولت سر عقل نیامدچه مذاکره ای چه اعتمادی . بیشترازاین هم لابد میخواهیم تحقیرشویم .فقط مقام عظمای ولایت خدا حفظ کندایشان را.
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مذاکرات احترام آمیز: طرف غربی: " عزیزم! اون سبد کالاهایی که با پول صدقه ما به مردم ایران دادی خوب بود؟! اگه انتقادی داری بگو تا رسیدگی بشه؟!" طرف اینوری: " از شما همیشه به ما رسیده!" طرف غربی:" عزیزم لطف می کنی برای قسط دوم سبد کالا، بقیه 5 درصد رو هم تعلیق کنی؟ من خواهش میکنم از شما!" طرف اینوری:" خواهش میکنم. این چه حرفیه! ما اصلاً از 24 خرداد به اینور کلاً در یک مرحله همه را تعلیق کردیم. قربونت برم که چه قدر با احترام با ما صحبت میکنی!"
  • ایران ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ما 4 میلیونی نیستیم ما 12 میلیونی هستیم 4 سال دیگه نمیکشه ... شک نکن
  • علی ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    تورخدا یه ذره پیشرفت داشته باشین. البته این بار به جای گرفتن شکلات، آدامس بگیرید که این قدر شکلات میگیرید آخر دلتون و نزنه. البته صد رحمت به آقایان روانچی و عراقچی چون فکر کنم نبودند این ها رو هم نمی گرفتیم.
  • علی ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آقای ظریف مذاکره است نه مسابقه ی خوش خنده ترین مرد دنیا لطفا در مذاکرات معاهده ی ترکمن چای رو امضا نکن. اگه قرار بود این امتیازات رو بدیم آقای جلیلی هم که خیلی بهتر می تونست این امتیازات رو بده.
  • saeed ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مشرق چرا نظر منو سانسور کردی وجدانا این قدر غیر ممکن اومده . کار بزرگ و مهم همیشه اولش غیر ممکن و گاهی مسخره به نظر میاد مثل e=mc2 ولی بعدش فهمیدن اصلا راه درست و حقیقی همو نه .این کارا رو نکن بذار باقی خودشون قضاوت کنن
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    جان؟!
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    نه شما برید رای جمع کنید که مجبور نشید عارف 7 درصدی رو کنار بزنید و خودتون رو به روحانی بچسبونید...
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ناشناس : مذاکرات درسته !!!!
  • میترا1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    احسنت
  • میترا1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بازم هزاران احسنت !
  • ریاستی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    محمد رضا بهلوی هستی؟
  • افشین تهران ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    دلسوز امت فقط رهبری.جانم فدای رهبر.
  • منتظر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    لابد آخرشم سرکاری
  • هاشم ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خدا رحمت کنه کسی رو که برای پیشرفت این مملکت کاری کرده و میکند و خدا لعنت کند کسانی رو که کوچکترین ضربه به این مملکت وارد می کنند.
  • هاشم ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    مگه می خوام فوتبال بازی کنیم که بریم یار جمع کنیم فقط نمیخوایم دولت عزیتمون رو با سوتی هایی که میده نابود کنه!!!
  • دوست ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ظریف ایران به وجودت مفتخر است
  • دوست ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ظریف ایران به وجودت مفتخر است
  • دوست ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ظریف ایران به وجودت مفتخر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس