کد خبر 286193
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

وزیر خارجه آمریکا ضمن تأکید بر اینکه روسیه باید بخشی از راه‌حل بحران سوریه باشد، مسکو را محکوم کرد که به «بشار اسد» کمک کرده تا در قدرت بماند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه، در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه اندونزی در «جاکارتا»، روسیه را محکوم کرد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را قادر کرده تا در قدرت بماند.

وی همچنین تأکید کرد که روسیه باید بخشی از راه‌حل سوریه باشد و بر نقش مسکو در این فرایند تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد دولت سوریه، «بشار اسد» را به کارشکنی در مذاکرات صلح درباره سوریه متهم کرد و گفت: اسد به دنبال آن است که در میدان نبرد و نه از طریق گفت‌وگو به پیروزی برسد.

کری ضمن آنکه از روسیه خواست بخشی از راه‌حل سوریه باشد، تصریح کرد که روسیه باید مشارکت در ارائه تسلیحات و کمک به دولت اسد را متوقف کند زیرا این امر به اسد اجازه می‌دهد که در مبارزه علیه تروریست‌ها خطرات زیادی را به وجود آورد.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته نیز با انتشار بیانیه‌ای به پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح سوریه در ژنو واکنش نشان داد و دولت سوریه را به ایجاد مانع در مسیر گفت‌وگو متهم کرد.

وی با بیان اینکه «هیچ‌کس از دشواری مذاکرات متعجب نشد»، مدعی شده است که مواضع دولت سوریه و مانع‌تراشی‌های صورت گرفته، مذاکرات را دشوارتر کرد.

کری بخش اعظم این بیانیه را به تمجید از مخالفان تخصیص داده و نوشته است ائتلاف معارضین طرحی روشن برای تشکیل یک دولت انتقالی منطبق با «روح بیانیه ژنو 1» ارائه کرد، اما در مقابل دولت سوریه از تعامل در راستای پیشرفت مذاکرات خودداری کرد.

پیش از این انگلیس و فرانسه نیز که اصلی‌ترین حامیان اروپایی مخالفان سوریه به شمار می‌آیند، با صدور بیانیه‌هایی مشابه دمشق را مسئول شکست مذاکرات دانسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس