بزرگ ترین اشتباه تاریخ فوتبال ما عوض کردن تومیسلاو ایویچ بود، شاید اگر او در فرانسه سرمربی ما بود برای اولین بار تا آخر عمرمان می توانستیم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم.

گروه ورزشی مشرق - خداداد عزیزی مهاجم سالهای نه چندان دور تیم ملی با حضور در تحریریه سایت مشرق به سوالات زیادی درباره زندگی شخصی و ورزشی خود پاسخ داد. خداداد در این گفتگوی تفصیلی از هر دری سخن گفت؛ از چرایی دعوت نشدن به تیم ملی در زمان علی پروین با وجود آمادگی بالا تا چگونگی برکناری ایویچ پیش از جام جهانی و...

اما خبرنگار ورزشی مشرق در بخشی از این گفت‌وگو چند عکس قدیمی و خاطره انگیز را به خداداد عزیزی نشان داد و از وی خواست تا درباره این عکس‌ها توضیح مختصری بدهد که خداداد هم با استقبال از این پیشنهاد و با شوخی‌های خاص خود ما را به سال‌های نه چندان دور زمان بازی‌اش برد که در زیر می‌خوانید:


این گلِ تاریخی وزن زمین را چند ثانیه سبک کرد +تصاویر

** این بازی ایران و امریکاست، یک عکس مثلا رفاقتی، خیلی کم پیش می آید در جام جهانی با هم اینطور عکس بگیرند و به خاطر مشکلات سیاسی دو کشور این دیدار اهمیت زیادی پیدا کرده بود و به یکی از پربیننده ترین بازیهای تاریخ جام جهانی تبدیل شد که ما هم قاطی کردیم و رفتیم آنها را بردیم!


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** این بازی با یوگوسلاوی است که تیم ما خیلی خوب بازی کرد ولی متاسفانه نیما نکیسا یک اشتباه کرد ما یک گل مفت خوردیم، اما در کل عالی بازی کردیم. این هم کاپیتان معروفشان دراگان استویکوویچ است.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این بازی با آلمان در جام جهانی 98 فرانسه است که متاسفانه 2-0 باختیم و شک نکنید این حرکت مدافع آلمان خطا بود که متاسفانه داور نگرفت.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش
**این هم صحنه دیگری از دیدار با آلمان است و تکل یورگن کوهلر. لوتار ماتیوس هم در این تصویر دیده می شود. ما این بازی را می توانستیم ببریم اما ترسی که کادر فنی به ما تلقین کرد باعث باخت ما شد، وقتی سرمربی می گوید ما 2-0 ببازیم به آلمان خوب است، در زمین هم من به یک از بازیکن ها گفتم آقا بیایید جلو گفت آقا جلال (طالبی) گفته 2-0 بهتر از 5-0 است.

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش
**در مورد تومیسلاو ایویچ من اعتقاد دارم بزرگ ترین اشتباه تاریخ فوتبال ما عوض کردن وی بود. شاید اگر ایویچ بود ما برای اولین بار تا آخر عمرمان و تا آخر فوتبالمان می توانستیم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم. هنوز هم اگر بپرسی بهترین مربی تاریخ یوگوسلاوی چه کسی بوده می گویند ایویچ.

**مشرق: این صحنه تاریخی دو نقل قول معروف دارد؛ یکی اینکه غرور و عنادورزی استرالیایی‌ها را نشان می دهد که به خاطر اطمینان بیش از حد به گل نخوردن تیمشان هیچ دوربینی پشت دروازه استرالیا نبود که عکس بیاندازد و الان هم اگر در آرشیوهای مختلف بگردید هیچ عکس با کیفیتی که از نزدیک دروازه استرالیا این صحنه را شکار کرده باشد پیدا نمی شود و بیشتر عکسها که بی کیفیت هم هستند از تلویزیون گرفته شده اند.

یک نقل قول جالب دیگر را فرانس پرس گفته بود که هنگام به ثمر رسیدن این گل برای چند ثانیه زمین سبک شد زیرا 60 میلیون ایرانی همزمان به هوا پریدند!

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** خداداد عزیزی: حق با شماست با مرور بازی هم می بینید که هیچ کس فکرش را نمی کرد که ما به دروازه استرالیا نزدیک شویم اما این بازی یک اتفاق بود به نظر من و به خواست خدا ما توانستیم صعود کنیم. واقعا بازی عجیب و غریبی بود.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش 

** خوب شد عکس بازی رفت ایران و استرالیا را نشان دادید چون به نظرم در حق آن بازی کم لطفی شد. اصلاً آن بازی باعث شد ما به جام جهانی برویم. در تهران انصافاً خوب بازی کردیم. مردم ریخته بودند در استادیوم. فکر کنم از ان موقع تا به حال این همه آدم کمتر به آزادی رفته اند. بیشتر از 110 هزار نفر بودند با حداقل 100 هزار پرچم ایران، همه یکدست بودند. مردم حتی روی دیوارها نشسته بودند. بازیکنان استرالیا باورشان نمی شد. می دیدم که هاج و واج نگاه می کنند به در و دیوار. اگر زمین خوب بود در همان بازی استرالیا را می زدیم.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** آخی خدا بیامرز ناصرخان حجازی؛ این روزهای آخر ناصرخان است که با مهدی رفتیم پیش ایشان، یکی از دوستان خبرنگار به من زنگ زد گفت ناصر خان حال و احوالش زیاد خوب نیست، ما هم با مهدی هاشمی نسب رفتیم خونه اش و چرت و پرت گفتیم و آن شب آنقدر دلقک بازی درآوردیم که ناصرخان هم خیلی خندید. خنده های او در آن روز برای من ارزش زیادی داشت و هیچ وقت یادم نمی رود.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش
** این هم عیادت من و مهدی هاشمی نسب از یک هوادار پرسپولیس است.(محمد رضا فهیمی یکی از هواداران تیم پرسپولیس که در سال 1380 بر اثر ریزش سقف ورزشگاه متقی در حین بازی شموشک نوشهر و پرسپولیس تهران قطع نخاع شد).

**مشرق: کلاً با مهدی هاشمی نسب خیلی صمیمی هستی؟

من و مهدی مثل در و تخته ایم. من در فوتبال دوست صمیمی به جز مهدی ندارم. اولین بار با مهدی در جام ملت ها 2000 همبازی شدم. بعد سال 82 هم در پاس. مثل دو بازیکن و دو دوست بودیم، نه چیزی بیشتر. سال 84 مهدی رفت عقاب و من هم دیدم او هست، رفتم آن تیم. سال 85 من رفتم ابومسلم مربی شدم که مهدی هم آمد. سال 88 هم رفتم سرمربی استقلال اهواز شدم که مهدی کنارم بود. دیگر یک دوست خانوادگی شدیم. الان مهدی برای من بیشتر از یک دوست و فامیل است. مهدی برادرم است. آدم رفیق بازی است. می گویند کبوتر با کبوتر، باز با باز. من و مهدی اخلاق مان واقعاً به هم می خورد. رفتارش را می پسندم چون درست کردار است و به شکل عجیبی به پدر و مادرش می رسد، برخلاف بعضی از بازیکنان. او دل کوچکی دارد. با یک حرف واقعاً ممکن است ناراحت شود. من از دل گنده ها اتفاقاً زیاد خوشم نمی آید. مهدی با ناراحتی یک بچه ناراحت می شود و با خوشحالی یک بچه خوشحال.

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** اوه اوه این عکس من را یاد خاطرات سیبیل علی دایی می اندازد. فکر می کنم این دوران علی مال مقدماتی جام جهانی 98 است. این عکس متعلق به قبل از جام جهانی فرانسه است. به ما یک دست لباس سبز و یک دست هم سفید داده بودند که سبز را من پوشیدم و سفید را دایی تا یکجورهایی پیراهن را تبلیغ کنیم. یک عکاس شیطون هم پیدا شد و این عکس زیبا و تاریخی را از من و دایی گرفت.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**عبدالرضا هلالی جز معدود مداحانی است که من خیلی دوستش دارم.
فکر کنم زمانی که در پاس بودیم هاشم حیدری در ایام تاسوعا عاشورا گفت شب می روم هیئت رضا هلالی که تازه معروف شده بود و خیلی هم شلوغ می شد، من هم گفتم تنها مداحی است که خیلی صدایش را دوست دارم، گفت من می روم امشب هماهنگ می کنم برای فرداشب. هماهنگ کرد با مجید ساعدی فر و فکر کنم مهدی هاشمی نسب و سه چهارتایی رفتیم هیئت وی در میدان منیریه.

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این هم تیم بهمن که فکر کنم بهترین تیم تاریخ باشگاهی ایران باشد،یک تیم کاملاً استثنایی، تازه اینجا هم سال دومش است .آن سال اول نیست از سال اولی ها،7 نفر هستند شما کنار این ها محمد خاکپور و مارکار آقاجانیان و حمید استیلی و اکبر یوسفی را هم بگذار اصلا تیم عجیب غریبی بود و سرمربی این تیم فیروز کریمی بود که فرهاد کاظمی هم با او کار می کرد و به قول معروف دو تا " ف.ک "ها با هم بودند!


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** این عکس مال زمان برانکو است، یک بار علی کریمی که با هم شوخی زیاد می کینم به من زنگ زد گفت آقا تا حالا با سر گل زدی، گفتم موقعی که من با سر گل میزدم تو کجا بودی ... من به الیورکان با سرگل زدم، حالا تو یه سر زدی به گلر چین و کره.... علی بچه خیلی خوبیه.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این عکس داستان دارد. این ها لباس هایی بود که باشگاه پاس زمان همایون شاهرخی داده بود خیلی لباس هایش مسخره بود. این را من نمی دانم شما از کجا گیر آوردی، لباس تمرین پاس آن موقع خیلی بی کیفیت بود. یک شکل و شمایل درستی هم نداشت. این بود که خودم دست به کار شدم و گفتم با خط زیبایم، یک طرحی روی لباس ایجاد کنم. این بود که نوشتم خداداد عزیزی دوای هر مریضی. آن کلمه پایینی را هم بچه ها نوشته بودند هر کاری می کنم، نمی توانم بخوانم. یادم هم نمی آید. فکر کنم نوشته بودند درود بر هی چی عشقیه. آن آمپول را هم حتماً کشیدم که بچه ها بترسند و نزدیک نشوند! 

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**آخی این مال سال 68 یا 69 است که تازه رفته بودم خدمت و خیلی متفاوت بودم بالاخره تازه از دهات آمده بودم (باخنده).


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**آخی این حاج آقا (پدرم) است. این زمانی بود که من از امارات برگشته بودم .دوره اش کرده بودند، یکدفعه دیدم روی کول یک عده است و من روی کول یک عده دیگر بودم که جیبم را هم زدند و 5 هزار دلار از ما بردند، خودکار و ساعت و همه را زدند (باخنده). من روی کول بودم و مدام مرا می کشیدند یک دفعه نگاه کردم دیدم از ان سمت یکی روی کول عده ای دیگر است که خیلی آشناست، بابای من با این شالش معروف است. الان البته دیگر نمی گذارد سرش سنگین شده نمی تواند نگه اش دارد. خلاصه مار را اون بالا به هم نزدیک کردند.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش
**دوران خوبی بود. آقایان محصص و اقبالی در کمپ مدرک A می دادند که ما هم رفتیم. اغلب بچه های سابق بودند. از علی آقا دایی گرفته تا گل محمدی، استیلی، علی منصوریان. آقای کرمانی مقدم و ورمزیار هم بودند. کلاس، کلاس خوبی بود. برای من و علی هم که کرکر خنده بود!


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این هم بازی با عربستان در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا سال 96 و گل آفساید من به محمد الدعایه است که به نظر خودم هم آفساید بود و قبل از ضربه حرکت کردم.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این تیم ملی امید بود که یکی از بهترین تیم ملی های امید داشتیم و به خاطر کمبود بازی تدراکاتی نتوانستیم نتیجه بگیریم وبه المپیک 92 بارسلون برسیم، حسن حبیبی و بیژن ذولفقار نسب مربی ما بودند.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این بازی ایران و اروگوئه در جام کالزبرگ در هنگ کنگ است که ایران، دانمارک، اروگوئه با هنگ کنگ در این جام حاضر بودند و در این مسابقات من بهترین بازیکن جام شدم ولی جالب اینجاست که مسئولان نمی گذاشتند بروم جایزه ام را بگیرم چون می گفتند جام در واقع تبلیغ فلان محصول غیرشرعی است. گفتم چطور اصلاً آمدیم شرکت کردیم؟! ما در بازی آخر به اروگوئه در پنالتی باختیم. این جام جام لایی ها بود برای من؛ مخصوصاً در بازی دانمارک. بازیکنان قدشان بلند بود، من هم به جای دریبل زدن مدام لایی می انداختم و انقدر لایی زدم که حالم بد شد!


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این هم مال زمان بازی من در تیم کلن و بازی برابر بروسیا دورتموند است. جالب است بدانید من ابتدا رفتم دورتموند و با دورتموندی به توافق نرسیدم همانطور که می دانید خیلی تیم خوبی بودند که قهرمان اروپا هم شدند و بازیکنان بزرگی مثل ماتیاس سامر و آندریاس مولر و اشتفان رویتر و جولیو سزار و چاپیوسا و... در این تیم بودند. اوتمار هیتسفیلد سرمربی و اسکالا مدیرفنی انها بودند، هیتسلفید من را خواسته بود خلاصه دو روز تمرین کردیم شبش هیستفلد آمد هتل و مهرداد ناظمی به عنوان مترجم با او آمد و ترجمه کرد که هیستفیلد می گوید از نظر من تایید شده است و اسکالا گفته یک جلسه دیگر هم تمرین کند.

خوب هم تمرین کردم بدنم هم سر حال بود صبح نشستیم سر صبحانه  و نماینده باشگاه بهمن آقای ناظمی هم آمدند، ما صبحانه خوردم و یکدفعه رگ گردنم گرفت! گفتم من نمی آیم سر تمرین، هرچی این دو تا گفتند پولشان خوب است من گفتم من دو جلسه تمرین کردم، فیلم بازیهای جام ملت هایم را هم دارند اگر می خواهند بگویند اگر نمی خواهند که هیچی. خلاصه نرفتم و قراردادی نبستیم. بعد رفتیم آرمینیا بیله‌فلد که علی دایی و کریم باقری هم آنجا بودند، قرارداد هم امضا کردیم، بعد آن ها تماس گرفتد و نمی دانم چی شد گفتند قرارداد 4 ساله. گفتم چهار ساله نمی بندم مگر دیوانه ام فقط سه سال. گفتند سال اولی که تو داری می آیی اینجا همه اش در بازی های تیم ملی هستی و برای ما نیستی چهار ساله اش کن، اما من قبول نکردم و بعد رفتم بایر لورکوزن، با آن ها هم به توافق نرسیدیم و بالاخره به تیم اف‌ث‌کلن رفتم. با کلنی ها به توافق رسیدم و هفته دوم هم با دورتموند بازی داشتیم، که من دو تا پاس گل دادم. 2-2 بودیم که من گل سوم را زدم، گل چهارم هم پاس دادم کاپیتان مان تونی پولستر زد.... که بعد اتفاقا یکی از روزنامه های آلمان نمی دانم بیلد بود یا کیکر نوشت: همان بازیکنی که نخریدند این بلا را سر دورتموند آورد.

عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** مشرق: یک بازی هم بود کلن بایرن مونیخ را بعد از 16 سال در مونیخ بردند.

بله آن بازی را 2-0 بردیم و همان جا جشن مفصلی گرفتند.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

**این هم بازی راه آهن و ابومسلم پارسال است که با علی دایی دوست خوبم عکس انداختیم.


عکسهای خداداد عزیزی// در حال ویرایش

** این هم دوباره سیبیلهای معروف علی دایی (باخنده). این عکسهای من و علی است که بهترین بازیکن سال آسیا شدیم. من سال 1996 به این مقام رسیدم و علی سال 1999.


با به ثمر رسیدن این گل وزن زمین چند ثانیه سبک شد!// آماده انتشار 12 شب
** (باخنده) من خودم را زیاد شبیه جکی چان نمی دانم ولی خیلی ها می گویند بابا شما مثل یک سیب هستید که از وسط نصف شده اید. یکی از دوستان تعریف می کرد که میشل سالگادو بازیکن سابق رئال مادرید در سفر اخیر خود به ایران وقتی عکس من را در اکادمی فوتبال با توپ طلا در کنار عکس علی دایی دیده است با تعجب گفته علی دایی و جکی چان؟ وقتی گفتیم این خداداد عزیزی است و شبیه جکی چان است خیلی تعجب کرده است . وقتی هم سالگادو من را دید به شوخی و به فارسی گفت چطوری جکی چان!

**مشرق: خداداد معروف است همیشه که می خندد اما گشتیم که بببینیم عکسی از اشک های خداداد هست و به یک فیلم برخوردیم که کمی ناراحت کننده است، امیدوارم ما را ببخشید.

دانلود

**این برشی از فیلم مستندی است که مجید وارث ساخته و اسمش هم هست چرا استرالیا. اینجا سر قبر مادرم در خواجه ربیع هستم. سال 69 مادرم فوت کرد، آن موقع واقعا پول نبود و ما بردیمش بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بعد گفتند اگر برود تهران یا خارج از کشور خوب می شود چون سرطان سینه داشت اما ما نتوانستیم. آن موقع شیمی درمانی می کرد و دارویش هر کدام هفتصد هشتصد هزار تومان بود، من بابام با برادر هایم توی کار گچ‌بری‌های کنار خانه بودند و روزی 200 تومان می گرفت. خب سختش بود مادرم هفته ای دوسه روز می رفت شیمی درمانی. من هنوز هم که با پدرم حرف می زنیم می گویم حیف که مادرم موقع خوشی هایمان نبود، قسمتش نبود. بنده خدا سنی هم نداشت و حدوداً 50 ساله بود که فوت کرد.

***************************

متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی مشرق با غزال تیزپای فوتبال ایران را در اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید امیری سوادکوهی ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    سرور هرچی فوتبالیست خداداد
  • مرتضی ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    خدادا عزیزی--- برای ما عزیزی
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 1
    عزیزی واقعا بدشانس بود که در ایران به دنیا آمد چنین آدمی اگر در اروچا بود قطعا بهترین بازیکن دنیا می شد. بدون اغراق همه موفقیتهای بزرگ فوتبال ایران بعد از انقلاب مدیون این شخص است. اگر دایی آقای گل شد، ار ایران 98 رفت به خاطر عزیزی بود. حتی ار عزیزی نبود و ایران قطر را نمی برد جام جهانی2006 هم به دست نمی آمد. من آن زمان که در پاس بود به فوتبال علاقه داشتم و بازیهای پاس را دنبال می کردم. آن پاسهای گل فوق العاده که بازیکنهای پاس همه موقعیتهای صد درصد را خراب می کرد و آن کاشته هایی که عین پنالتی همه اش گل می شد و... خلاصه اصلا قدر این آدم را ندانستیم. دادکان فقط از روی عناد او را حذف کرد.
  • محمد ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    بازیکنی که تکرار نخواهد شد
  • علی ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    فوق العاده بود و هوش بالایی داشت و هم تیمیهاش رو با چشمهای تنگش به خوبی می دید.
  • موسی گیلانی ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خدا مادرش رو بیامرزه
  • محمد ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مشرق کار بسیار جالب و زیبایی بود. خاطره هامون زنده شد. ورزشی مشرق 20
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام یادم هست زمانی که خداداد فوتبال بازی می کرد ما بچه های پائین شهر در مشهد بدون اینکه حتی از نزدیک اورا برای یک بارهم دیده باشیم اورا الگوی خود قرار داده بودیم. شاید باورتان نشود اما گلی که خداداد به استرالیا زد خود به خود فوتبال منطقه پائین شهر مشهد را متحول کرد.
  • رضا ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    بسيار زيبا بود .روح مادرتون شاد آقاي خداداد . سرافراز باشيد كه دل ايران رو شاد كرديد . شما يك اسطوره فوتبالي هستي كه به هرچه رسيدي حقت بود . قابل قياس با فوتباليست هاي الان نيستين.
  • عزیزی÷ ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 1
    اشتباهی مثبت دادم.
  • حسن ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مشرق جان مصاحبه متنوع و جالبی بود لطفا ادامه دار باشد
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    روح مادرشون شاد حتی بزرگتر از شادی مردم واسه بازی استرالیا
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اروچا دیگه کجاست :)))
  • محمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    در مورد نیما نکیسا بی انصافی کردید.گل مفت خوردیم یعنی چی.فوتباله دیگه
  • علی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خداداد که فکر کنم از کارنامه فوتبالیش و بازی در ایران خوشحاله حالا شما دوست داشتید اروپایی باشه؟؟ اروپایی هم بود که به نظر من هر افتخاری می آفرید به اندازه افتخار بازی در استرالیا نمی شد برای مردم.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مشرق داری یواش یواش سری در سرا درمیاری ,باریکلا,بخش ورزشی ات یه طرف سایر بخش هات یه طرف دیگه!
  • مهدی ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    آقای ناشناس، خداداد عزیزی بازیکن فوق العاده ای بود، اما دلیل نمیشه علی دایی و مهدوی کیا و کریم باقری و عابدزاده و ... رو کنار بزاری. همه ی اینها باهم یک تیم خوب بودند و افتخار آفرینی کردند. یادت نره که پاس گل خداداد تو استرالیا و پاس گل مهدوی کیا به آمریکا رو علی دایی داده!
  • فرار مهدوی کیا ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    حالا هی گلشو نشون بدین ن تا بالاخره بوسنیچ بگیرتش واقعا باعث تاسف که با این همه هزینه هنوز دلمون به بازی استرالیا. وامریکاکه اون موقع هم تیم های تاپی نبودن خوش کردیم ,عربستان قهرمان آسیا شده از گروهش درجام جهانی بالا اومده قهرمان جام جهانی نوجوانان شده,باشگاههای قطر,چین وامارات قهرمان آسیا شدن,عراق قهرمان آسیا وچهارم المپیک,کره و ژاپن هم که جای بحث ندارن,واقعا این همه هزینه کردیم دستاوردش چی بوده هی می گیم جام جهانی بعدی جام ملت های بعدی بابا حتی یه استادیوم استاندارد هم نداریم درحالی کشورهای افریقایی هم استادیوم بسیار شیک ومدرنی دارن مثل مراکش,غنا,گابن,افریقای جنوبی,بهتر نیست این میلیاردها یه جای دادن به یه مشت مفت خور,بی بخار پولکی خرج دیگر ورزش ها وساختن اماکن ورزشی بکنیم,والا یه هزارم اش بدیم به ورزش بانوان کلی افتخار وقهرمانی میارن واسه کشور!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    واقعا این فوتبال کثیف ما جای امثال خداداد,مایلی کهن,عابدزاده نیست,اینا نه بانددارن نه اهل لابی وکارهای دیگه به همین دلیل سرشون بی کلاه مونده وتیم بهشون نمیدن,خداداد بازیکن شلوغ,خوش خنده,پرحاشیه,رک وصادقی بودن والانش هم هستن از خاکی بودنش همین بس که اومده وقت گذاشته وباشما مصاحبه کرده در حالی بقیه یا جواب سلامتون نمیدن یا بحث مالی میکنن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    همه بچه های دهه شصتی یه جورایی خاطراتشون با خداداد گره خورده.
  • غمگین ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    ناشناس، خداداد بد شانس نیست،ما بد شانسیم که یک مثل تو هم وطن ماست...!!!
  • ALI ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    فوتبال پایین شهر مشهد از اول قطب اصلی فوتبال مشهد بوده وهست نمونش خداداد و برادران اعظم وبرادران کافی و... جدیداش رضا عنایتی باقر احمدی ....
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    واقعا فوتبالیست خوبی هست با کسی خورده نداره حرفشو میزنه خیلی خوشم میاد ازش
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    AZIZOM AZIZI, ZENDE BAD AZIZI
  • مرتضی شکری ازمحمودآباد ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    بسيار زيبا بود .روح مادرتون شاد آقاي خداداد . سرافراز باشيد كه دل ايران رو شاد كرديد . شما يك اسطوره فوتبالي هستي كه به هرچه رسيدي حقت بود . قابل قياس با فوتباليست هاي الان نيستين.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    دیگه توو تکنیک ریز و دریبلهای سریع و ریز مثل خداداد شاید تا ده ها سال دیگه هم توی کشور ما پیدا نخواهد شد....هوش این بازیکن هم تک بود و از نوابغ تاریخ فوتبال ماست....
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    فرض كنيد اين گزارش رو در مورد علي لابي ميگرفتيد. توي گزارش 10 بار با خبرنگاراتون دعوا ميكرد كه چرا اين عكس منو گذاشتيد چرا اين حرفو ميزنيد من هيچ كجاي دنيا نديدم... برو بشين سر جات...
  • albert ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    محض اطلاع ALI12:53 بجز خداداد پایین شهر مشهد بازیکن بدرد بخوری نداره!! تازه فکر کنم از قومای خداداد هستی!!
  • عليرضا ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خيلي ساده و رك و رو راست دمش گرم
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    تو همه جا زندگی میکنی؟
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    توپ جلوی نکیسا زمین خورد با اینکه شیرجش رو خوب زده بود. به نظرم بدشانسی بود.
  • albert ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    من همه جا زندگی میکنم...
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    روح خبیس
  • albert ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    سوادت از دوم دبستانیها کمتره..خبیث..
  • گلپور ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    منظورت قومای جکی چان هست؟
  • حميد خمامي ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    0 0
    خدا حافظ و پشت و پناهت باشه خداد. بازي هاي زيبايت در تيم ملي و گل هاي قشنگت به استراليا در تهران و سيدني هيچ وقت از ذهن ما فراموش نمي شه. تكنيك و فرار هات منحصر به فرد بود.
  • مهمان ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    تکنیک خداداد ناب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس