وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با توجه به اهمیت روابط دو کشور با فاصله کمتر از سه هفته از سفر من به ترکمنستان در راس یک هیئت عالی رتبه متشکل از وزرای آب، برق، راه آهن، رئیس دولتی گاز ترکمنستان و همچنین رئیس بانک توسعه به ایران سفر کردند.

به گزارش مشرق، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ترکمنستانی خود "رشید مردوف" ضمن خوش آمدگویی گفت: بسیار خوشحالم که وزیر خارجه ترکمستان با توجه به اهمیت روابط دو کشور با فاصله کمتر از سه هفته از سفر من به ترکمنستان در راس یک هیئت عالی رتبه متشکل از وزرای آب، برق، راه آهن، رئیس دولتی گاز ترکمنستان و همچنین رئیس بانک توسعه به ایران سفر کردند.  
 
وی افزود: این مسئله نشان دهنده این است که هر دو کشور برای روابط خود اهمیت بسیاری قائلند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمات اظهار داشت: ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه و دارای روابط فرهنگی و تاریخی، سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی هستند.  
 
ظریف در بیان برنامه‌های وزیر خارجه ترکمنستان تاکید کرد: وی از صبح با وزیر نفت دیدار داشته و پس از این دیدار نیز با وزیر نیرو، ریاست محترم جمهوری، وزیر راه و وزیر صنعت و معدن دیدار خواهند داشت.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: در فاصله نزدیکی در 8 اسفند ماه نمایشگاه ویژه‌ای از صنایع ایرانی در عشق آباد برگزار خواهد شد و وزیر محترم صنعت به همین مناسبت سفر رسمی به ترکمنستان خواهد داشت.
 
وی با بیان همکاری‌های مختلف ایران و ترکمنستان در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و راه آهن افزود: خط آهن مشترک ایران، ترکمنستان و قزاقستان نقش ویژه‌ای در این روابط دارد و دوستان ترکمنستانی ما با توجه به این که بیشتر مساحت این خط آهن از کشور آن‌ها می‌گذرد زحمات زیادی در این حوزه کشیدند.
 
ظریف تاکید کرد: با افتتاح این خط آهن روابط ایران و ترکمنستان بیش از بیش توسعه خواهد یافت.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این سفر به تقویت روابط دو کشور و همچنین نزدیکی بیش از پیش دو ملت دوست و برادر ایران و ترکمستان کمک کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس