کد خبر 285514
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعلام زمان بهره‌برداری از سامانه موشکی پیشرفته‌تر از S300، از اتمام کار زیرساخت‌های پروژه باور ۳۷۳ با رفع موانع گلوگاهی خبر داد.

به گزارش مشرق،  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از طی مراحل پایانی ساخت پروژه پدافند هوایی «باور 373» خبر داد و گفت: این سامانه بومی، توانمندتر از سیستم موشکی S300 خواهد بود.

S300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همرزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.

در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.

 در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

از آن زمان، این موضوع  در دستور کار قرار گرفت و  طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان دفاعی کشور، قرار است در این سامانه از 2 یا 3 نوع موشک در لایه‌های مختلف استفاده شود.

اعلام زمان عملیاتی شدن موشک باور



نمونه نمایش داده شده از سامانه «باور» در رژه نیروهای مسلح

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه زیرساختهای پروژه «باور 373» با رفع موانع گلوگاهی، کاملا مرتفع شده، از پایان کار ساخت این سامانه مدرن تا پایان برنامه 5 ساله پنجم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این برنامه بتوانیم یک سیستم خیلی خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوایی شاهد باشیم.

 برنامه 5 ساله پنجم که یکی از موارد آن ارتقاء کمی و کیفی سامانه پدافند هوایی کشور و ایجاد هماهنگی تحت نظر قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) است، سال 94 به پایان خواهد رسید.

امیر اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این پروژه، روی مباحثی نظیر رادار، پرتابگرها و خود موشک کار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 0
    عزت و اقتدار همیشه زیباست و خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    نمونه نمایش داده شده از سامانه «باور» در رژه نیروهای مسلح!!؟ اگر این نمایش داده شده پس دو سال دیگه چی رو می خوان رونمایی کنن ما رو چی فرض کردید؟؟
  • احمد ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    در مرحله دوم این پروژه، روی مباحثی نظیر رادار، پرتابگرها و خود موشک کار می‌شود. یعنی فعلا" فقط کامیونش ساخته شده ؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    این نمونه نمایش داده شده در تصویر بالا باور نیست این اس300 که ایران تونست تعداد محدودی از اونو از بلاروس خریداری کنه.
  • عادل ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ناشناس جان ، شما در گهواره بودی .متخصصان شب و روزشان دنبال بومی سازی سلاح بودند. من وشما چه اطلاعاتی از سلاح های استراتژیکی نیروهای مسلح داریم که فوری بدون تحقیق و تخصص علامت سوال میگذاری ،مقابل ادعای بومی شدن تچهیزات دفاعی کشور . این حرفها بوی حرفهای صهیونیست ها وآمریکائی ها را میدهد
  • عادل ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    حتما شما هم یکی از متخصصین هیئت خرید سلاح از بلا روس بودی .
  • محمد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    یکم سرتو از تو شبکه هایی مثل بی بی سی و منوتو در بیار تا ببینی
  • rahman ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ایول خوشم اومد
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    داداش اون کشندش(کاميون )که همون ببر400 است که در اصل نوعی ماز537است که از اوکراین خريده ميشد بعدش فقط اين يک کاميون 8×8همراه با 4کپسول پرتاب موشک بود نه رادار رهگيری نه دگيری نه مرکز کنترل فقط يک آتشبار تازه احتمالا مک آپ البته شما مرصاد 2رو يک پيش درآمد درنظر بگيريد که واقعا جالب بود و من خيلی کيف کردم. يک نکته رو در نظر داشته باشيد که کلا توليدات روس کيفت مناسبی ندارند و کلا فالت زياد دارن اگه قابليت باور کمتر از s300باشه بازم خيلی بهتره حداقل کدشو نمی فروشه به اينو اون. عجله کردن هم خيلی بده و رسانه ای هم نشه بهتره بايد عملکردش خوب باشه
  • ß AE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    0 0
    ساله ۹۷ رسید این باورتون هنوز عملیاتی نشد ☹یا هنوز ساله ۹۴ نرسیده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس