کد خبر 28540
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۱

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا،اسفنديار رحيم مشايي در مراسم افتتاح نمايشگاه فن‌آوري‌هاي پيشرفته جمهوري اسلامي ايران در سوريه با بيان اين که دو کشور ايران و سوريه برنامه گسترده‌اي براي توسعه و پيشرفت دارند، اظهار کرد: علم و فن‌آوري‌هاي نوين در تحقق اهداف بلند و متعالي دو کشور نقش مهم و تعيين کننده‌اي دارد از اين رو افزايش سطح مناسبات تهران و دمشق در اين زمينه ضروري است.

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به پيشينه تاريخي و باورهاي جهاني مشترک ايران و سوريه خاطرنشان کرد: دو کشور در خط مقدم جبهه مبارزه عليه استکبار جهاني و صهيونيست‌ها قرار داشته و ضرورت دارد همواره در کنار هم باشند و در همه عرصه‌ها روابط خود را با يکديگر گسترش دهند.

وي اقتدار و امنيت ملي کشورها را در رابطه مستقيم با رشد و شکوفايي علمي آن‌ها ارزيابي کرد و با اشاره به شکوفايي علمي و فني جمهوري اسلامي ايران در بالاترين سطوح دنيا اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال آن است که در همه عرصه‌ها روابط و همکاري‌هاي خود را با جمهوري عربي سوريه به عنوان کشور دوست و برادر بدون محدوديت و در بالاترين سطوح افزايش دهد.

رحيم مشايي افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد و علاقمند است تجربيات علمي و فن‌آوري نوين خود را که دستاورد دانشمندان ايراني است به طور کامل در اختيار برادران سوري خود قرار دهد و از سوي ديگر انتظار دارد که از تجربيات و دانش برادران سوري حداکثر بهره را ببرد.

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور همکاري علمي و فن‌آوري دو کشور را داراي آينده درخشاني دانست و گفت: نمايشگاه ايران در سوريه فرصت بسيار مناسبي براي آغاز دوره‌اي موثر و جدي در زمينه همکاري علمي و فني تهران و دمشق است که ضمن افزايش انگيزه‌ها موجب ارائه ايده‌هاي نوين در زمينه مناسبات فن‌آورانه دوجانبه خواهد بود.

رحيم مشايي اظهار اميدواري کرد: با دوستي عميق رييسان‌جمهور ايران و سوريه بتوان همکاري‌هاي علمي تکنولوژي و فني را با جديت و اميد به نتايج موثرتر با يکديگر به سرانجام رساند.

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به روابط تاريخي و عميق ايران و سوريه خاطرنشان کرد: ايران و سوريه به‌واسطه مشترکات و روابط عميق تاريخي در بالاترين سطح اثرگذاري در تحولات منطقه‌يي و بين‌المللي قرار دارند.

رحيم مشايي ايران را سرزمين علم و انديشه، عرفان و فلسفه، و ادب و هنر دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران با نام خاص و پرشيا از اعماق تاريخ با نام علم، فرهنگ و ادب پيوند خورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس