کد خبر 285190
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

یک قاضی بلندپایه ضد تروریسم فرانسه گفت: شمار زیادی از جوانان فرانسوی برای پیوستن به گروه های تروریستی سوری از فرانسه عازم سوریه می شوند.

به گزارش مشرق، این در حالی است که نخستین گروه از داوطلبان فرانسوی که به کشورشان بازگشته اند، روند به کارگیری جوانان فرانسوی را برای عملیات تروریستی در سوریه افزایش می دهند.

چند کشور اروپای غربی به شدت برای محدود کردن روند سفر جوانان اروپایی به سوریه برای نبرد با نیروهای دولتی سوریه به فرماندهیˈبشار اسدˈ رییس جمهوری این کشور تلاش می کنند. فرانسه که دارای بیشترین جمعیت مسلمان در اروپا است به مرکز عمده ای برای بکارگیری این جوانان و اعزام آنها به سوریه تبدیل شده است.

مقام های قضایی این کشور با موج تازه ای از داوطلبان نوجوان دست و پنجه نرم می کنند که برخی از آنها تنها ۱۵ سال سن دارند. به گفته ˈمارک ترویدیکˈ قاضی تحقیق ویژه مبارزه با تروریسم و افراطی گری، رخدادهای مهم مانند کاربرد گازهای شیمیایی، موجب برانگیخته شدن بسیاری از مردم برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه شده است.

وی به رویترز گفت: اما شتاب دهنده بسیار آشکاری که در این امر وجود دارد، این است که نسل نخست این داوطلبان که به کشورشان بازگشته اند، یاران و دوستانشان را به همراه خود به سوریه می برند.

ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه نیز در ماه ژانویه با هشدار در باره این مساله گفت: حدود۷۰۰ تن فرانسه را به قصد سوریه ترک کرده اند. هرچند که ظاهرا این تعداد با ارزیابی پیشین وزارت کشور فرانسه که حدود ۲۵۰ تن بود، مغایرت دارد. ترویدیک گفت: امواج اخیر شهروندان فرانسوی که به سوریه می روند شامل زنانی است که برای ازدواج با تروریست ها (جهاد نکاح) به سوریه سفر می کنند.

یک دادگاه فرانسه درماه گذشته (ژانویه) دو جوان را که یکی از آنها تنها ۱۵ سال داشت به اتهام طراحی اقدامات تروریستی تحت بازجویی رسمی قرار داد. این دو که قصد سفر به سوریه را داشتند در ترکیه بازداشت شده بودند. ترویدیک افزود: وی خواستار جلوگیری از خروج افرادی که قصد پیوستن به گروه های تروریستی را در سوریه دارند، از ترک فرانسه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس