کد خبر 285038
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

ائتلاف مخالفان سوری در نشست امروز خود با هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو که با حضور اخضرالابراهیمی برگزار شد، طرح خود را برای حل و فصل بحران این کشور ارائه داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: ائتلاف مخالفان سوریه در طرح پیشنهادی خود هیات انتقالی که تشکیل خواهد شد را تنها نماینده قانونی برای سوری‌ها دانسته است.

براساس این طرح که ائتلاف مخالفان سوریه ارائه داده است، مخالفان خواهان خروج نیروهای خارجی از سوریه شده‌اند.

کمی پیش از برگزاری نشست مشترک هیات ائتلاف مخالفان سوریه با هیات اعزامی نظام این کشور، "لوی الصافی"، سخنگوی ائتلاف مخالفان اعلام کرد: امروز پیشنهادهای عملی برای برون رفت از بحران سوریه ارائه می‌دهیم.

در همین حال بدر جاموس، دبیرکل ائتلاف مخالفان و از اعضای این ائتلاف در ژنو اعلام کرد که در جلسه امروز مساله هیات انتقالی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شبکه المیادین نیز از اختلافاتی در نشست صبحگاهی میان هیات ائتلاف مخالفان و نظام سوریه در خصوص اولویت‌های مورد تایید دوطرف خبر داد.

شبکه مذکور گزارش داد: هیات مخالفان سوریه تلاش دارد که در خصوص دولت انتقالی صحبت کند، اما این در حالی است که توافقی در خصوص مساله پایان دادن به پرونده تروریسم در سوریه صورت نگرفته است.

شبکه سوری الاخباریة نیز گزارش داد که هیات رسمی سوریه مذاکرات امروز را با بند مبارزه با تروریسم آغاز کرده و خواهان اتخاذ موضعی مشترک در قبال طرح مبارزه با تروریسم شد که پیشتر ارائه داده بود.

این شبکه گزارش داد که هیات اعزامی دولت سوریه بر این مساله تاکید دارد که در وهله نخست مساله مبارزه با تروریسم براساس معاهده ژنو1 مورد بررسی قرار بگیرد.

در همین راستا گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه دیداری با اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برگزار کرد که در این دیدار روند مذاکرات طرف‌های سوری که وارد سومین روز خود شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس