‌آقاي احمدي نژاد شما اين حق را نداريد که براي مردم کانادا و دولت کانادا تعيين تکليف کنيد که چه فيلمي را ببينند و چه فيلمي را نبينند.

به گزارش مشرق به نقل از عصر ايران،روزنامه "اوتاوا سيتي زن" کانادا در گزارشي نوشت، فيلم ضد ايراني "ايرانيوم" بالاخره پس از يک جنجال يک ماهه بر سر پخش يا عدم پخش آن روز يکشنبه در کتابخانه ملي کانادا در اوتاوا به نمايش در آمد.

در مراسم پخش اين فيلم وزير ميراث فرهنگي کانادا و نيز رييس انجمن فيلم فکر آزاد به ايراد سخنراني پرداختند.

بر اساس اين گزارش ترتيبات امنيتي در اطراف ساختمان کتابخانه ملي کانادا بسيار شديد بود و پليس و ?? نيروي امنيتي ويژه مسئوليت تامين امنيت ساختمان محل نمايش اين فيلم را بر عهده گرفته بودند.

گفتني است اين فيلم ضد ايراني قرار بود ?? دي ماه در کتابخانه ملي کانادا به نمايش در آيد اما در روز نمايش مسئولان اين کتابخانه با اعلام اينکه پيغام هاي تهديد آميز دريافت کرده اند اقدام به تخليه ساختمان کردند.
 

"جيمز مور" وزير ميراث فرهنگي کانادا در سخنراني خود در مراسم نمايش اين فيلم گفت :‌‌ «سفارت ايران نمي تواند به ما ديکته کند که چه فيلمي را در کانادا ببينيم.»

وي افزود :‌ «آقاي احمدي نژاد شما اين حق را نداريد که براي مردم کانادا و دولت کانادا تعيين تکليف کنيد که چه فيلمي را ببينند و چه فيلمي را نبينند.»

همچنين "فرد ليتوين" رييس انجمن فيلم فکر آزاد که ترتيب دهنده مراسم نمايش اين فيلم در کانادا است ، در سخنراني خود در اين مراسم گفت : ‌«از مسئولان سفارت ايران در کانادا سپاسگزارم چرا که اگر مخالفت هاي آنها با نمايش اين فيلم نبود امروز اين جمعيت گسترده تر از پيش در مراسم نمايش آن حضور نداشتند.»

وي در ادامه به کنايه گفت :‌ «‌براي همين مي خواهم به نشانه سپاسگزاري يک باکس شراب اسراييلي ناب براي سفارت ايران در کانادا بفرستم!» 

فيلم ?? دقيقه اي ايرانيوم ساخته "رافائل شور" به بررسي سياست هاي ايران در جهان از جمله حمايت از گروه هايي چون حماس و حزب الله و ادعاي تلاش براي دست يابي به سلاح هسته اي و القاي خطرناک بودن ايران براي جهان مي پردازد.

ليتوين پس از لغو نمايش اين فيلم در ماه گذشته با انتقاد از تصميم مسئولان مرکز ملي کتابخانه و آرشيو کانادا ، اقدام آنها در لغو نمايش اين فيلم را بزدلانه خوانده بود.
همچنين وزير ميراث فرهنگي کانادا نيز پس از لغو نمايش اين فيلم تاکيد کرده بود که اين فيلم بايد به نمايش گذاشته شود.

گفتني است که انجمن فيلم فکر آزاد کانادا در نوامبر سال ???? نيز سه فيلم "سنگسار ثريا ام"، "براي ندا"، و "جهاد اتمي "را در مرکز ملي کتابخانه و آرشيو کانادا در اتاوا به نمايش گذاشته بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس