کد خبر 284577
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۵

تقاضای حضور شرکت‌های ابرقدرت در زمینه فولاد نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست.

به گزارش مشرق، محسن پروان دبیر همایش صنعت فولاد و معدن در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران در رابطه با حضور شرکت‌های اصلی فولاد در این همایش گفت: شرکت‌های بزرگ صاحب تکنولوژی فولاد دنیا در این همایش حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های بزرگ فولاد از سراسر دنیا در این همایش باعث می‌شود که قیمت فولاد خاورمیانه که قبلا توسط کشورهای امارات و ترکیه مشخص می شد، توسط کشورمان تعیین شود.

شایان ذکر است: ایران نقش بزرگ‌ترین تولیدکننده، وارد کننده و صادرکننده فولاد را در منطقه ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته شرکت‌های خارجی حضور چشم گیری در همایش نداشتند، اما در این دوره شاهد افزایش این شرکت در همایش هستیم که می‌توان به حضور شرکت‌هایی از کشورهایی چون: اسپانیا، انگلیس و آلمان، اتریش، فرانسه، چین، فنلاند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این همایش،‌800 کارشناس داخلی و 100 کارشناس در بخش خارجی حضور دارند و همچنین 22 کارگاه آموزشی طی برگزاری این همایش برای متخصصان و دانش‌آموختگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در کشورمان از تکنولوژی به روز خود استفاده خواهند کرد که امیدواریم سرمایه‌گذاران و کارشناسان از این فرصت استفاده بهینه داشته باشند و تبادل تکنولوژی گسترده‌ای در زمینه صنعت فولاد، معدن صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: تعاملات موجود در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌تواند به اشتغال‌زایی در کشور کمک شایانی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس