کد خبر 284401
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

وزیر ارشاد با بیان اینکه از بودجه‌ای که برای فرهنگ اختصاص یافته، راضی نیستیم گفت: پیش از انقلاب در بیروت با شهید چمران همراه بودم و روحیاتش را کاملا می‌شناسم. در این فیلم هم همان روحیات عاطفی در کنار شجاعت و صلابتی که در او دیده بودم به تصویر کشیده شده است

گروه فرهنگی مشرق -  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معارفه مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پیرامون بودجه اختصاص یافته به بخش فرهنگ، گفت: از بودجه‌ای که برای بخش فرهنگی اختصاص یافته راضی نیستیم، اما فکر می‌کنم چاره‌ای هم جز این نبوده، با توجه به اینکه دولت تنگناهایی دارد، البته سقف بودجه‌ای که دولت در نظر گرفته و آن را به مجلس ارائه کرده است.
 
* بعید می‌دانم افزایش بودجه فرهنگ در سال آینده محقق شود


وی ادامه داد: خوشبینانه‌ترین فرضیه‌ای است که وجود دارد. بنابراین همه دستگاه‌ها خود را با این بودجه تطبیق می‌دهند، مگر اینکه گشایش غیرمنتظره‌ای حاصل شود، در آن صورت ممکن است این بودجه افزایش یابد، اکنون هم بودجه‌ای که به مجلس اهدا شده، توسط نمایندگان مردم قدری با افزایش روبرو شده‌اند که من نمی‌دانم اصلا این میزان افزایش در سال آینده محقق می‌شود یا نه. امیدوارم دولت بتواند با گشایشی که حاصل شد، درآمد بیشتری کسب کند و طبیعتا به بخش فرهنگ هم بودجه بیشتری اختصاص یابد.
 
* اعضای شورای نظارت همگی مورد تایید بنده هستند
 
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون حذف نام مهدی فیروزان و رسول جعفریان از شورای نظارت در روابط نشر کتاب، تاکید کرد: طبیعی است وزیر تعدادی را پیشنهاد می‌دهد، از این رو حدود 20 نفر را پیشنهاد کردیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم حدودا 34 نفر هستند که آراء، دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی دارند، دو سه نفر ممکن است رای نداده و یا رای نیاورند. از این رو سه یا 4 نفر افزوده شدند که کاملا مورد تایید بنده هستند. اینان جزء اعضای شورای انقلاب فرهنگی بوده و مورد تاییدند، زیرا از عناصر فرهیخته هستند.
 
* «چ» فیلم خوبی است/ چمران همانی بود که دیده بودم
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در جشنواره فیلم فجر چه فیلمی دیده‌اید، گفت:‌ فیلم «چه»‌ را دیدم فیلم بسیار خوبی است که از نظر فنی فوق‌العاده است، بازیگران بسیار خوبی دارد که احتمالا در این دوره فیلم فجر برگزیده شده و جایزه می‌گیرند.
 
جنتی در توضیح بیشتر پیرامون شهید چمران گفت: توفیق داشتم پیش از انقلاب حدود 4 سال در بیروت با شهید چمران همراه باشم، با او دوست بوده و روحیاتش را کاملا می‌شناسم. در این فیلم هم همان روحیات عاطفی که از او سراغ دارم در کنار شجاعت و صلابتی که در او دیده بودم در جنگ‌های داخلی لبنان به خوبی به تصویر کشیده شده است، البته این فیلم بخشی از زندگی و خصلت‌های او را به تصویر کشیده، جا دارد فداکاری او پیش از انقلاب در لبنان و نیز در سال‌های جنگ تحمیلی در خوزستان به نمایش کشیده شود.
 
وی همچنین درباره مشاهده فیلم «شیار 143» عنوان کرد: این فیلم را هنوز ندیده‌ام.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس