کد خبر 284195
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹

مالک باشگاه ملوان انزلی گفت: شام مشترک امیر قلعه‌نویی و اسکوچیچ شبهه‌برانگیز شد.

به گزارش مشرق، سیروس محجوب در گفت‌وگو با فارس در مورد شام مشترک امیر قلعه‌نویی و دراگان اسکوچیچ که رسانه‌ای شد، گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق کار درست و حرفه‌ای باشد. آن هم در شرایطی که مسیر قهرمانی در لیگ برتر از انزلی می‌گذرد. کما اینکه در گذشته هم استقلال در انزلی قهرمانی را از دست داده است. به همین دلیل شام مشترک امیر قلعه‌نویی و دراگان اسکوچیچ برای برخی از اهالی فوتبال شبهه‌برانگیز شد و به نظر من این اتفاق کار درستی نبود. ما از مربی حرفه‌ای خود انتظار بیشتری داشتیم.

وی ادامه داد: هم اسکوچیچ و هم قلعه‌نویی از مربیان مورد اعتماد جامعه و تیم‌های استقلال و ملوان هستند. اما اینکه میهمانی این دو و شام مشترکی که با هم خوردند وقتی رسانه‌ای شد، بازتاب خوبی در بین اهالی فوتبال نداشت. برخی از اهالی فوتبال با من تماس گرفتند و گفتند که نباید این دو نفر شام مشترک با هم می‌خوردند یا حداقل بهتر بود این میهمانی به صورت خصوصی برگزار می‌شد و رسانه‌ای نمی‌شد. شاید این دو در مورد مسائل تیم ملی با یکدیگر صحبت کردند و شاید هم در مورد مسائل خصوصی دیگر صحبت می‌کردند. اما رسانه‌ای شدن این میهمانی شاید شبهه‌برانگیز بود.

مالک باشگاه ملوان در مورد اینکه اسکوچیچ فصل آینده سرمربی ملوان خواهد بود یا نه، گفت: او پیشنهادش را به ما ارائه کرده است و در زمانی که من خارج از کشور بودم این مربی با غلامی و یکی از مشاوران مذاکره کرده و مبلغ زیادی هم از باشگاه ملوان درخواست کرده است. من پیشنهاد اسکوچیچ را در هیأت مدیره باشگاه مطرح می‌کنم. هم هیأت مدیره و هم هواداران باشگاه ملوان دوست دارند که او در ملوان بماند.

محجوب تصریح کرد: باشگاه ملوان یک باشگاه ریشه‌دار و قدیمی است که همواره خودسازی کرده است. بنابراین ما هیچ وقت اصول این باشگاه را زیر پا نمی‌گذاریم. اوتو رهاگل در کایزرس لاترن در بوندس لیگای یک قهرمان شد. فصل بعد هم در بوندس لیگا توانست قهرمان شود و بعد از مدتی از او خبری نشد و سپس در وردربرمن هم موفق شد. بعد از آن هم درجام ملت‌های اروپا موفق شد و سپس از او خبری نشد. آرسنال شب گذشته 5 گل از لیورپول خورد. در حالی که بهترین مربی را روی نیمکت داشت. ما منکر دانش اسکوچیچ نیستیم او آرامش خوبی به تیم ما داده است اما یک نکته را باید در نظر گرفت. اینکه فوتبال یک کار گروهی است نه یک کار فردی.

مالک باشگاه ملوان با اشاره به نقش همه عوامل در یک تیم گفت: در فوتبال حرفه‌ای همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا یک تیم موفق شود. نباید فقط نقش مربی را پررنگ کنیم یا اینکه بگوییم مثلا فقط مدیرعامل یا مالک باشگاه در موفقیت یک تیم نقش دارد. همانطور که بازیکنی که گل می‌زند نمی‌تواند بگوید گلزنی من باعث موفقیت تیم شده است. این مسئله حرفه‌ای نیست. من هم اگر بگویم در 6 هفته‌‌ای که من آمده‌ام و پول داده‌ام تیم موفق شده است. اگر چنین چیزی بگویم جوک گفته‌ام. پس فوتبال یک کار گروهی است و همه عوامل در موفقیت یک تیم نقش دارد و یک فرد و یک نفر نمی‌تواند باعث موفقیت یک تیم شود. کادر فنی، کادر مدیریتی، مالک باشگاه، بازیکنان و همگی باید دست به دست هم بدهند تا تیم موفق شود. اگر بازی‌های باقیمانده ما را در لیگ برتر بازنده شویم چیزی از دانش اسکوچیچ کم نمیکند و اگر در این مسابقات باقیمانده پیروز شویم دلیلش این نیست که فقط اسکوچیچ عامل موفقیت بوده و بگوییم او برترین مربی است.

محجوب تصریح کرد: اسکوچیچ مربی باشعور و بافهمی است و همچنین میهمان ماست اما گاهی اوقات مشاوره‌های غلط باعث می‌شود که از مسیر اصلی جدا شویم. کار حرفه‌ای این نیست که بگوییم فقط من کارم را بلدم بلکه یک کار دسته‌جمعی است. من هم دو هزار پرسنل خارج از کشور دارم و یک ثانیه هم حقوق‌شان عقب نمی‌افتد. به خاطر اینکه مشاوران و کارگزاران خوبی دارم. بنابراین باید متعادل باشیم و نه خیلی تند گام برداریم و نه خیلی کند.

مالک باشگاه ملوان در مورد انتقاد برخی پیشکسوتان از صحبت‌های اسکوچیج در مورد اینکه او به ملوان شخصیت داده است، گفت: شاید اسکوچیچ نتوانسته منظورش را خوب بیان کند و یا اشتباهی در ترجمه صورت گرفته است که چنین حرفی بیان شده زیرا همه می‌دانیم که ملوان یک تیم ریشه‌دار و باسابقه است. من و اسکوچیچ زمانی از ملوان خواهیم رفت. شاید فردا شاید چند روز دیگر و شاید چند سال دیگر. مالکان اصلی این باشگاه پیشکسوتان هستند آنها هستند که به این تیم هویت دادند. ملوان همواره در لیگ برتر حضور داشته فقط یکی دو بار به لیگ دسته دو سقوط کرده است. این نشان از ریشه‌دار بودن و هویت داشتن ملوان می‌کند. شاید منظور اسکوچیچ این بوده که بازیکنان تیم را به هم نزدیک‌تر کرده است. در تاریخچه ملوان تاریخ تاسیس 1348 ذکر شده اما من عکسی هم از 10 سال قبل‌تر یعنی 1339 این تیم هم دیده‌ام. حتی اگر من 10 سال ملوان را قهرمان لیگ برتر کنم، نباید بگویم من به این تیم شخصیت دادم. اگر چنین حرفی بزنم به خودم خیانت کرده‌ام.

وی افزود:‌ملوان تیم ریشه‌داری است که پیشکسوتان آن صاحب واقعی این باشگاه هستند. نگرانی آنها این بود که نکند زحمات آنها نادیده گرفته شود. ملوان همواره در همه رده‌ها بازیکن به تیم ملی داده است. اکنون هم 5 بازیکن به تیم ملی نوجوانان داده‌ایم. ما بازیکنانی مثل مازیار زارع و سیدجلال رافخایی داریم. آنها اگر به تیم ملی بروند قطعا فدایی تیم ملی هستند. در زمان علی دایی هم ما چند بازیکن در تیم ملی داشتیم. سرانه ورزش در انزلی بسیار زیاد است. شاید از نظر امکاناتی سرانه زیادی در اختیار آنها قرار نگرفته اما مردم انزلی با ورزش درگیر هستند.

وی ادامه داد: من خودم را نه مالک و خادم باشگاه ملوان می‌دانم بلکه بارها گفته‌ام که آمده‌ام کنار باشگاه ملوان باشم. اگر بگویم من مالک این باشگاه هستم درست نیست. پیشکسوتان باشگاه ملوان برای این باشگاه زحمت زیادی کشیدند.

مالک باشگاه ملوان افزود: من نمی‌خواهم نقاط قوت من را مطرح کنند بلکه می‌گویم اگر نقطه ضعفی است نقطه ضعف واقعی باشد و آن را بیان کنند. ما امروز به فولاد باختیم اما این باخت چیزی از ارزش‌های بازیکنان و کادر فنی ملوان کم نمی‌کند. زیرا بازی خوبی انجام دادیم. پاداش دو سه بازی اخیر هم پرداخت نشده و این مسئله به گردن ماست. این پاداش‌ها را پرداخت می‌کنیم. برای بازی با استقلال هم پاداش عالی در نظر می‌گیریم. ما چه در بازی با استقلال برنده شویم و چه بازنده به بازیکنان ملوان پاداش می‌دهیم و مطمئن باشید مرد و مردانه مقابل استقلال بازی خواهیم کرد. بازی مقابل این تیم مثل فینال جام حذفی برای ما می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هم وطن ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    الكي نگفتن رييس مافيا كيه؟؟؟!!!!
  • آرمین ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    داداش حالا متوجه شدی که قلعه نوعی مافیای فوتبال ایرانست.خب همیشه با زد وبند قهرمان میشه.نمونه اش حالا.تازه به آرش افشین وشریفات گفته کاری کنند که دوکارته یا اخراج بشند>که درمسابقه آخر با فولاد مقابل اس لنگی بازی نکنند.
  • فرشاد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    بالاخره امسال سال میلیمتری باید با پول قهرمان شوند نه با وجدان و جوانمردانه باید پشت پرده کاری کرد
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    اگه قرار باشه توافقي بشه كسي متوجه نميشه و نيازي به شام پر سروصدا هم نيست استقلال 2 بار در روز پاياني ليگ جام رو از دست داده و اگه دنبال اينجور كارها بود همون زمان توافق ميكرد تا جام رو از دست نده.بايد به تيمهايي شك كرد كه قهرمانيشون دقيقه 97 صورت ميگيره!!!!
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    مافیا
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر قلعه نوعی از فوتبال اخراج بشود . خیلی از مفاسد فوتبال کم خواهد شد
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    حالا حتما" باید استقلال ببازد والا لنگیها راضی نمی شوند!خود ملوان می تواند بابرد استقلال به کسب سهمیه امیدوارباشد انوقت لنگیها...
  • لابی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    لابی با غوغاسالاری کاری ازپیش نمی برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس