کد خبر 284105
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱

دور دوم مذاکرات ژنو۲ بین دولت سوریه و معارضان قرار است از فردا دوشنبه در سوئیس آغاز شود.

به گزارش مشرق، دی.پی.نیوز نوشت: در حالی که هیأتةای مشارکت‌کننده در دور اول مذاکرات ژنو2 بدون دست یافتن به نتایجی ملومس محل مذاکرات را ترک کردند، قرار است دور دوم این مذاکرات از فردا دوشنبه در ژنو آغاز شود.

در همین حال، احمد الجربا، رئیس ائتلاف ملی معارضان سوری در آستانه آغاز دور دوم مذاکرات ژنو2 خواستار این شد که به جای ولید المعلم وزیر خارجه سوریه،‌ ریاست هیأت اعزامی دولت سوریه را فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه بر عهده گرفته زیرا به تعبیر الجربا، الشرع فرد صادقی است.

الجربا روز گذشته پس از دیدار با نبیل الفهمی وزیر خارجه سوریه اعلام کرد کهدیدار بین گروه‌های معارض سوری جزو برنامه‌های ائتلاف ملی در ژنو سوئیس نمی‌باشد.

در مقابل،‌ عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد که هیأت اعزامی دمشق مجاز به بحث و گفت‌وگو در باب تمامی موضوعات است. وی افزود که قبول آنچه در ژنو2 حاصل شود در شرایط خواهد بود که از طریق همه‌پرسی به تأیید ملت سوریه برد.

دو هفته پیش بود که دور اول مذاکرات ژنو2 2 به پایان رسید. به گفته اخضر الابراهیمی، این دور از مذاکرات بدون دست یافتن به نتایجی درخور توجهی پایان یافت.

ابراهیمی در کنفارنس خبری خود پس از پایان دور اول مذاکرات ژنو2 گفته بود که گفت‌گو‌ها یک مقدمه و زمینة‌چینی قابل توجه برای حل بحران سه ساله سوریه بوده است. به گفته وی آزادی زندانیان امدادرسانی به شهروندان تحت محاصره در منطقه القدیمه حمص از محورهای اصلی مذاکرات دور اول بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس