کد خبر 283509
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

صدراعظم آلمان اظهارات توهین‌آمیز معاون وزیر خارجه آمریکا درباره اتحادیه اروپا را محکوم کرد و آن را کاملاً غیرقابل قبول خواند.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سخنان یک مقام آمریکایی که از الفاظ رکیک برای توصیف نقش اتحادیه اروپا در بحران اوکراین استفاده کرده بود را کاملاً غیرقابل قبول خوانده است.
 
انتشار یک مکالمه تلفنی بین «ویکتوریا نولاند»، از مقامات وزارت خارجه آمریکا با سفیر این کشور در اوکراین جنجال‌های زیادی بر پا کرد. در این مکالمه تلفنی، نولاند با به کار بردن یک لفظ رکیک در زبان عامیانه آمریکایی خطاب به اتحادیه اروپا از نقش این اتحادیه در بحران اوکراین ابراز نارضایتی می‌کند و همزمان نظر خود را درباره یکی از رهبران مخالفان دولت به صراحت اعلام می‌کند و به سفیر آمریکا در اوکراین می‌گوید نمی‌خواهد «ویتالی کلیتچکو»، از رهبران مخالفان دولت اوکراین در آینده این کشور نقش داشته باشد. انتشار این مکالمه در اینترنت پس از آن صورت گرفت که روسیه آمریکا را به دخالت در امور اوکراین متهم کرد. کاخ سفید اعلام کرده است که ویکتوریا نولاند در پی افشای این مکالمه عذرخواهی کرده است. در همین حال، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که به گمان او روسیه در افشای این مکالمه نقش داشته است چرا که نخستین بار یک مقام روسی به وجود این مکالمه اشاره کرده است.
 
یک سخنگوی دولت آلمان امروز در همین راستا گفت: «مرکل این اظهارات را کاملاً غیرقابل قبول می‌داند و تأکید می‌کند که خانم اشتون کار مهمی را در اوکراین انجام می‌دهند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس