کد خبر 283013
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

مسیحیان آشوری در شهر قامشلی در شمال شرقی سوریه، گروه هایی را تحت عنوان (suotoro) برای دفاع از خود تشکیل داده اند. همچنین حزب اتحاد سریانی نیز با هدف مقابله با گروههای مسلح تکفیری از جمله "داعش" و "جبهه النصره" اقدام به تشکیل شورای نظامی سریانی نموده است.

به گزارش مشرق، مسیحیان آشوری در منطقه "جزیره" در سوریه گردان هایی تشکیل داده اند که وظیفه اصلی آنها دفاع از شهرک ها و مناطق مسیحی نشین است تا در صورت حمله تکفیری ها به این مناطق از خود دفاع کنند.

خبرگزاری ایتالیایی "آکی" به نقل از منابع مسیحی در قامشلی خبر داد که سه مجموعه و تشکیلات مسیحی آشوری سوریه (مجموعه جوانان سوریه سرزمین مادری، جامعه مدنی مسیحیان و حزب دمکرات آشوری) در شهر قامشلی، سند فعالیت مشترک براساس اصول ثابت ملی مورد اجماع همه گروهها را تدوین کرده اند و اساس آن را ایمان به وحدت ملی و ارضی سوریه، مخالفت با همه اشکال دخالت خارجی، باور به ضرورت تغییر مسالمت آمیز و دمکراتیک، مقابله با همه انواع خشونت و افراطی گری و قرار دادن گفتگو به عنوان یک اصل برای حل همه مسائل اعلام نمودند.

حزب اتحاد سریانی نیز در ادامه این تلاش ها، اقدام به تشکیل شورای نظامی سریانی نمود و هدف از آن را مقابله با گروههای تکفیری و افراطی از جمله داعش، جبهه النصره و سایر گروههایی دانست که درصدد نفوذ به شهرها و روستاهای منطقه جزیره هستند.

این حزب، افراطیون و تکفیری ها را بزرگترین خطر برای منطقه و همه ساکنان آن اعم از سریانی، کرد، عرب و دیگران دانست.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس