کد خبر 282915
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

با تصمیم روز گذشته مجلس مصوب شد که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها از ۱۵ سنت کمتر نشود و بورس نیز به این تصمیم واکنش نشان داد و امروز صف های فروش میلیونی برای سهام پتروشیمی ها تشکیل شد.

گروه اقتصادی مشرق -با تصویب روز گذشته بهارستان نشین ها، کف قیمت خوراک پتروشیمی‌های گازی در بودجه سال آینده 15 سنت در هر متر مکعب تعیین شد و با این مصوبه امروز قیمت امروز سهام پتروشیمی ها رنگ قرمز به خود گرفت و صف های میلیونی برای فروش این سهام ها در بازار شکل گرفت .

پیش بینی می شود روند کاهش قیمت سهام گروه محصولات پتروشیمی همچنان تا پایان معاملات امروز ادامه داشته باشد و که با توجه به  سهم حدود  40 درصدی این شرکت ها در بورس ،امروز شاخص کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد .

پتروشیمی ها با تصمیم بهارستانی ها قرمز شدند 
بر اساس این گزارش، روز سه شنبه ابتدا پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر واگذاری تعیین نرخ خوراک به دولت در محدوده‌ای که IRR یا نرخ بازگشت سرمایه پروژه‌های پتروشیمی بین 25 تا 30 درصد تعیین شود که با رای پایین نمایندگان مجلس مواجه و رد شد.
 
سپس پیشنهاد احمد توکلی مبنی بر تعیین سقف و کف برای قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها مطرح شد که مورد قبول نمایندگان مجلس قرار گرفت و تصویب شد.
 
بر این اساس قیمت خوراک پتروشیمی‌ها از سوی دولت به گونه‌ای تعیین می‌شود که IRR این طرح‌ها از 25 تا 30 درصد باشد اما به شرط آنکه این قیمت از  15 سنت کمتر نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امین ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    واقعا شرمنده شدم از رای دادنم به چنین نمایندگانی............... به زودی تاثیر این تصمیم را تو زندگی مردم حس میشه البته علاوه بر نابودی صنعت پتروشیمی
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    تیشه به ریشه پتروشیمی می زنن. به جای اینکه سرمایه گذار رو دعوت به سرمایه گذاری کنن فراریش می دین. یه نگاه به نرخ خوراک پتروشیمی ها در کشور های همسایه بندازین تا بفهمین نماینده های محترم قبر صنایع پتروشیمی کشور رو کندن
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ای کاش نمایندگان نیز مثل ملت بودند تا بدونند امروز چه بلایی سر سهامداران خرد بازار آمد
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    افزایش نرخ باعث می شود قیمت اوره چه الان با تخفیف به کشاورزها می دهند به قیمت روز دنیا بعنی 400 دلار (برابر ریالی آن) می شود و در نتیجه قیمنت محصولات کشاورزی هم بیشتر می شود برخلاف صحبت نمایندگان مثل صدر چه به بهانه دفاع از مستضعفین صحبت می کند. دیگر مستضعفین آرزو خوردن میوه ها و محصواات کشاورزی را پیدا کند یا اینکه قیمت مواد اولیه پلاستیک افزایش و دیگر تخفیف وجود ندارد و دیگر در بورس کالا هم زیاد محصول داده نمی شود و همه باید از بازار آزاد با قیمت روز تهیه کند شاید خبرگزاری فارس نظرات شما را چاب نکند ولی بعضی سایت ها می زنند و مردم با حقیقت را میفهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس