کد خبر 282840
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱

کسی نمی‌دانست او از فرماندهان مهم حزب‌الله است، همسایگان فقط می‌دانستند او در حزب‌الله فعالیت دارد، او فرزندانش را در بیروت شخصا به مدرسه می‌رساند، در بعلبک به تواضع، سخاوتمندی و کمک به فقرا شهرت داشت.

به گزارش مشرق، «حاج حسان اللقیس» از فرماندهان حزب الله لبنان حدود ساعت 10 شب سه شنبه 12 آذرماه مقابل منزلش در "سن‌تریز" لبنان با سلاح مجهز به صدا خفه کن هدف سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

این فرمانده شهید در بخش فنآوری و ارتباطات از راه دور حزب‌الله فعالیت داشت و نقش مهمی در تعمیر سیستم ارتباطات راه دور حزب‌الله پس از آسیب‌های وارده از سوی اسرائیل در طول جنگ 33 روزه، ایفا می‌کرد.

فرماندهان امنیتی حزب الله می‌دانستند اللقیس پس از ترور «عماد مغنیه» هدف بعدی موساد است با این حال وی اجازه نداد برایش محافظ گذاشته شود، بدون راننده یا محافظ تنها در بیروت یا بعلبک تردد می‌کرد و مانند مغنیه گاهی از تاکسی استفاده می‌نمود.

یکی از دوستانش گفت، کسی نمی‌دانست او از فرماندهان مهم حزب‌الله است، همسایگان فقط می‌دانستند او در حزب‌الله فعالیت دارد، او فرزندانش را در بیروت شخصا به مدرسه می‌رساند، در بعلبک به تواضع، سخاوتمندی و کمک به فقرا شهرت داشت.


عکس منتشر نشده از فرمانده حزب‌الله در شمال ایران

حاج حسان اللقیس در یکی از شهرهای شمال ایران


به گفته یک منبع امنیتی که دارای رابطه نزدیک با اللقیس بود، وی در رشته مهندسی رایانه در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل کرد و از اوایل دهه 80 قرن بیستم وقتی سید حسن نصرالله یکی از مسئولان حزب در بعلبک بود، رابطه تنگاتنگی با سید داشت.

با اینکه در خانواده ای ثروتمند در بعلبک به دنیا آمد اما به مقاومت پیوست، مدتی در جنبش امل بود تا اینکه به حزب الله ملحق شد و در نیمه شب 12 آذر هدف تروریست‌های تکفیری گروه موسوم به "تیپ آزادگان اهل تسنن در بعلبک" (لواء احرار السنه) و سازمان "أنصار الأمة الإسلامية" قرار گرفت و به شهادت رسید.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خداوند به همه شهیدان حزب الله عزت دهد.
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خدا ریشه این گروهک های تروریستی سلفی تکفیری از خدا بی خبرو از بن و بیخ بکنه وهمه شونو به درک واصل کنه
  • مصطفی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    الحمدالله اینم منتشر شد
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    تروریستا با صدا خفه کن ترورش کردن؟ غیر ممکنه
  • mohammad ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    هرجا كه تكفيري هست عقل نيست و هر كجا كه عقل هست تكفيري نيست اين دو چيز ضدين هستند اصلا با هم جمع نميشوند
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    از کجا معلوم که اینجا ایرانه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس