گروه اقتصادی مشرق - محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در گزارشی عملکرد چهار ماه این معاونت را منتشر کرده که دریافت لیست به صورت اینترنتی، دریافت حق بیمه به صورت الکترونیک و روشهای نوین و حل مشکل بیمه فرزندان چهارم به بعد و .... از مهمترین اقدامات این معاونت می باشد:
- مشکل بیمه فرزندان چهارم به بعد
تاکنون فقط تا فرزند سوم مشمول بیمه رایگان والدین بودند و بایستی برای فرزندان چهارم به بعد سرانه درمان پرداخت میشد. با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور مدیر عامل سازمان بلافاصله بخشنامه شماره 6551/92/1000 مورخ 10/7/92 صادر و این قبیل فرزندان نیز مشمول بیمه رایگان والدین خود قرار گرفتند.
- دریافت لیست به صورت اینترنتی
هر ماهه در حدود یک میلیون و پانصد هزار کارفرما مکلف هستند لیست بیمه پرسنل خود را به سازمان ارائه دهند این به معنای یک میلیون و پانصد هزار سفر درونشهری، صرف هزینه، صرف زمان و مشکلات دیگر میباشد.
در حال حاضر حدود 150 شعبه مجهز به سیستم دریافت لیست از طریق اینترنت شدهاند و انشاءالله بزودی تمامی شعب سازمان به این سیستم مجهز میشوند.
- دریافت حق بیمه به صورت الکترونیک و روشهای نوین
حق بیمهها از طریق اینترنت، ATM و POS دریافت میشود که قدم مهم و بزرگی در خصوص تکریم ارباب رجوع و وصول دقیق و سریع و راحت حق بیمه محسوب میشود.
- ایجاد شعبه ملی
تا به حال بیمهشدگان عزیز برای تمدید و صدور دفترچه خود، بایستی فقط به شعبه صادر کننده دفترچه مراجعه میکردند ولی با طراحی سیستم جدید که در حال حاضر به صورت پایلوت در یکی از شعب تهران در حال اجراست، دارنده دفترچه برای عملیات تمدید و صدور دفترچه خود میتواند به هر شعبهای مراجعه و مشکل خود را حل کند.
- تقسیط بیمه سربازی
بیمه شدگان بسیار زیادی در مراجعه حضوری و مکاتبهای و غیره درخواست داشتند که همانطور که درخصوص کارفرمایان تسهیلات تقسیط پرداخت بدهی وجود دارد. برای پرداختهای بیمهشدگان نیز تسهیلاتی فراهم گردد، که با دستور مدیر عامل سازمان مشکلات فنی قدیمی رفع و دستورالعمل دریافت حق بیمه دوران سربازی صادر شد که میتواند قدم خوبی برای رفاه بیمهشدگان محترم باشد.
- پرونده الکترونیک
یکی از آرزوهای قدیمی سازمان در حال تحقق است و بالاخره تبدیل پروندههای کاغذی به الکترونیک کلید خورده است. این عملیات در دو بخش و در مرحله اول بر روی پرونده فنی بیمهشدگان انجام میشود. برای هر پرونده حدود 270 سند تعریف شده است که عدد جالبی است. بخش اول پروندههای جاری در یکی از شعب تهران و بخش دوم پروندههای قدیمی در شعبهای دیگر در حال پایلوت و اجراست. تا به حال مشکل خاصی گزارش نشده است و امید میرود با اجرای کامل این طرح ضمن ایجاد تحول بزرگ در امور سازمان حدود دهها هزار مترمربع فضاهای اختصاص یافته به بایگانیها آزاد شده و در اختیار فضاهای اداری قرار گیرد.
- پرداختهای متمرکز
منبعد تمامی پرداختهای سازمان در رابطه با مستمری و بیمه بیکاری به صورت متمرکز و از طریق مرکز انجام خواهد شد. رفع همپوشانی، افزایش سرعت در پرداختها، حذف ایستگاههای کاری زائد و کاهش هزینهها از اهداف این طرحها است که اجرایی شده و خواهند شد.
- مشکل بیمه فرزندان چهارم به بعد
تاکنون فقط تا فرزند سوم مشمول بیمه رایگان والدین بودند و بایستی برای فرزندان چهارم به بعد سرانه درمان پرداخت میشد. با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور مدیر عامل سازمان بلافاصله بخشنامه شماره 6551/92/1000 مورخ 10/7/92 صادر و این قبیل فرزندان نیز مشمول بیمه رایگان والدین خود قرار گرفتند.
- دریافت لیست به صورت اینترنتی
هر ماهه در حدود یک میلیون و پانصد هزار کارفرما مکلف هستند لیست بیمه پرسنل خود را به سازمان ارائه دهند این به معنای یک میلیون و پانصد هزار سفر درونشهری، صرف هزینه، صرف زمان و مشکلات دیگر میباشد.
در حال حاضر حدود 150 شعبه مجهز به سیستم دریافت لیست از طریق اینترنت شدهاند و انشاءالله بزودی تمامی شعب سازمان به این سیستم مجهز میشوند.
- دریافت حق بیمه به صورت الکترونیک و روشهای نوین
حق بیمهها از طریق اینترنت، ATM و POS دریافت میشود که قدم مهم و بزرگی در خصوص تکریم ارباب رجوع و وصول دقیق و سریع و راحت حق بیمه محسوب میشود.
- ایجاد شعبه ملی
تا به حال بیمهشدگان عزیز برای تمدید و صدور دفترچه خود، بایستی فقط به شعبه صادر کننده دفترچه مراجعه میکردند ولی با طراحی سیستم جدید که در حال حاضر به صورت پایلوت در یکی از شعب تهران در حال اجراست، دارنده دفترچه برای عملیات تمدید و صدور دفترچه خود میتواند به هر شعبهای مراجعه و مشکل خود را حل کند.
- تقسیط بیمه سربازی
بیمه شدگان بسیار زیادی در مراجعه حضوری و مکاتبهای و غیره درخواست داشتند که همانطور که درخصوص کارفرمایان تسهیلات تقسیط پرداخت بدهی وجود دارد. برای پرداختهای بیمهشدگان نیز تسهیلاتی فراهم گردد، که با دستور مدیر عامل سازمان مشکلات فنی قدیمی رفع و دستورالعمل دریافت حق بیمه دوران سربازی صادر شد که میتواند قدم خوبی برای رفاه بیمهشدگان محترم باشد.
- پرونده الکترونیک
یکی از آرزوهای قدیمی سازمان در حال تحقق است و بالاخره تبدیل پروندههای کاغذی به الکترونیک کلید خورده است. این عملیات در دو بخش و در مرحله اول بر روی پرونده فنی بیمهشدگان انجام میشود. برای هر پرونده حدود 270 سند تعریف شده است که عدد جالبی است. بخش اول پروندههای جاری در یکی از شعب تهران و بخش دوم پروندههای قدیمی در شعبهای دیگر در حال پایلوت و اجراست. تا به حال مشکل خاصی گزارش نشده است و امید میرود با اجرای کامل این طرح ضمن ایجاد تحول بزرگ در امور سازمان حدود دهها هزار مترمربع فضاهای اختصاص یافته به بایگانیها آزاد شده و در اختیار فضاهای اداری قرار گیرد.
- پرداختهای متمرکز
منبعد تمامی پرداختهای سازمان در رابطه با مستمری و بیمه بیکاری به صورت متمرکز و از طریق مرکز انجام خواهد شد. رفع همپوشانی، افزایش سرعت در پرداختها، حذف ایستگاههای کاری زائد و کاهش هزینهها از اهداف این طرحها است که اجرایی شده و خواهند شد.