کد خبر 282446
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶

افراط گرایان اندونزیایی که توجه ویژه ای به تعارضات سوریه دارند، همگام با تروریست ها به جنگ با دولت سوریه وارد شده و به گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش پیوسته‌اند.

به گزارش مشرق، افراط‌گرایان اندونزی نخستین خارجیانی بودند که به جنگ در سوریه وارد شدند و حدود 50 شبه نظامی اندونزیایی به جمع هشت هزار نیروی خارجی پیوسته‌اند که در سوریه مشغول جنگ هستند.

براساس خبری که رسانه‌های اندونزی منتشر کرده‌اند کتاب "استراتژی دو بازو" که در مورد حرکت های دو شاخه افراط گرایان در یمن و سوریه است، عامل تحریک تروریست ها جماعت اسلامی اندونزی و سایر مکتب های افراط گر وابسته برای حضور در منازعات سوریه معرفی شده است.

براساس این گزارش، اندونزیایی‌هایی که به گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش  پیوسته‌اند به همراه جماعت هلال احمر اندونزی (شاخه جماعت اسلامی اندونزی) از سال 2012 تاکنون بیش از 10 نوبت کمک هایی به سوریه ارسال کرده اند.

پیوستن تروریست‌های اندونزیایی به داعش +عکس

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی دیگر از جمله گروه "ابوعمر" در غرب اندونزی نیز در فعالیت‌های تروریستی سوریه دست دارند و بر علیه دولت بشار اسد مشغول جنگ هستند.

تاکنون خبر کشته شدن دو نظامی اندونزی در سوریه تایید شده است. خبرهایی نیز در مورد کشته شدن شمار بیشتری از اندونزیایی ها در سوریه وجود دارد.

دولت اندونزی که تاکنون مانع سفر شهروندان خود به سوریه نشده است از تحت نظر داشتن شرایط کسانی که به این کشور سفر می‌کنند خبر داده است.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    وای خدایا، اینا رو باش!
  • اوس مجید ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    کاش خدا قسمت کنه برم سوریه به خدا یه بلایی سراینابیارم ای خدا یعنی میشه ماهم لیاقت پیداکنیم...
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    اینا کلا یکی که شبیه آدمیزاد باشه میونشون هست ؟
  • علی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر اندونزی
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    مفت نمی ارزن ، این مفتی های آدم کش.
  • مجید ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    به نظرم سرکرده داعش همون دجال آخر زمان باشه چون کارهای را میکنه که ابوسفیان در زمان پیامبر میکرد و به اسم خدا همه کار میکرد و پیامبر بر او جهاد کرد ما هم باید جهاد کنیم با اعمال رفتار حتی کشته شدن خودمون در راه دین واقعی که یک اسم داره اسلام من شیعه هستم و لی سنی واقعی برادر من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس