کد خبر 282212
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۳

وزارت خارجه آمریکا به سخنان نتانیاهو درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا اعتراض کرده و نتانیاهو را به تحریف سخنان کری درباره پیامدهای شکست روند گفتگوهای فلسطینی - اسراییلی متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، جین پساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که وزیر خارجه آمریکا مخالفت بایکوت اسراییل بوده و منظور سخنانش اعمال دیگران بوده است.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا همواره وجود دشواری و مخالفت را پیش بینی کرده ولی انتظار دارد که همه طرف ها سخنان و مواضع وی را به شکل دقیق تصویر نمایند.

روزیکشنبه وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: در صورت شکست مذاکرات سازش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی، تل آویو بعد از آن ممکن است با تحریم های بین المللی رو به رو شود.

جان کری که در اجلاس امنیتی مونیخ آلمان سخن می گفت افزود: جامعه بین المللی به صورت جدی قصد دارد در صورت شکست مجدد مذاکرات سازش میان فلسطینیان و اسرائیل تحریم بین المللی را ضد تل آویو به اجرا در آورد.

بنیامین نتانیاهو به این سخنان واکنش نشان داده و گفت: تلاش برای انزوای بین المللی اسرائیل ناعادلانه است و هرگز به نتیجه نخواهد رسید چرا که اسرائیل با این فشارها از منافع استراتژیک خود کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: اینگونه اظهارات باعث می شود فلسطینیان بیش از پیش به موضع گیری علیه اسرائیل روی آورند و از پذیرش صلح امتناع کنند و بدین گونه امکان تحقق صلح و سازش کمتر خواهد شد.

گرچه نتانیاهو نامی از کری نبرد اما گفته می شود منظور وی پاسخ به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس