کد خبر 28208
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰

در استان هيلونگ جيانگ در شمال شرقي چين، شهري است به نام هاربين. مسوولان اين شهر از يخ و برف نهايت استفاده را مي‌کنند و به تعبيري «از آب کره مي‌گيرند!»

آنها با استفاده از همين يخ و برف‌ها هر ساله جشنواره‌اي برگزار مي‌کنند که با جذب ميليون‌ها توريست داخلي و خارجي، منبع درآمد شهر مي‌شود. چون شهر هاربن امسال هم ميزبان بيست و هفتمين جشنواره مجسمه‌هاي يخي و برفي است که علاقه‌مندان بسياري را هر ساله از سراسر جهان به اين شهر جذب مي‌کند.

بناهاي عظيم و غير قابل باوري از يخ‌ها و برف‌ها در اين مکان احداث شده اند که اکثر آنها از يخ‌هاي رودخانه سونگا (Songhua River) درست شده‌اند. در کنار اين مجسمه‌هاي يخي، سرسره‌هاي يخي و جشنواره غذاهاي سنتي نيز براي نشاط هرچه بيشتر اين جشنواره وجود دارد. اکثر بازديدکنندگان اين جشنواره، سرماي هواي بيشتر را در شب تحمل مي‌کنند و ترجيح مي‌دهند در شب از اين مجموعه ديدن کنند. زيرا نورهاي درون و بيرون اين مجسمه‌ها و بناهاي يخي، زيبايي آنها را چندين برابر مي‌کند. هواي شهر هاربن اکثر اوقات سردتر از منفي 20 درجه سانتيگراد است. اين جشنواره که يکي از بزرگترين رويدادهاي بين‌المللي از اين نوع است در 5 ژانويه 2011 آغاز شده و تا ماه فوريه که در پيش است ادامه دارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس