... به این ترتیب نفر اول و مغز متفکر داعش از بین رفت، البغدادی این خبر را مخفی کرد و هنگامی که این خبر به بیرون درز کرد، آن را تکذیب کرد. در همین زمان ابو الاثیر دستور یافته بود که زندانیان حلب را قبل از خروج عناصر داعش از این شهر اعدام کند و هیچ کس را در زندانها زنده نگذارد.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایشگروه بین‌الملل مشرق - افشاگر موسوم به ویکی بغدادی در پایگاه اجتماعی توئیتر در ادامه افشاگری های خود به کشته شدن مرد در سایه ابو بکر البغدادی و از بین رفتن اتحاد در میان دولت اسلامی عراق و شام پرداخته است. با وجود عدم قطعیت در مورد صحت اخبار موجود در این افشاگری ها بنا بر اهمیت مطالب، پایگاه  خبری المنار لبنان و روزنامه الاخبار این گزارش ها را منعکس کرده اند.

درگیری ها هنوز متوقف نشده است و شکاف میان برادران جهادی همچنان در حال افزایش است، تمامی تلاش ها برای میانجگری بین گروه های تروریست شکست خورده و جنگ سرد بین جبهه النصره و داعش به درگیری های خونین در سرزمین شام و عراق تبدیل شده است. دیگر تلاش ها برای توجیه و وصله کاری توحید صف جهادی ها جواب نمی دهد و به این ترتیب جنگ شرعی و عقیدتی بین النصره و داعش با سلاح های مفتیان در مورد وجوب ترک یک گروه و لزوم پیوستن به گروه دیگر ادامه دارد.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش
عمر الشیشانی

تحرک در سطح فرماندهان دو گروه نیز آغاز شده است. عمر الشیشانی و صلاح الدین الشیشانی و همچنین ابو عزام النجدی و عبد الوهاب الصعقوب که دو نفر اخیر سعودی هستند، بنا بر فتوای برخی شیوخ، داعش را ترک کردند. البته عمر الشیشانی که نام واقعی وی طرخان پاترشفیلی است، از اینکه تمامی عناصر موثر در نیروهای داعش مشورت ها و نظارت وی را رد کرده اند، عصبانی بود.

عمر الشیشانی به صورت محرمانه به صلاح الدین همکار خود گفت که اگر بیعت خود را با البغدادی اعلام نکنند در خطر خواهند بود. به همین علت فردی را به سوی سرهنگ حجی بکر فرستاد تا به وی خبر دهد که در صورت اعلام بیعت با البغدادی نیمی از ارتش خود را که نزدیک به 1650 نفر است؛ از دست خواهد داد. با این حال باز هم حجی بکر اصرار داشت که بیعت خود را اعلام کند.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش
عمر الشیشانی

وی به صلاح الشیشانی و اطرافیان وی نیز ابلاغ کرد که اگر جدا شدن خود را از داعش اعلام کنند، آنها را خوارج به حساب می آورند و حکم آن ها قتل خواهد بود. با این فشارها عمر الشیشانی رسما بیعت خود با البغدادی را اعلام کرد. صلاح الشیشانی نیز بدون سر و صدا از این گروه خارج شد، اما با وی 800 نفر از مبارزان وی نیز از داعش جدا شدند. این خبر سرهنگ را غافلگیر کرد و فردی را به سوی صلاح الشیشانی ارسال کرد و او را تهدید کرد که باید در مورد جدایی از داعش در رسانه ها سکوت کند.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش
صلاح الشیشانی

در غیر این صورت خون وی مباح خواهد بود. وی نیز سکوت را رعایت کرد، اما نام مجموعه خود را ارتش مهاجران گذاشت. عقب نشینی الشیشانی و تیم وی البته با وجود تمام این سکوت ها پر سر و صدا شد. حجی بکر برای مهار این سر و صداها به ابوبکر القحطانی و ابو علی ابراهیم السلطان و عثمان نازح و ابو علی الانباری گفت که در مورد بیعت عمر الشیشانی جشن بگیرند.

وی همچنین هشدار داد که در رسانه ها و پایگاه های اینترنتی هر کسی خروج خود از داعش را اعلام کند، با خطر مرگ مواجه خواهد شد، چرا که از اطاعت داعش خارج شده است. به این ترتیب بود که یک هجمه تبلیغاتی از سوی داعش برای بیعت عمر الشیشانی آغاز شد تا به صورت کامل در مورد بزرگترین خروج نیروها از این گروه که بالغ بر 8700 نفر بودند، سکوت رسانه ای دنبال شود. البته اوضاع در این حد باقی نماند و دهها تن دیگر نیز از دولت البغدادی جدا شدند و به صلاح الشیشانی پیوستند.

البغدادی و سرهنگ و ابو علی الانباری و ابو الاثیر سعی کردند مانع از جدا شدن عناصر دیگر شوند، به همین علت پیشنهادی که مطرح شد، این بود که تمام گذرنامه های مهاجران از آنها گرفته شود تا نتوانند فرار کنند. سرهنگ همچنین موضوع استخدام تعدادی جاسوس را پیشنهاد کرد تا آنها هر فردی که تصمیم به فرار دارد را به مقامات داعش گزارش دهند. همه با این پیشنهاد موافقت کردند. همچنین مقرر شد دیدارهای مفتیان شرعی نیز افزایش یافته و نظامیان از خروج از اطاعت ولی امر ترسانده شده و آنها از عذاب آتش و قتل ترسانده شوند.


تلاش البغدادی برای تشکیل خلافت اسلامی

در این زمان اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه احتمالا تاسیس جبهه اسلامی وجود دارد. سرهنگ و البغدادی با پیشتازی در این اقدام به دنبال ایجاد جاسوس در میان گردانهایی کردند که البغدادی از آنها می ترسید. سرهنگ اصرار داشت که نفوذ در جنبش احرار الشام می تواند مهم ترین و سخت ترین اقدام باشد، چرا که آنها بیشترین تاثیر را در پروژه های توسعه طلبانه البغدادی داشتند، علت هم این بود که آنها سلفی بودند.

به همین علت چندین جاسوس در میان آن ها گمارده شد، اما موفق نشدند در ابتدا به فرماندهی این جریان برسند. بعد از آن سرهنگ توانست در میان احرار الشام نفوذ کند و یک فرمانده گردان وابسته به احرار الشام را به جاسوسی خود بگمارد. این فرمانده اطلاعات موجود از مراکز قدرت و ضعف الاحرار را به اطلاع سرهنگ می رساند.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش

خطرناک ترین اطلاعاتی که این جاسوس به سرهنک داد، تصمیم احرار الشام برای اتحاد با گروه های دیگر از جمله لواء الاسلام و گردان های التوحید و صقور الشام بود. در پی این اطلاعات جلسه ای فوری تشکیل شد و در آن بر دو محور توافق صورت گرفت. محور اول هجمه تبلیغاتی برای از بین بردن کارآیی این اتحادیه و مزدور شمردن و اطلاعاتی شمردن این اقدام بود تا بعد از تخریب وجهه آنها این تصمیم را ناکارآمد کند.

در محور دوم تصمیم بر این شد حجم داعش به پروژه خلافت گسترده شود. این ایده را عمرو العبسی معروف به ابو الاثیر الشامی والی حلب مطرح کرد، همان کسی که مدتی در صیدنایا به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی زندانی بود.

لازم به ذکر است که برادر ابوالاثیر، فراس العبسی بود که این فرماندهی اسلامی را تاسیس کرد و نام آن را دولت سوریه گذاشت. وی مجلس شورای دولت اسلامی را نیز ایجاد کرد، اما در گذرگاه  باب الهوی در مرزهای ترکیه بعد از اینکه پرچم القاعده را در منطقه تحت فرمان گردان های الفاروق و جنبش احرار الشام برافراشت، کشته شد. به همین علت ابوالاثیر کینه زیادی نسبت به این گردان ها داشت و آنها را عامل قتل برادرش می دانست.

وی حاکمیت مجلس شورای دولت اسلامی را در اختیار گرفت و با پروژه و دولت خود موفق شد تعداد عناصر زیر نفوذ خود را از 180 نفر در زمان مرگ برادرش به 540 نفر افزایش دهد. وی بعد از این اقدام با البغدادی مکاتبه کرد تا یک رژیم جهانی یکپارچه را ایجاد کند. خیلی ها نمی دانند که اولین شاخه فرعی البغدادی در سوریه همین گروه بود که زیر نظر ابو الاثیر قرار داشت. ابو الاثیر سعی کرد با شیوخ سعودی ارتباط بگیرد، به همین علت کمیته ای را به فرماندهی یکی از برادرانش ترتیب داد تا با شیوخ سعودی دیدار کرده و موافقت آنها را جلب کند. مهم ترین این شیوخ سلیمان العلوان و عبدالعزیز الطریفی و عبدالرحمان البراک و عبدالله الغنیمان و دیگران بودند.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش

بعدها وقتی البغدادی به سوریه رفت، ابو الاثیر اولین کسی بود که با وی دیدار کرد و اول به صورت محرمانه و بعدها به صورت علنی با وی بیعت کرد. اما هنگامی که جبهه اسلامی متشکل از احرار الشام و جیش الاسلام و صقور الشام و لواء التوحید تشکیل شد، البغدادی و حجی بکر و عمر العبسی احساس خطر کردند.

به این ترتیب بود که پیشنهاد توسعه فعالیت های داعش از دولت اسلامی عراق و شام به خلافت اسلامی مطرح شد. عمرو العبسی پیشنهاد داد که البغدادی از دیگران بخواهد که برای خلافت افغانستان و چچن و یمن و لیبی و تونس و مراکش و الجزایر و سینا با وی بیعت کنند. البغدادی این موضوع را در نامه ای برای ناصر الوحیشی رهبر القاعده در یمن فرستاد، اما وی این ایده را رد کرد. القاعده افغانستان نیز آن را رد کرد و مراکش نیز آن را نپذیرفت. البته نوارهای تصویری از بیعت جهادگران سینا و تونس و لیبی برای البغدادی ارسال شد، اما در نهایت این ایده شکست خورد.


چه کسی عبدالقادر صالح را کشت؟

البغدادی عمر العبسی معروف به ابوالاثیر را به عنوان والی حلب انتخاب کرد، وی البته از قدرت بالای لواء التوحید نگران بود، چرا که تعداد عناصر این نیروها بالغ بر 20 هزار نفر بود، یعنی 5 برابر داعش. العبسی نیز احساس کرد که لواء التوحید مانع بزرگی برای پیشرفت وی است؛ بویژه اینکه عبدالقادر صالح رهبر این گروه محبوبیت زیادی دارد. به همین علت بود که تصمیم گرفت از دست عبدالقادر صالح رها شده و وی را به عنوان یک مرتد و مزدور اعدام کند. البغدادی نیز در این رابطه احساس خطر کرده بود. هیچ توضیحی در مورد جزئیات این عملیات اعلام نشد، اما مدتی بعد خبر قتل عبدالقادر صالح منتشر شد. العبسی همچنین به البغدادی لیستی از سران جبهه اسلامی و ارتش آزاد را ارائه کرده و گفت که کشتن اینها باعث از بین رفتن گروه مزدوران خواهد شد.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش
عبدالقادر صالح

مرد در سایه داعش به قتل رسید

به موازات این اتفاق حجی بکر نیز در شرایط مبهمی کشته شد و به این ترتیب نفر اول و مغز متفکر داعش از بین رفت، البغدادی این خبر را مخفی کرد و هنگامی که این خبر به بیرون درز کرد، آن را تکذیب کرد. در همین زمان ابو الاثیر دستور یافته بود که زندانیان حلب را قبل از خروج عناصر داعش از این شهر اعدام کند و هیچ کس را در زندانها زنده نگذارد.

حوادث موجود  ابوبکر البغدادی را به فکر بازگشت به عراق انداخته بود، چرا که از سرنوشت نامعلوم می ترسید، اما سه شخصیت عراقی وی را از این تصمیم منصرف کردند. حجی بکر قبل از مرگش، ابو علی الانباری و ابو ایمن العراقی که یکی از امرای داعش بود، این سه نفر را تشکیل می دادند. این سه نفر ساختار اساسی فرماندهی داعش را در اختیار داشتند، البته خطرناک ترین آنها حجی بکر بود که کشته شد. بعد از وی ابوعلی الانباری قرار داشت، وی ایدئولوژیست دینی و شرعی البغدادی به شمار می رفت، اما با این وجود فقدان حجی بکر، فرماندهی داعش را نابسامان کرد.

مرگ مشکوک رهبر در سایه/ ستاره بخت داعش افول کرد /در حال ویرایش
تصویری که وزارت کشور عراق از "ابوبکر البغدادی" منتشر کرد

مدتی بعد الانباری خواستار احضار عثمان نازح سعودی شد تا درباره قتل عناصر مرتد و مزدور با عناصر داعش حرف بزند. این در حالی است که البغدادی و ابو علی الانباری عثمان نازح را شخصیتی ضعیف می دانستند که شایستگی فرماندهی گروه را نداشت، اما این اقدام می توانست سعودیها را فریب داده و در آنها تاثیر ایجاد کند. همه این مسایل البغدادی را مصمم تر کرد که حضور در سوریه خطرناک است، اما شورای وی همچنان ایده بازگشت به عراق را رد می کرد.

بعد از کشته شدن سرهنگ حجی بکر، البغدادی همواره با فردی ساکت همراه بود که ابو یحیی العراقی خوانده می شد. وی جانشین سرهنگ شده بود، اما هیچکس نقش وی در داعش را نمی دانست، چرا که در هیچ حالی و مکانی از کنار البغدادی تکان نمی خورد. البته ارتباط قوی ابو یحیی العراقی و ابو علی الانباری بسیاری را به این استدلال می رساند که العراقی جاسوس الانباری است.

این حساب تویتر در نهایت با اشاره به تسلط مبارزان داعش بر بیشتر شهرهای الرقه نوشت که ابوبکر البغدادی الان در شهر الرقة است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    خیلی ممنون از این مقاله جالبتان را جع به مرکز پرورش دام و طیور.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 0
    کمترمونده نصر مومنین نزدیک است انشاالله
  • حسین ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    این وحشیها مگر مغز هم دارند؟ هر کس که وحشی تر و گرگ صفت تر باشه می‌شه سر کرده این اراذل
    • زهرا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      0 0
      مغز توحش و انگلی دارن ..بله.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 3
    بهترین روش برای خلاصی از شر این تروریست ها ( النصره ، داعش ، ارتش آزاد ، لواء التوحید و ... ) متمرکز کردن آنها در یک استان و محاصره آنها و سپس کشتن شان با سلاح شیمیایی است.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    همه تقصیر را رو گردن من مادر مرده انداختین لابد این سوسک توله من کشتم خودم خبر ندارم می تو دیر
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    همه تقصیر را رو گردن من مادر مرده انداختین لابد این سوسک توله من کشتم خودم خبر ندارم می تو دیر
  • خاک پای مدافعان حرم بی بی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    به دام و طیور چیکار داری ؟ اون دنیا باید جواب جناب گاو و خروس را بدی
  • حامی حقوق حیوانات ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    آقا جان فردای قیامت جواب دام و طیور رو می تونی بدی ؟
  • نام ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 0
    تیتر شما تندروهای ایرانی هم نشون میده فرق چندانی بین مغز شما و تندروهای عرب سنی و وهابی نیست متاسفانه
  • محمد ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    ببخشید اینها رادر کدام مرکز اصلاح نژاد تولید وبه بازار عرضه ولی اما من فکرمیکنم نژادشان را غش قاطی کردن اطل نیستن مبدا کسی بخره کلاه سرش میره من که نخریدم
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    من روزی رومیبینم که این حملات تروریستی به داخل ایران کشیده ، و مردم یکدیگر رو میکشن ، مردم ایران تا کی میخواهین خواب باشین ، ایران از دست دین در خطر است
  • رضا ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    شما که وحشی تری
  • علي ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    منظورم به اون كاربر عزيز است كه طرح كشتن اين جانوران را با سلاح شيميايي مطرح كرد ، خواهشا ننويسيد . الان بدون سلاح شيميايي داره كارشون تموم مي شه ،اين عوضي ها منتظر اين نظرات هستند تا دوباره بلواي سلاح شيميايي را به راه بيندازند ، همه مي دونيم اين سايت و نظراتش در حال رصد از طرف غربيها است ، به اميد خدا بدون سلاح شيميايي همه انها كارشان تمام مي شود ، آمين
  • ص.سبزقبا ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    از یه نظر حرفت درستِ، ولی یکی از مواردمهم دشمن شناسی اینه دشمن رو دست کم نگیرید.
  • lion2007 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    کارخان مظفره هزاردستان دنیا تارخ مصرفشون تموم شده زرقاوی رو یادتون هست وَقَالَ إِنَّمَا اتَّخَذْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا مَوَدَّةَ بَيْنِكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ثُمَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُ بَعْضُكُمْ بِبَعْضٍ وَيَلْعَنُ بَعْضُكُمْ بَعْضًا وَمَأْوَاكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ نَاصِرِينَ سوره عنكبوت آيه25 و (ابراهيم) گفت : جز خدا فقط بت‌هايي را اختيار كرده‌ايد كه آن‌هم براي دوستي ميان شما در زندگي دنياست ؛ آنگاه روز قيامت بعضي از شما بعضي ديگر را انكار و برخي از شما برخي ديگر را لعنت مي‌كنند و جايتان در آتش است و براي شما ياوراني نخواهد بود
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    ايم اسمها چيه مشرق پشت سرهم رديف كردي؟!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    واژه جهادی رو برای اینها نباید بکار برد‌. جهاد واژه مقدسی است در قرآن مجید و دین اسلام و برای مبارزه با ظلم و ظالم بکار برده می شود. کار این جنایتکاران ریختن خون بیگناهان و تروریسم است نه جهاد
  • رضوان ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    نمیبینی مگه 3 نفرشون منفی زدند هههههههههه
  • رند ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    حالا چرا عکس عبدالقادر صالح فلان بهمان شده رو با روبان سیاه زدید!!!!
  • امیر شیری ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    خروج شما از طویله ، و ورودتان را به حیات وحش صمیمانه تبریک عرض مینمایم و انتصاب شما را بعنوان سردسته گله گرامی میدارم >معاونت همینطوری
  • امیر ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ای بلا تو واسه خودت کلی دوره دیدیها؟ خدا نکشتت . چشم من بهشون میگم تو سلاح شیمیایی رو حاضر کن بهت میگم کی بندازی عزیزم
  • ناشناس ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    1 0
    سلام . بنظر من فکر کنم بهترین راه برای نابود کردن این ترویستها این هست که انها رو جمع کرد و سوار یک اتوبوس فضایی کرد و فرستاد انها رو تو فضاء ان هم نه تو کره دیگه فقط تو فضا باشن چون اگر بروند تو کرات دیگه انجا رو هم به گند میکشن پس همان بهتر که تو فضا معلق باشن
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    عمر و صلاح الشیشانی در زبان فارسی می شوند عمر و صلاح چچنی.
  • حاجی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    به امید موفقیت کامل رزمندگان سوری در ریشه کن کردن این عناصر تروریست. واقعا اگر این گرگها قدرت پیدا کنند هیچکس اعم از شیعه سنی و مسیعی در امان نیست. دعا کنید انشاء الله بزودی شرینی نابودی داعش و تمامی ترورسیت های کفتار صفت را بخوریم
  • سلام ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام دوست عزیز 1 -تروریستها کمی با مرغ فرق دارند و به همین راحتی که شما گفتید نمیشه یه جا جمعشون کرد . 2 - تروریستها در جاهایی سنگر میگیرن که مردم عادی هم هستند هنگام استفاده از سلاح شیمیایی افراد بیگناه هم کشته میشوند که این مطلب بر خلاف موازین اسلام است
  • هادی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    دشمن رو دست کم نگیرید اگه مغز نداشتن نمتونستند تا این حد پیشرفت کنن مرگ بر وهابی
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    شپش و کثافت از سرو ریختشان میبارد.
  • هادی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    وحوش ال سعود را بهتر شناختیم
  • هاشم ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    تاظهور دولت یار خیلی از این جمود مغز ها(امثال روشنفکران بی فکرواحمق) چه در داخل و چه در خارج باید کشته شوند.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    بنظر می رسد البغدادی جاسوس عراقیها باشد و ابو علی الاانباری جاسوس ترکها و عمر شیشانی وصلاح شیشانی جاسوس سیا هستند
  • @@@@@@@@@@@@@ ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اینها همه جاسوس موساد هستند%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
  • مجید ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل حرامزاده، مرگ بر امریکای جنایتکار و مرگ بر ال سعود به ظاهر مسلمان خود فروخته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس