کد خبر 279937
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۰

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز شنبه در قاهره و دیگر شهرهای مصر که همزمان با سومین سالگرد سقوط حسنی مبارک دیکتاتور سابق این کشور صورت گرفت، حداقل 50 نفر کشته و نزدیک به 400 نفر بازداشت شدند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، در جریان درگیری های امروز (شنبه ) میان نیروهای امنیتی مصر و تظاهرکنندگان طرفدار مرسی و مخالفان دولت همچنین صدها نفر تاکنون زخمی شده اند.

براساس این گزارش، شماری از دستگیر شدگان در قاهره و سایر نقاط مصر خبرنگار بوده اند.

بگزارش این شبکه تلویزیونی ، در اطراف میدان التحریر نیروهای پلیس و ارتش مصر از یک سو و تظاهرات کنندگان از سوی دیگر با یکدیگر درگیر شدند.

شبکه تلویزیونی فرانسه نیز شمار کشته های امروز ( شنبه ) قاهره را دست کم 29 نفر اعلام کرد و به نقل از خبرنگار خود از میدان التحریر گزارش داد که شمار قربانیان حوادث پایتخت مصر افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، در سومین سالگرد سقوط حسنی مبارک، هزاران تن از مردم مصر در میدان التحریر قاهر تجمع کرده اند و این در حالی است که تانک های ارتش در مبادی ورودی به این میدان مستقر شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، اقدامات شدید امنیتی در میدان التحریر و مبادی ورودی به این محل از سوی پلیس و ارتش مصر اتخاذ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس