کد خبر 279923
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱

تروریست‌های تکفیری «جبهة النصره» که سال گذشته 50 کودک شیعه به همراه مادرانشان را از این دو روستا ربودند اقدام به آزادی 10 نفر از کودکان کرده اما مادران آنها کماکان در اسارت تروریست‌ها بسر می‌برند.

به گزارش مشرق، مقامات امنیتی سوریه گزارش دادند؛ 10 کودک شیعه از میان 50 کودک ربوده شده توسط گروه‌های تروریستی تکفیری از روستاهای شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» در حومه حمص، آزاد شدند.

براساس خبری که خبرگزاری "الشرق الاوسط" منتشر کرده؛ تروریست‌های تکفیری «جبهة النصره» که سال گذشته 50 کودک شیعه به همراه مادرانشان را از این دو روستا ربودند اقدام به آزادی 10 نفر از کودکان کرده اما مادران آنها کماکان در اسارت تروریست‌ها بسر می‌برند.

اسامی 9 نفر از این کودکان آزاد شده به این شرح است: «آلاء حسن محمود» 18ساله، «خديجه محمد طوب» 14 ساله، «حوراء محمد طوب» 10ساله، «زهرا محمد طوب» 13 ساله،  «آية محمد غزال» 6 ساله،  «بيان محمد غزال» 9 ساله، «غصون شربو» 5/2 ساله، «خوله حسين فواز سنتين» 2 ساله  و «علی حسن جعفر» 9 ساله.

روز بیست و سوم ژوئیه 2012 گروه‌های سلفی جهادی وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» و در راس آنها گروه «جبهه النصرة» دو روستای «نبل» و «الزهراء» را محاصره کردند.

در این دو روستا که به نماد مقاومت در بحران سوریه و ایستادگی در برابر این گروه‌‌های مسلح تبدیل شده‌اند حدود 55 الی 60 هزار شهروند شیعی سوری زندگی می‌کنند.

گروه‌های سلفی جهادی بر این باورند، به این جهت که اکثریت ساکنان این دو روستا شیعی هستند کشتار آنها تحت عنوان اینکه «رافضی» ناپاک هستند، جایز و روا است.

{$sepehr_album_9040}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید علی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    0 0
    یا زهرا ...
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    نبل و الزهرا در حومه حلب قرار دارند نه حمص
  • alikanaany ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    به نام خدا از این ناجوانمردان سفاک، آزادی این تعداد کودک نیز جای بسی تعجب دارد!
  • علي فرزند شهيد ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    اندکي صبرسحر نزديک است .... کوچولوهاي دوست داشتني ...مهدي (عج) ياوران معصوم به اميد حق و ياري شير زن کربلا پيروزي نزديک است و انشالله با هم در صحن و سراي خواهر شهيد کربلا نماز ازادي و و جشن ظهور مي گيريم
  • chrik ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    دلم میخواد زمین دهن واکنه برم پایین ولی نشنوم نوامیس شیعه تودست حرامزادگان اسیر هستند:( خدایا جزتوپناهی ندارند پناهشان باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس