سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که از اظهارات وزیر خارجه سوریه در کنفرانس موسوم به «ژنو۲» چندان راضی نبود گفت که سوریه به جای آنکه چشم انداز مثبتی برای آینده عرضه کند لفاظی‌های تحریک‌کننده‌ای در کنفرانس مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، کنفرانس بین‌المللی رفع بحران سوریه که به «ژنو 2» موسوم شده است، صبح روز گذشته در شهر «مونترو» با حضور هیأت دیپلماتیک از حدود 40 کشور و همچنین «سرگئی لاوروف»، «جان کری»، «بان کی مون» و «اخضر ابراهیمی» برگزار شد و تا غروب ادامه داشت.

وزرای خارجه کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس سخنرانی کردند و «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه نیز یکی از سخنرانان این کنفرانس بود که به نمایندگی دولت سوریه سخنرانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل برای وزیر خارجه سوریه 10 دقیقه وقت سخنرانی تعیین کرده بود اما سخنان وی حدود 30 دقیقه به طول انجامید و حتی منجر به جدال لفظی معلم با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل شد.

معلم در سخنان خود درباره معارضان سوری گفت: آنها مدعی هستند که نماینده مردم سوریه هستند. اگر می‌خواهید به اسم مردم سوریه حرف بزنید، نباید به مردم سوریه خیانت کنید و عوامل جیره خوار دشمنان مردم سوریه باشید.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نمی‌تواند بخشی از دولت انتقالی باشد.

وی تصریح کرد: هیچ راهی وجود ندارد که مردی که پاسخ ظالمانه به مردم خود را رهبری کند بتواند مجدداً برای حکمرانی مشروعیت به دست آورد.

سخنان ولید معلم واکنش مقامات آمریکایی را به همراه داشت زیرا وی تأکید کرده بود که هیچ‌کس حق ندارد برای اسد مشروعیت تعیین کند و به کری اشاره کرده بود.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حرف‌های ولید معلم گفت: رژیم سوریه به جای آنکه چشم‌انداز مثبتی برای آینده سوریه عرضه کند و آن تنوع، جامعیت و احترام به حق تمامی مردم سوریه است، لفاظی‌های تحریک‌کننده‌ای را مطرح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خدایا کی این آمریکائی ها رفتار منطقی و عاقلانه در پیش خواهند گرفت و از حقایق فرار نخواهند کرد-
  • میثم ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    یکی به این یانکی ها بگوید تو چکاره دنیا هستی که مثل نخود خودت را قاطی هر آشی می کنی ؟ اگر خیلی عرضه دارید به وضع اسفبار داخلی خودتان رسیدگی کنید ومردم دنیا را به حال خودشان بگذارید تا ببینید ملتها قیمی مثل حامیان کودکش سگ صفتی مثل شما را نمی خواهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس