انتصابات دولت یازدهم...

گروه اقتصادی مشرق -با وجودی که روحانی با شعار محوری اعتدال، ریاست قوه مجریه را بر عهده گرفته است، اما شاهد برکناری‌های گسترده و بعضا افراطی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتصاب برخی افراد وابسته به جریان اصلاح‌طلب و حامی فتنه هستیم که در مواردی واکنش تند نمایندگان مردم در مجلس را نیز بدنبال داشته است و کار به جایی رسیده که صدای چهره‌ای چون محمدرضا باهنر –نایب رئیس مجلس- نیز درآمده که معتقد است «کار به عزل سرایدار مدرسه رسیده است!»

به گزارش مشرق ،در نزدیک به 6 ماهی که از دولت یازدهم می‌گذرد، بیش از 2600 تن از مدیران دستگاه‌های دولتی برکنار شده و افراد هم‌سوی دولت و اصلاح‌طلبان جایگزین آنها شده‌اند.

در میان دستگاه‌های دولتی، وزارت کشور بیشترین تغییرات را به خود دیده است: 465 عزل و نصب!

با وجودی که وزیر کشور دولت یازدهم، سهمیه اصلاح‌طلبان محسوب نمی‌شود، اما آگاهان به امر می‌دانند که چهره‌های پرنفوذ دولتی، در برخی عزل و نصب‌های وزارت کشور و استانداری‌ها نقش مهمی را بر عهده دارند و به همین سبب است که در اکثر استان‌های کشور شاهد موج برکناری مدیران دولت قبل و انتصاب افراد جدید به جای آنها هستیم.



با وجود این روال افراط گونه در عزل و نصب‌ها در دولت، جریان افراطی حامی دولت یازدهم خواستار گسترش برکناری‌ها به «مویرگ‌های بدنه اجرایی کشور» است.

به عنوان مثال، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در تیتر اول شماره سه‌شنبه خود خواستار برکناری همه مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و نیروهای تابعه آنها شده است. البته این روزنامه، علت تمایل شدید جریان اصلاح‌طلب به برکناری همه مدیران استانی را افشا کرده است: «نقش مدیران استانی در اجرای انتخابات.»

پیش از این نیز تحلیلگران سیاسی هشدار داده بودند که حامیان اصلاح‌طلب دولت یازدهم با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس آینده، در حال مهره‌چینی مدیران همسو با خود هستند.

در همین راستا، عیسی كلانتری -وزیر كشاورزی دولت خاتمی و عضو كارگروه انتخاب وزرای دولت روحانی- در گفتگو با این روزنامه، برنامه‌های جریان اصلاح‌طلب در عزل و نصب تمامی مدیران استانی را لو داده است.

او مخالفت خود با انتخاب افراد اصولگرا به عنوان فرماندار و بخشدار در دولت یازدهم را صراحتا اعلام کرده است. کلانتری از احتمال انتصاب چهره‌های اصولگرا در میان حدود 500 فرماندار و 1500 نفر بخشدار در دولت یازدهم ابراز نگرانی کرده است و از وزیر کشور به شدت از بروز چنین فاجعه‌ای! انتقاد کرده است: «باید یك اعتراف كرد و آن این است كه دولت یازدهم و وزارت كشور این دولت مقصر هستند چراكه این دولت نباید مجریان و كارگزارانش را از میان كسانی انتخاب كند كه هیچ نزدیكی فكری با دولت یازدهم ندارند. به یك معنا می توان گفت انتخاب های دولت های نهم و دهم براساس رویكرد اصولگرایی بوده است.»

کلانتری همچنین یک ادعای واهی را مطرح کرده ،مبنی بر این که نیروهایی که در دولت قبل در استان‌ها و ادارات مشغول به کار شده‌اند، به هیچ وجه با دولت یازدهم کار نخواهند کرد و احتمالا کارشکنی نیز خواهند کرد. او بر مبنای این فرض غلط، باز شدن دست استانداران و مدیران برای برکناری گسترده این نیروها را خواستار شده است؛ چون به تصور کلانتری، «روحانی قطعا نمی تواند با این افراد، امور اجرایی كشور را بهبود بخشد. به اذعان برخی تحلیلگران، آقای روحانی هر اندازه هم که بخواهد، گذشت كند و كوتاه بیاید، این افراد چون از صمیم قلبشان به طرز تفكر دیگری اعتقاد دارند، نمی توانند شعارها و وعده های رئیس جمهور یازدهم را عملی كنند. بی تردید برنامه های دكتر روحانی و رویكرد دولت یازدهم توسط نیروهای وابسته به طرز تفكر احمدی نژاد و اصولگرایان عملی نخواهد شد.»

کلانتری همچنین رکود و بی‌تصمیمی در سطح کلان دولت یازدهم را به همین دشمن فرضی منتسب کرده و گفته است: «برخی از سیاست های اتخاذ شده توسط دولت یازدهم تا به امروز به دلیل وجود نیروهای غیر همفكر و همسو به درستی اجرا نشده است.»

او سپس تیر خلاص را زده و خواستار تغییر مدیران و نیروهای دستگاه‌های اجرای در سطح مویرگ‌ها نیز شده است: «ممكن است در شاهرگ های خود دولت، تصمیمی اتخاذ شود اما برخی از این تصمیمات در مویرگ ها به مرحله اجرا نزدیك نمی شود و به همین دلیل هم دولت اكنون با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می كند.»

کلانتری به اتخاذ مواضع افراطی، شهره است. او در انتخابات سال 1388 نیز مدعی شده بود که «اگر احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور شود باید چادر به سر کرده و از ایران، فرار کنیم.» البته کلانتری به این وعده خود عمل نکرد.

در پایان این گزارش آخرین تغییرات استانداری های کشور به تفکیک استان ها از نظرتان می گذرد.

{$sepehr_album_8930}

 این نکته ضروری است که در مواردی هر چند اندک ممکن است بدلیل ازدیاد عزل و نصب ها اشتباهاتی در تایپ اسامی و عناوین رخ داده باشد که در صورت ارسال توسط خوانندگان و یا روابط عمومی محترم استانداری ها در سریعتر زمان ممکن تغییراتی که مستند باشد اصلاح خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    انشاء الله این هم تمام می شود و دولت با اطمینان می تواند وارد عمل شود
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    داس ندارن کلید کمباین دارن !
  • ابواحمد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    خب باید جانب انصاف رو رعایت کرد استاندار محترم اصفهان در اقدامی شایسته فرماندار اصفهان رو 4 سال دیگه ابقا کردند آقای کفیل قبلا مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و قبل از اون فرمانده سپاه شهرضا بودند در ضمن ایشون بارها اعلام کرده اند که رویه ایشون بر استفاده از مدیران فعلی استانه البته با تعیین شاخص های 4گانه ای که منطقی و معقول هستند. و این در عمل هم از ایشون دیده شده، تا به الان
  • خودم و خودش ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    بالاخره اقای ... برای خدمت امده اند. کی گفته قدرت برایش و گروهش مزه دارد ، بلکه بدمزه است. ولی نمیدونم چرا این بدمزه اینقدر این بندگان خدا را به تکاپو انداخته است. آره
  • علی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    متاسفانه... نرمش قهرمانه را در داخل اجرا کردند حرفاشون همه ولاییه اما در عمل سیاسی فتنه را می کوبند اما فتنه گر را می بوسند در حرف مشتشون به طرف شیاطینه . اما در عمل دستشون بسینه و
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    اولش اینجوریه . 1 سال دیگه ببین کی کجاست.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    اصلا به فکر مردم نیستن که فقط به فکر قدرت طلبی هاشونن
  • سجاد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    حفشونه بدون بلیط سوار میشن باید فکر این روزارم بکنن
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    باید تا آبدارچی های دوره دولت قبل هم عوض بشن.
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    گل گفتی ای گل گفتی
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    راست می گی! رانت خوار و جیره خوار پدرخوانده نبودن
  • ناشناس ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 0
    باز هم تغییر دهید تا تمام عوامل دولت قبل کارشکنی نکنند
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 0
    وقتی احمدی نژاد سال 84 با غلتک از رو مدیرا رد میشد کجا بودین ای دلسوزان.......
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    0 0
    میتونی بشمری احمدی نژاد سال ۸۴ چند تا مدیر عوض کرد؟ مثلا نعمت زاده که وزیر دولت فعلیه تو دولت احمدی نژاد ۴ سال معاون وزیر نبود؟ یا ترکان که همه کاره این دولته ۴ سال تو دولت احمدی نژاد به معاونت وزیر نرسید؟ ای دلسوز......
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    درمناطق ازاد طوفانی بپاست.ارس.ماکوو...
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    عقل را داده اند برای استفاده! شما توقع داری تیم قبلی که ناتوانی و نادانی آنها بر روستائیان هم روشن شده به خرابکاریهای خود ادامه دهند.
  • بنده خدا ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 0
    عمل قلب و بینی مانده هنوز!!!
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    با سلام و خسته نباشيد . در گزارش ارائه شده مربوط به استان زنجان فرماندار طارم نيز جابجا شده كه آقاي غلامحسين رجبي فرماندار سابق توديع و علي باقري فرماندار جديد معارفه شدند . و همچنين فرماندار سابق سلطانيه آقاي احمد ذوالقدر ميباشند كه نامشان درج نگرديده است .
  • ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    0 0
    باسلام ،بايد در نظر داشت كه همه ايرانيند ودلسوز ،بعضي ها از عزل ونصب ها خوشحال ميشن بعضي ناراحت ،اگر براي خدا كار كنن جابجايي معني نداره فقط بايد براي رضاي خدا وخدمت صادقانه به خلقش تلاش كرد جابجايي زياد فقط به ضرر مردم وعقب ماندن بعضي از كارهاست عزيزاني كه تازه پست مي گيرند چه مدت طول مي گشه تا روال كار دست آن ها بياد فرض كنيد چهار سال ديگر جناح مخالف برنده بشه اون موقع كارها چقدر رو زمين مي مونه گناه خلق خدا چيه آقايان براي پست سر فدا مي كنن نه خدمت واگر نه در دولت قبلي هم خدمتگزار كم نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس