کد خبر 277949
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در حالی به کار خود پایان داد که سخنرانان این مراسم پیروزی‌های مقاومت در منطقه را متعلق به تمام جهان اسلام دانسته و برخورد با تکفیری‌ها را مهم‌ترین وظیفه کنونی علما بیان کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، شیخ حمده بن عمر سعید مفتی اعظم تونس، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، شیخ نفیع‌الله عشیروف مفتی روسیه و جمع کثیری از علمای شیعه و سنی جهان اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

*بزرگ‌ترین معضل در جهان اسلام توطئه فتنه مذهبی و تفرقه بین طوائف است

در ابتدای این مراسم آیت‌الله محسن اراکی با ابراز امیدواری از اینکه این اجلاس بیست و هفتم خیر و برکت برای جهان اسلام بیاورد، گفت: امیدوارم این اجلاس بتواند اقدامی در جهت حل مشکلات جهان اسلام باشد.

وی در ادامه افزود: مقابله با توطئه بزرگی که علیه جامعه اسلامی و جهان بشری می‌شود، باید با وحدت رفع شود، این توطئه فتنه مذهبی و تفرقه بین طوائف و ملل و تکفیر و ترور نیازمند بررسی است، در نتیجه باید بتوانیم با این جریانات ضد بشری مبارزه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با خوش آمدگویی به همه کسانی که دعوت مجمع تقریب مذاهب را اجابت کردند، از مقام معظم رهبری که با عنایاتشان باعث شدند تا زمینه‌ای برای رفع مشکلات در جهان اسلام ایجاد شود، تشکر کرد و گفت: محور مورد تأکید در این کنفرانس قرآن کریم است، همان که عامل وحدت بین امت اسلامی می‌شود، پس باید بتوانیم با استناد به قرآن مشکلات را رفع کنیم.

 

 

 

وی افزود: اگر مسلمانان از قرآن الهام بگیرند، می‌توانند به مشکلات خود نائل شوند و زمانی که بر اساس قرآن متحد شوند، هیچ وقت نمی‌توانند آن را کنار بگذارند، وحدت قرآن همان «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»  است.

جعفری با اشاره به اینکه راز این اتحاد در قرآن کریم از خود خداوند نشأت گرفته است، اظهار داشت: همه امت‌ها در تاریخ واحد هستند، لذا راز وحدت در قرآن کریم است، خود خداوند می‌فرماید که همه را از یک جنس آفریده است و کسی و نژادی بر دیگری برتری ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در حدود 60 کشور جهان زندگی می‌کنند، ابراز داشت: همه بر مبنای این کلمه لااله‌الاالله متحد باید باشند، خداوند اختلافات را گذاشته تا مردم با هم آشنا شوند، نه اینکه به دشمنی و جنگ بپردازند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد، امر به معروف و نهی از منکر امروز کلمه وحدت است.

نخست وزیر سابق عراق خاطرنشان کرد: عراق را نمی‌توانند با تفرقه افکنی از بین ببرند، اعراب پیوندهای مهمی بین شیعه و سنی برقرار کردند، مردم در عراق ثابت کردند که دشمن حقیقی آن‌ها تکفیری‌ها و تروریسم‌هایی که به سمت سرزمین آن‌ها آمده‌اند، هستند.

وی در پایان گفت: ما باید راه اعتدال و میانه‌روی را در پیش بگیریم و اصولی که مطابق با قرآن نیست، نباید ما را به سمت چپ‌گرایی یا راست‌گرایی سوق دهد، باید در همه امور اسلام، راه اعتدال را در پیش بگیریم.

*ایجاد اختلاف بین مسلمانان همانند شرک به خداست

در این مراسم چند پیام از مراجع بزرگ عالم اسلام از جمله آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قرائت شد.

در بخشی از پیامی که آیت‌الله مکارم شیرازی به این کنفرانس ابلاغ کرده، آمده است: هنگامی از این دوره از اسلام فاصله بگیریم، به توطئه دشمنان تن می‌دهیم و نتیجه‌ای جز این وضعیت کنونی نخواهد بود، قرآن کریم هشدار داده که درباره اختلاف مسلمین مراقب باشند که در دین خدا از هم جدا نشوند.

وی در بخش دیگری از این پیام با ارائه چند آیه از قرآن کریم و توجه به تفرقه و اهمیت وحدت امت اسلامی می‌افزاید: از مشرکان نباشید که آن‌ها در دین خود جدایی افکندند، اختلاف بین مسلمین همانند شرک به خداست، هنگامی که به علل این اختلاف دقت می‌کنیم، جز دو امر بیشتر نیست نخست جریانات تکفیری و دوم توطئه دشمنان قسم خورده اسلام.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از پیامش عنوان کرد: متأسفانه برخی سران کشورهای عربی در این دام توطئه افتاده‌اند و از عوامل اصلی این اختلاف هستند، اگر ما مسلمانان هشیار باشیم و گروه اقلیت را منزوی کنیم، می‌توانیم صلح و صفا را تمام جهان اسلام فراگیر کنیم.

وی در بخش پایانی پیامش بیان کرد: علمایی که از مذاهب اسلامی احساس مسئولیت کردند و در این اجلاس پرشکوه شرکت کردند، بر تلاش خود بیافزایند، از طرق فرهنگی مسلمانان را متوجه مسئولیت خود کنند، نقش شما علما در این راه مؤثر است، چنانچه دست به دست هم دهید، توطئه‌های بیگانه را از بین ببرید، ما هم برنامه وسیعی برای کنگره مهمی با عنوان خطر جریانات تکفیری برای اسلام و مسلمین برای سال آینده تدارک دیدیم که از وجود شما علما در این برنامه بهره‌مند خواهیم شد.

در ادامه مراسم نیز پیام نماینده آیت‌الله شبیر نجفی قرائت شد.

*ایران چیزی برای مخفی کردن در مسائل هسته‌ای ندارد/ ترس از ترویج اسلام سبب ایران هراسی است

در ادامه حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران  با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: سیره پیامبر گرامی اسلام در صلح و دوستی سرمشق و الگوی تمام ما مسلمانان است، همانطور که ما سور قرآنی را در یک تقسیم‌بندی کلی به مکی و مدنی تقسیم می‌‌کنیم سیره پیامبر (ص) را نیز به مکی و مدنی تقسیم کنیم، مکه زادگاه و مدینه پایگاه اسلام است، در مکه پیامبر گرامی اسلام به تربیت انسان‌ها در یک تراز جدید پرداخت تا انسان به سطح مسلم برسد، در مکه هدف ساخت و تربیت انسان‌ها بود.

رئیس جمهور ادامه داد: این کار در زمانی صورت گرفت که مسلمان شدن یک مزیت اجتماعی به حساب نمی‌آمد، مسلمان شدن نوعی جهاد بود، پیامبر در مکه به فرد فرد انسان‌ها بیشتر توجه داشت  اما هدف ایجاد ساختاری فراتر از مسلمان بودن انسان‌ها بود، هدف ساخت یک جامعه و دولت اسلامی بود.

روحانی گفت: در مکه شرایط برای رسالت و دعوت پیامبر برقرار بود و در مدینه هدف رسالت و امامت بود. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در مکه در مقام عمل و اجرا نبود و به همین دلیل با هجرت پیامبر یثرب را برگزید.

 وی افزود: در آن روزگار بحث قرارداد اجتماعی مطرح نبود بلکه قرن ها طول کشید که جوامع انسانی به بحث قراردادهای اجتماعی برسد اما پیامبر(ص) که از جانب خدای بزرگ مامور رسالت و امامت بود ، با قراردادهای اجتماعی مانند عقبه و با مشورت با مردم ، مرحله دوم امامت و ساخت جامعه توحیدی را محقق کرد و به ما نشان داد که اسلام در پی مردم سالاری دینی است،  پیامبر(ص) هم در مکه و هم در مدینه جامعه را قدم به قدم از کلمه توحید به توحید کلمه رساند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در بیست و هفتمین همایش وحدت اسلامی گفت: پیامبر(ص) کاری کرد دو قبیله ای که تنازع تاریخی و قومی داشتند کنارهم بنشینند و این دو قوم را به قومیت واحد درآورد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) بعد از آن مکه و مدینه را نیز یکی کرد و کل حجاز را به جامعه اسلامی و توحیدی خود دعوت کرد.

روحانی اظهار داشت: دعوت پیامبر(ص) با عقل، تدبیر، اخلاق حسنه و سیره محمدی بود، پیامبر(ص) سخنگویان و مشاورانش را از نژاد، قبایل و قومیت های مختلف برگزید از بلال حبشی تا سلمان فارسی.

وی افزود: پیامبر(ص) عرب و غیرعرب را یکی کرد و همچنین سیاه و سفید را یک رنگ کرد،پیامبر(ص) توانست وحدتی مستحکم، منسجم و بنیان مرصوص در سایه فرهنگ بلند توحید و اسلام بسازد.

رئیس جمهور با بیان اینکه هفته وحدت هفته توحید است، افزود: هفته وحدت هفته ای است که همه به یک نفر توجه می کنیم، او که آورنده پیام، بنیانگذار تمدن بزرگ بشری و رحمت برای همه عالمیان بود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ممکن است راه‌های مختلفی را برای دستیابی به فرهنگ بلند اسلام و اجرای آن برگزیده باشیم، گفت: با این حال یادمان باشد که مبداء یکی است و مقصد نیز یکی خواهد بود، ما از راه‌های مختلف و مذاهب مختلف به دنبال یک حقیقت هستیم و آن حقیقت توحید و توحید حقیقت است . ما به دنبال یک مقصدیم.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند پیروی از سیره پیامبر(ص) در مکه و مدینه هستیم گفت : در دنیای امروز نیازمندیم سیره مکی را بیشتر دنبال کنیم یعنی باید فرد فرد انسانها را بسازیم و آماده کنیم زیرا تا تک تک انسانها آماده نشوند مدینه النبی ساخته نخواهد شد،اگر به دنبال مدینه النبی در جامعه اسلامی مطلوب پیامبریم باید اول مکه را طراحی و بعد با یک هجرت ،یثرب را به مدینه النبی تبدیل کنیم.

 

 

روحانی جهان امروز و جهان اسلام را جهان زخم خورده خواند و گفت: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش فرهنگی برای ترمیم شکاف‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و مسلمین همواره دو هدف شوم ایجاد تناقض و اختلاف و شکاف و تعمیق آن میان امت اسلامی را پیگیری می‌کنند، گفت: آنها با اسلام هراسی در سراسر جهان و افکار عمومی، سدی جلوی دعوت پیامبر(ص) که باید به گوش جهانیان برسد ایجاد کرده اند.

رئیس جمهور بیان داشت: متأسفانه گروهک‌هایی که از فرهنگ اسلامی و حقیقت فرهنگی و ابعاد اخلاقی اسلام مطلع نیستند به نام اسلام و به نام جهاد، چهره اسلام را منحرف و واژگونه به جهان معرفی و شکاف‌ها و اختلاف‌ها را میان مسلمانان بیشتر می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: قدرت‌های بزرگ و غربی که در پی منافع خود در منطقه هستند و می‌خواهند به منابع مسلمانان به ویژه در بخش انرژی نفت و گاز چنگ بیندازند، همواره بر دو هدف شوم یعنی تعمیق اختلافات و اسلام هراسی در میان افکار عمومی جهان می‌دمند.

روحانی ابراز داشت: آن‌ها می‌خواهند حضور نظامی، سلطه سیاسی و فرهنگی خود را در منطقه توجیه کنند، غاصبان و متجاوزان و صهیونیست‌ها بر منطقه ما تسلط یابند و جنایات آن‌ها به فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید در پنج ماه اخیر در کنار تلاش برای حل مسائل و معضلات داخلی، برای مقابله با این دو هدف نیز همواره دارای برنامه بوده و در مقام عمل گام‌هایی برداشته است.

رئیس جمهور گفت: دشمنان اسلام می‌خواستند جنگ جدیدی در منطقه راه بیندازند و برای این کار زمینه‌هایی را آماده کرده بودند.

وی افزود: آن‌ها قدرت‌های نظامی خود را آماده باش داده بودند و می‌خواستند حمایت افکار عمومی را برای خون ریزی جدید، اشغال جدید و جنگ جدید و نوعی حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی به وجود آورند.

رئیس جمهور بیان داشت: نخستین گام دولت، جلوگیری از جنگ جدید در منطقه بود و با همه توان این دولت و دیپلماسی خارجی و همه ابزارهایی که این دولت در اختیار داشت، با تماس مداوم با کشورهایی که در این هدف همسو و با ایجاد خونریزی جدید مخالف بودند، دست در دست هم داد و منطقه را از جنگ، نزاع و اشغال جدید دور کرد.

وی با بیان اینکه  ایران با همکاری دولت‌های منطقه و خارج از منطقه و برخی قدرت‌ها، این کار بزرگ را انجام داد، ادامه داد: اگر همکاری روسیه و سوریه نبود این هدف محقق نمی‌شد.

روحانی در ادامه سخنان خود گفت: دومین قدمی که دولت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هدف سلطه‌گران دنبال کرد، مقابله با اسلام هراسی بود.

وی افزود: در تبلیغات گسترده و نابجای دهه‌های گذشته، همواره اسلام و مکتب اسلام را مکتب خشونت، افراطی‌گری و نعوذبالله دعوت مردم به تروریسم و ارعاب، تبلیغ و ترویج کرده بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی پرچم مبارزه با خشونت و افراطی‌گری را در دست گرفته است گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مسئله مقابله جهانی با افراط و خشونت مطرح شد؛ همان طرحی که در زبان انگلیسی به «ویو» معروف شده است.

روحانی با بیان اینکه این طرح که رئیس جمهور ایران آن را پیشنهاد داد در ظرف چند ماه این هدف را محقق کرد، اظهار داشت: این طرح آنچنان بُرنده، جامع و تکان دهنده بود که حتی دشمنان قوی پنجه هم ولو اینکه مخالف با آن بودند جرأت نکردند، تقاضای رأی از مجمع عمومی کنند و این طرح به اتفاق آراء یعنی بدون رأی گیری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید.

 

 

وی افزود: همان کشورهایی که قبلاً تبلیغ می کردند مسلمانان، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در پی خشونت و افراط هستند ناچار شدند به این طرح رأی دهند، این اولین گام در برابر اسلام هراسی بود که دشمنان اسلام سالیان دراز در پی آن هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت و این مردم و این ملت با اعلام اعتدال و تدبیر به دنیا اعلام کرد که راه ما راه میانه روی است افزود: اگر پیامبر اسوه ماست، او راه اعتدال، میانه روی و اقتصاد را به ما آموخته است.

روحانی گفت: رسول اسلام(ص) نه تنها با مسلمانان که با غیر مسلمانان نیز با چهره‌ای اخلاقی، انسانی و با رحمت و مهربانی رفتار کرد.

وی یادآور شد: ایشان نه تنها پیمان عقبه با قبایل مدینه را به انجام رساند، بلکه حتی با یهود و دیگران نیز پیمان بست و حکومت خود را در مدینه بر مبنای پیمان با دیگران و قرارداد اجتماعی تثبیت کرد و به ما آموخت چگونه رفتار و حکومت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران هراسی از اقدامات دیگر دشمنان در سالهای اخیر بود که به شدت ترویج می شد گفت: این موضوع بهانه ای شد که به مسأله فناوری هسته‌ای صلح آمیز در ایران پرداخته شود.

وی گفت: ایران هراسی بر این مبنا صورت گرفته و ادامه می‌یابد که ایران را به عنوان پایگاهی برای اسلام و ترویج اسلام و انقلاب اسلامی می‌بینند.

روحانی افزود: ایران منهای اسلام، ‌ایران منهای انقلاب اسلامی چیزی نبود که غرب به دنبال ایران هراسی باشد، این دولت برای گرفتن بهانه از آن‌ها در یک مذاکرات و تعامل مؤثر و سازنده توانست به اولین توافقنامه دست یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولین اثر و ثمره این توافقنامه آن بود که برای بسیاری از افکار عمومی جهان روشن کرد که جمهوری اسلامی ایران چیزی برای مخفی کردن در زمینه فناوری هسته ای ندارد، گفت: فناوری هسته‌ای ایران صرفاً صلح آمیز است و برای مقاصد صلح آمیز استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران مقابله با طرح ایران هراسی در سال‌های گذشته بوده است و امروز برای جهان روشن شده که جمهوری اسلامی ایران نه تنها به دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نبوده و نیست و طبق فتوای مقام معظم رهبری این کار مُحَرم و تحریم شده است بلکه این ملت و کشور در سالهای گذشته قربانی سلاح کشتار جمعی بوده است.

رئیس جمهور گفت: هفته وحدت برای آن است که همه در برابر این دو هدف دشمن یعنی ایجاد اختلاف و شکاف در میان مسلمانان و اسلام هراسی در سطح دنیا مقابله کند.

وی افزود: آنچه ما امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم به معنای آن است که آنچه تاکنون برای وحدت دنیای اسلام قدم برداشته ایم کافی و کارآمد نبوده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه ما باید گام‌های بلندتری برداریم و ریشه‌های این تنازع را بیابیم، گفت: برخی ریشه‌های تنازع مربوط به خارج از اسلام است، اما برخی هم به انحرافات فکری در دنیای اسلام مربوط می‌شود.

روحانی افزود: همواره ریشه کشتار و تروریسم در ترس است و کسی که دست به کشتار می‌زند، ترسوترین آدم است و فکر می‌کند منافع فردی و گروهی‌اش در حال از بین رفتن است.

وی ادامه داد: ما باید ریشه‌های اختلافات و ارعاب را بیابیم و این ریشه‌ها هم فرهنگی است هم اقتصادی، هم اجتماعی و هم سیاسی است.

رئیس جمهور گفت: امروز این رسالت بر دوش علما، فرهیختگان، اندیشمندان، بزرگان و محققان دنیای اسلام و البته بر دوش دولت‌های اسلامی است.

روحانی افزود: اگر دولتی فکر می‌کند با تقویت تروریست‌ها حکومتی را در این منطقه از بین می‌برد و می‌تواند نفوذ و قدرتش را افزایش دهد، صددرصد در اشتباه است.

وی تأکید کرد: هر کس چاهی برای برادرش بکند در همان چاه می‌افتد و آن‌هایی که فکر کردند با کشیدن شمشیر ارعاب بر روی بی‌گناهان خود محفوظ می‌مانند در خطای مطلقند.

رئیس جمهور افزود: امروز جهان اسلام در سوریه، لبنان، مصر، عراق، افغانستان، بحرین، لیبی و بسیاری از نقاط دیگر نیازمند گفتگو و تعامل است.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز باید همه توان خود را برای جلوگیری از ادامه خونریزی در میان امت اسلامی که به بهانه‌های واهی است به کار گیریم، گفت: کسانی که بین گویندگان لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله(ص) با زشت‌ترین حربه یعنی تکفیر فاصله می‌افکنند نه دوستان اهل سنتند نه دوستان اهل تشیع، بلکه دشمنان اسلام و پیامبرند و قرآن بین ما پیوند ولایت برقرار کرده است.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت تحکیم پیوند ولایی میان همه مسلمانان و چنگ زدن به ریسمان الهی گفت: هر کس به پیوند و ریسمان محبت و ولایت آسیب بزند مخالف با اسلام، قرآن و پیامبر است.

روحانی با بیان اینکه ما امروز نیازمند اتکا به اسوه وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) هستیم، افزود: هر کس به خدا و قیامت امید و اعتقاد دارد، باید در جهت ایجاد وحدت در دنیای اسلام و تحکیم پیوند برادری تلاش کند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: خدای بزرگ رحمان و رحیم همه کسانی را که در جهت اتحاد کشورها و ملت های اسلامی گام برمی‌دارند، تأیید و موفق کند.

 

 

* امت اسلامی با اصول معارض با قرآن کریم مقابله کند/پیوندهای شیعه و سنی در عراق مستحکم شده است

در ادامه مراسم افتتاحیه ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق با اشاره به اینکه کتاب مقدس مسلمانان رازهایی برای ما در بردارد، بیان داشت: وحدت براساس قرآن کریم، وحدت اسلامی است، مسلمانان شاید در گفت‌وگوی فیما‌بین خود شاهد اختلاف شوند، ولی درباره قرآن کریم کسی اختلاف ندارد، همه درباره قرآن متفق‌القول چه شیعه و چه سنی رازهای وحدت را در خواهند یافت.

وی افزود: اگر مسلمانان از قرآن الهام بگیرند، می‌توانند به مشکلات خود نائل شوند و زمانی که بر اساس قرآن متحد شوند، هیچ وقت نمی‌توانند آن را کنار بگذارند، وحدت قرآن همان «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»  است.

جعفری با اشاره به اینکه راز این اتحاد در قرآن کریم از خود خداوند نشأت گرفته است، اظهار داشت: همه امت‌ها در تاریخ واحد هستند، لذا راز وحدت در قرآن کریم است، خود خداوند می‌فرماید که همه را از یک جنس آفریده است و کسی و نژادی بر دیگری برتری ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در حدود 60 کشور جهان زندگی می‌کنند، ابراز داشت: همه بر مبنای این کلمه لااله‌الاالله متحد باید باشند، خداوند اختلافات را گذاشته تا مردم با هم آشنا شوند، نه اینکه به دشمنی و جنگ بپردازند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد، امر به معروف و نهی از منکر امروز کلمه وحدت است.

نخست وزیر سابق عراق خاطرنشان کرد: عراق را نمی‌توانند با تفرقه افکنی از بین ببرند، اعراب پیوندهای مهمی بین شیعه و سنی برقرار کردند، مردم در عراق ثابت کردند که دشمن حقیقی آن‌ها تکفیری‌ها و تروریسم‌هایی که به سمت سرزمین آن‌ها آمده‌اند، هستند.

وی در پایان گفت: ما باید راه اعتدال و میانه‌روی را در پیش بگیریم و اصولی که مطابق با قرآن نیست، نباید ما را به سمت چپ‌گرایی یا راست‌گرایی سوق دهد، باید در همه امور اسلام، راه اعتدال را در پیش بگیریم.

 

 

*هر پیروزی در منطقه برای کل امت اسلامی است/تلاش دشمنان در جهت تباهی امت رسول‌الله(ص) است

همچنین در مراسم افتتاحیه سیدابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی و نماینده دبیرکل حزب‌الله لبنان با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم به دلیل نزدیک بودن با میلاد پیامبر رحمت(ص) گفت: سخنان ما با هم‌کیشان خود در این مراسم قرابت بسیار دارد.

وی در ادامه افزود: پیروزی‌های بزرگی که در تاریخ نوین حادث شده از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرفته تا مقاومت لبنان و فلسطین به خصوص جنگ مرداد ماه سال 2008 و جنگ غزه و خیزش ملت‌های عربی و اسلامی سمتشان از داخل به خارج (به سمت دشمنان امت اسلامی) بوده است.

امین السید با اشاره به اینکه دشمنان وحدت پول دریافت می‌کنند تا بر ضد امت اسلامی اقدام کنند، بیان داشت: آن‌ها تلاش دارند تا امت اسلامی را به تباهی بکشانند، یکی از آن‌ها هم صهیونیسم جهانی در منطقه است، بنابراین پیروزی‌ها در این حوزه در دو راستای داخلی و خارجی بوده است و توانسته آینده ما برای امت اسلامی را بازیابد و عزت و بزرگی امت اسلامی را بگشاید.

وی با اشاره به اینکه این پیروزی به یاری خدا برای مبارزه در سوریه و لبنان هم مناسب بوده است، گفت: باید بدانیم که به نام حکومت اسلامی در مقاومت لبنان و فلسطین مبارزه کنیم، هیچ وقت ادعا نکردیم که پیروزی‌ها خصوصی بوده است، بلکه این یک پیروزی کلی برای اسلام حتی در بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

امین السید یادآور شد: تکفیری‌ها تلاش کردند تا همه مشترکات مسلمانان را از بین ببرند، ما نیز باید هوشیار باشیم تا دراین راستا توطئه‌هایشان را خنثی  سازیم.

 

 

*ملت سوریه در ولایت شیعه است/ اخبار غرب درباره سوریه را باور نکنید 

در انتهای مراسم افتتاحیه شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه با تأکید بر اینکه امروز ما در حساس‌ترین مرحله تاریخ امت اسلامی هستیم، افزود: باید بررسی کنیم که مشکلات کجاست و راهکار مقابله با آن چیست، امروز ما به دلایل مختلف برای علم و عقیده‌مان می‌جنگیم، این ملت ایران بود که به جهانیان اعلام کرد که می‌خواهد هسته ای شود و به فعالیت‌های علمی بپردازد و توانست این دیوار را بشکند.

وی با اشاره به رهبری قدرتمندانه و عالمانه امام خمینی(ره) در ایران گفت: کسی باور نمی‌کرد که امام خمینی(ره) با وحدت امت کار خود را شروع کند و اساس کارش نیز کرامت انسانی و قداست دینداران بود، در این دوران هم امام خامنه‌ای در ایران هوشیارانه و خردمندانه به این مسیر ادامه داد، همه ما امت واحده هستیم، نخستین کشور در این مسیر ایران بود که با پاسداری و مقاومت خود وارد باشگاه هسته‌ای شد.

بدرالدین حسون با اشاره به اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، آنهایی دنبالش هستند که به کشتار در هیروشیما و عراق و ضد ارتش ایران مبادرت ورزیدند، اظهار داشت: ملت ایران با رهبری‌اش در ژنو موفق شد و این اعتراف خود غرب است که سعی داشته بین ملت ایران تفرقه بیاندازد و با تحریم آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کند.

وی درباره سوریه و وضعیتش توضیح داد: ملت سوریه هم مانند ملت ایران در مقابل 86 کشور که سلاح و نیرو فرستادند، ایستادگی کرد ما به هلال شیعی اعتقادی نداریم، بلکه ایمان به رسول و کتاب مشترک و خاندان اهل بیت(ع) داریم که راه سعادت ما را نشان می‌دهند.

حسون با بیان اینکه ملت سوریه در ولایت شیعه و در دین سنی هستند، افزود: هرگز از هم متفرق نمی‌شویم، اخباری که درباره سوریه از سوی رسانه‌های غربی می‌رسد را باور نکنید، چون سوریه با رهبری مؤمنش ایستادگی می‌کند، دستان مردم سوریه را بگیرید و همانند ایران در کنار ما باشید، چون سوریه مجازات حمایت از مقاومتش را می‌پردازد.

 

 

*برگزاری کمیسیون‌های وحدت اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی

به گزارش فارس، مهمانان داخلی و خارجی این کنفرانس در نماز جمعه امروز(27 دی ماه) حضور پیدا کردند، در نهایت برنامه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عصر امروز از ساعت 30/15 تا 17 در قالب سه کمیسیون در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی پیگیری می‌شود.

کمیسیون نخست با عنوان «جهان عاری از خشونت» با ریاست علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و نمایندگی علامه شیخ حسان محمود عبدالله رئیس اجرایی تجمع العلمای مسلمین لبنان و نماینده مجمع تقریب، کمال الهلباوی دبیرکل مرکز وحدت اسلامی لندن، سعید شهابی رئیس مرکز اسلامی وحدت اسلامی لندن ـ بحرین و دبیری جلسه شیخ شادی المصری نماینده مفتی اعظم لبنان و همچنین یازده سخنران از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

کمسیون دوم «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» با ریاست طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زن مسلمان و  استاد دانشگاه تهران و نمایندگی حیات بوکراع استاد دانشگاه تونس، عفاف حکیم مسئول بانوان حزب‌الله لبنان و دبیری صبیحه نباتی استاد دانشگاه در ایران و  سخنرانی10 نفر از بانوان فعال جهان اسلام برگزار می‌شود.

کمیسیون ویژه تجار و بازرگانان نیز به عنوان جلسه کمیته مساعی حمیده در همین زمان برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس