کد خبر 277910
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

عضو شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان گفت: دولت‌های حامی تکفیری‌ها به زودی شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد؛ وضعیت چندان تغییر نکرده، الا اینکه سیاستی که تا دیروز پشت پرده عملی می‌کردند، امروز علنی کرده‌اند.

به گزارش مشرقبه نقل از  تسنیم، نشست «نقش غرب در شکل‌گیری گروههای افراطی در جهان اسلام» از سوی پژوهشگاه مطالعات جهان و پژوهشگاه مطالعات آمریکا، شب گذشته 26 دی‌ماه با حضور علما و محققانی از کشورهای مختلف جهان که میهمان کنفرانس وحدت هستند، در هتل آزادی تهران برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم امین السید، عضو شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان و رئیس شورای سیاسی این شورا، دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه گفت: در روزگار سختی به سر می‌بریم، اما این شرایط انشاءالله به زودی تمام خواهد شد. جنگ آمریکا علیه کشورهای اسلامی مانند افغانستان، لیبی، سوریه، سومالی، عراق و ایران یک جنگ مسموم است و مطمئنا خودشان هم چیزی از این جنگ عایدشان نخواهد شد و بخصوص در سوریه شکست سختی خواهند خورد.
 
وی اضافه کرد: امروز ایران با وجود جنگ‌های مختلف علیه خود، با حضور مردم و رهبری مدبرانه موقعیت خود را تثبیت کرده و در آینده منطقه در کنار نقش فعال سیاسی، به خاطر توانایی‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی خود در این حوزه نیز به پیشرفت‌های چشمگیر و شاخصی دست خواهد یافت و به نیروی قدرتمند جدی منطقه تبدیل خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام امین‌السید عنوان کرد: امروز منطقه در حالتی از اضطراب به سر می‌برد و فتنه‌های متعدد و تغییرات جدی را تجربه می‌کند و هیچ دولتی جز ایران، استقرار کافی برای رهبری و خط‌دهی به جریان‌های منطقه را ندارد.
 
وی در خصوص مقابله با تکفیریون خصوصا در لبنان و سوریه گفت: هرچند تعداد تکفیریون در منطقه زیاد نیست، اما حضورشان بسیار جدی و چشمگیر است و مهم‌ترین دلیل این موضوع آن است که دولت‌های منطقه ساکت و خاموش نشسته‌اند و برای مثال مرجع قدرتمندی مانند الازهر و دیگر مؤسسات دینی جهان اسلام موضع روشن و جدی در قبال این اتفاق اتخاذ نکرده‌اند.
 
عضو شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان درباره حضور تکفیری‌ها در لبنان گفت: تعداد اینان در لبنان کم است، اما بزرگترین مشکل در لبنان و کشورهای دیگر منطقه آن است که فضای آماده‌ای برای تکفیری‌ها ایجاد شده تا امیال و اهداف خود را پیش ببرند.
 
وی خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف ما در قبال این خطر بزرگ وظیفه خود را انجام خواهیم داد؛ جای نگرانی نیست و می‌توانیم به راحتی اینان را سر جایشان بنشانیم و حتی مژده می‌دهم که در آینده‌ای نزدیک سوریه نیز انشاءالله از لوث وجود اینان پاک خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام امین‌السید اضافه کرد: دولت‌های حامی تکفیری‌ها به خصوص رژیم سعودی به جنون و دیوانگی رسیده‌اند و به زودی شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد. وضعیت چندان تغییری نکرده است، الا اینکه سیاستی را که تا دیروز پشت پرده عملی می‌کردند، امروز علنی کرده‌اند.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: مسئولیت ملت ایران امروز بسیار خطیر و مهم است و باید تمام آنان تلاش کنند که برای اعتلای جهان اسلام، موانع سخت پیش روی خود را برطرف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس