روحانی دیروز در قامت ریاست جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از وزرای کابینه یازدهم به استان خوزستان رفت تا اولین سفر استانی خود را از خوزستان آغاز کرده باشد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی در هنگام تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد سفرهای استانی را در دستور کار دولت خود قرار دهد. او دیروز در قامت ریاست جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از وزرای کابینه یازدهم به استان خوزستان رفت تا اولین سفر استانی خود را از خوزستان آغاز کرده باشد.

در این سفر برخی چهره‌های استان خوزستان مانند دریابان شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روحانی را همراهی می‌کردند.

بر اساس هماهنگی‌های مقامات دولتی، مصلای اهواز به عنوان محل سخنرانی رئیس‌جمهور انتخاب شد و روحانی پس از عبور از استقبال تعدادی از طرفداران خود، وارد مصلی شد و سخنرانی خود را آغاز کرد.

رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به انتخاب خوزستان به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی گفت: از من سؤال کردند چرا اولین دیدار مردمی از خوزستان؟ من از این سؤال متعجبم. خوزستان نه به دلیل استان مرزی بودنش، نه به دلیل اینکه استان زرخیز است، نه به دلیل معادنش، نه به دلیل سرزمین حاصلخیزش، نه به دلیل راه‌های استراتژیکش، نه به دلیل نهرهایش، که به دلیل مردم غیورش.  رئیس‌جمهور با بیان اینکه «من می‌دانم شما از صبح تا حالا در خیابان و مصلی و فرودگاه منتظر ماندید» گفت که سخنانش را به صورت کوتاه بیان خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، روحانی در سخنان خود به توافقنامه ژنو اشاره و تصریح کرد: مردم بزرگوار خوزستان، زنان، مردان، محضر شما عرض می‌کنم که دولت در طول 5 ماه گذشته به یاری خداوند و با حمایت شما مردم غیور و با کمک‌ها و تدبیر مقام معظم رهبری، به حول و قوه الهی، قدم‌های ارزنده‌ای را برداشته است. چه در زمینه روابط خارجی تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد.  می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران. توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح‌آمیزی که در سایه تلاش و ایثار دانشمندان جوانمان به دست آورده‌ایم. توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا به ملت عزیز و صلح‌دوست ایران تحمیل شده بود.



وی افزود: امروز بعد از حماسه سیاسی شما ملت بزرگ در 24 خرداد همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر فرود آورده‌اند. ما به حول و قوه الهی از منافع ملت، از مصالح این ملت، دفاع خواهیم کرد. به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم غیور از این کشور و منافع ملی‌مان با کمال قدرت حراست و حفاظت خواهیم کرد. ما روابط‌مان را با جهان بر مبنای منافع این ملت تنظیم خواهیم کرد. من در سخنرانی‌های بعدی و در مصاحبه تلویزیونی مفصل‌تر در این زمینه سخن خواهم گفت. ما مصمم به هجرتیم. هجرت از شرایطی که در شأن ملت بزرگ ایران نیست، تا خواست و مطلوب ملت ایران. رئیس‌جمهور در ادامه وعده‌هایی برای آبادانی خوزستان نیز داد.

 روحانی درباره کشاورزی گفت: ما برای آماده کردن 550 هزار هکتار زمین‌های استان که زیر کشت قرار بگیرد، به 1500 میلیارد تومان نیازمند هستیم که برای این رقم دولت پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است. ما از طریق صندوق توسعه در طول سه‌سال آینده ان‌شاءالله همه این زمین‌ها را آماده کشت خواهیم کرد. روحانی درباره احیای کارون نیز گفت: شورایعالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نخواهد گرفت.

 روحانی همچنین درباره فاضلاب خوزستان نیز وعده‌هایی داد. رئیس‌جمهور همچنین درباره آب آشامیدنی گفت: آب آشامیدنی اهواز ان‌شاءالله به حول و قوه الهی هفته آینده وصل خواهد شد. و برای خرمشهر و آبادان تلاش پیگیر خواهد شد تا در زمانی کوتاه آنها هم به ثمر نهایی برسد. من طرح‌های دیگری هم دارم که توضیح می‌دهم مانند قطار شهری در اهواز، مثل آزادراهی که بین بندر امام و تهران است و بخشی باید تکمیل شود. از اندیمشک تا اهواز و بقیه طرح‌ها که در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایم توضیح می‌دهم. موضوع دیگری که روحانی مطرح کرد، گسترش منطقه آزاد اروند بود. روحانی درباره این منطقه آزاد که دریابان شمخانی نیز از اعضای هیات مدیره آن است؛ گفت: منطقه آزاد اروند شرایطش مناسب نیست. دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند.


در دیدار با نخبگان، فرهیختگان و دانشگاهیان چه گذشت؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در دیدار با نخبگان، فرهیختگان و دانشگاهیان این استان اظهار داشت: مقصود ما از کلمه نخبه فقط آنهایی نیست که سمت علمی و مدرک علمی دارند و یا شغل و منصب سیاسی یا اجتماعی دارند. بلکه همه صاحبان فکر و اندیشه و تجربه، نخبگان این جامعه هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نخبه کسی است که قدرت تحلیل و تدوین نظرات و مطالبات به حق جامعه را دارد؛ هفته‌ها پیش وقتی تصمیم داشتیم دیدار استانی را آغاز کنیم به فاصله چند جلسه دوستان و همکاران ما به خوزستان رسیدند و بلافاصله مسائل استان بررسی شد و قبلا نیز در مجمع نمایندگان هر کدام در حوزه انتخابیه خود نیازمندی‌های مردم را بیان کردند که در دست پیگیری است اما اولویت‌بندی بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: نخبگان می‌توانند بهترین واسطه بین مردم و دولتمردان باشند و قدرت تجمیع از توانمندی‌های نخبگان جامعه است، ضمن اینکه این اقدام می‌توانند با مردم نیز سخن بگویند و حرف بزنند و اینجاست که جایگاه تشکل‌های صنفی مشخص می‌شود.

*تأکید بر شکل‌گیری تشکل‌های صنفی تخصصی

وی اضافه کرد: ما همواره گفته‌‌ایم تشکل‌های صنفی و تخصصی می‌توانند بهترین یاری دهنده دولت باشند؛ یکی از فشارهایی که جامعه را از لحاظ روحی متشنج کرده و دولتمردان را به ناروا به مسیر نادرست می‌برد فشار مطالبات است؛ فعلا نمی‌خواهم در این جلسه از هیچ نهادی نقد کنم. اما گاهی فشار در دستگاه‌های مختلف مربوط به این پروژه و آن پروژه که کلنگ بخورد ما را به اینجا می‌رساند که امروز برای تکمیل پروژه‌های مصوب و پروژه‌هایی که تا حدی شروع شده‌اند 400 هزار میلیارد تومان نیاز است.

*نخبگان باید منتقد دولت باشند

وی اضافه کرد: نخبگان باید منتقد دولت و جامعه باشند. از انتقاد نهراسیم هیچ کس در این کشور نمی‌تواند ادعا کند نظرات و برنامه‌هایش هیچ نقشی ندارد. همه دچار خطا و اشتباهیم خرد جمعی می‌تواند ما را نجات دهد.

روحانی ادامه داد: همه دست به دست هم بدهیم و نخبگان می‌توانند مُبَیِّن باشند و دولت موظف است با نخبگان در تماس باشد و از آنها بهره جوید. اگر نخبگان بودند و انتقاد آزاد بود امروز مشکلی به نام سد دشمن گتوند بود! در دولت به مسئولان دستور می‌دهم مسئله گتوند را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند صاحب این کشور مردم هستند ما باید گزارش کار را به شما بدهیم. قاضی در برابر اقدامات ما وجدان عمومی ملت ایران است؛ باید از کارآزموده‌ها و افراد با تجربه مخصوصا در مسائل استانی و محلی استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اقدامات لازم را برای احیای کارون انجام داده‌‌ایم، اظهار داشت: در سال 93 مسئله فاضلاب هم در شهر اهواز حل می شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خط‌کشی‌های موجود سیاسی و قومی را قبول ندارم، یادآور شد: سیاست داخلی از سیاست خارجی سخت‌تر است من به هر چه قول داده‌ام پایبندم.

روحانی با تأکید بر اینکه برای مسیر آزادراه بندر امام به تهران نیز 120 کیلومتر باقی مانده است که در حال تکمیل است؛ گفت:در جلسه دولت و در شورای امنیت ملی نیز موضوع منطقه آزاد خرمشهر و آستان بررسی شد و از نظر ما این دو شهر منطقه‌ای آزاد است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات لازم را برای احیای کارون انجام داده‌ایم، یادآور شد: درباره سرشاخه‌های این رودخانه شورایعالی آب اقدامات آن را انجام داده و آبی که از سرشاخه‌ها استفاده می‌شود برای آشامیدن استان‌های دیگر خواهد بود.

روحانی همچنین درباره آب شرب استان خوزستان، گفت: ما دلمان می‌خواست اگر بشود این هفته آب به اهواز برسد انشاءالله هفته بعد آب متصل خواهد شد و مردم از آب باکیفیت استفاده می‌کنند.

*‌حرف‌های "اتمی" روحانی در دیدار با علما

رئیس‌جمهور گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری هم فتوای صریح دادند ایران دنبال ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای نیست و کشوری که دنبال بمب است مخفیانه کار می‌کند نه اینکه مذاکره کند.

*دنبال بمب بودیم، مذاکره نمی‌کردیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی که در آخرین برنامه اولین روز نخستین سفر استانی دولت در جمع علما، فضلا و طلاب خوزستانی سخن می‌گفت، با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت استفاده از بمب هسته‌ای اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری هم فتوای صریح دادند ایران دنبال ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای نیست و کشوری که دنبال بمب است مخفیانه کار می‌کند نه اینکه مذاکره کند.

*فناوری هسته‌ای را ادامه می‌دهیم

روحانی باتاکید بر اینکه این دولت دنبال فناوری هسته‌ای است تصریح کرد: فناوری هسته‌ای را ادامه می‌دهیم، اما به دنبال بمب نیستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت به این اصل در عمل معتقد است که تعیین سیاست‌های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است، گفت: عظمت رهبری عظمت ایران است؛ ما یک رهبر و یک قانون اساسی داریم؛ منافع و مصالح ملی مال همه است و همه باید زیر خیمه اسلام و ولایت و قانون اساسی کنار هم قرار بگیریم.

روحانی ادامه داد: اینکه بگوییم ایران هسته‌ای شد، درست نیست، چرا که در نیا معنای آن به دنیال بمب بودن است و باید بگوییم به دنبال سوخت نیروگاه‌ها هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: مردم با اینکه بزرگان صالح دیگری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بودند به بنده رای دادند و  به نظر من آنها با رایشان گفتند که ما اسلام با اعتدال را می‌خواهیم.

*حاشیه‌های یک سفر: همراهی رقیب روحانی و نطق عربی آقای رئیس‌جمهور

اولین روز نخستین سفر استانی دولت تدبیر و امید به خوزستان حاشیه‌هایی داشت که برخی از آنها به شرح ذیل است:

*استقبال با لباس محلی و ساز و دهل

- همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خوزستان مردم شهرهای مختلف این استان برای استقبال از رئیس جمهور حاضر شدند.

تعدادی از عشایر عرب‌زبان استان خوزستان با لباس محلی خود و سوار بر اسب در محل فرودگاه اهواز حاضر شده‌اند.

همچنین اقوام بختیاری خوزستان نیز با لباس محلی خود حاضر و با ساز و دهل به نواختن موسیقی محلی و رقص و پایکوبی پرداختند.

- رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان خوزستان گفت که یکی از برنامه‌هایش دیدار با مردم استان‌های مختلف و شنیدن مطالبات آنهاست؛ البته این سفرهای استانی که در دولت احمدی‌نژاد مرسوم شده بود در این دولت قدری متفاوت‌تر از قبل است، به‌گونه‌ای که مردم این بار در مصلای شهر جمع شده بودند و دیگر خبری از حضورشان در مسیر فرودگاه تا محل سخنرانی به شکل قبل نبود.

- آیت‌الله موسوی‌ جزایری در سخنرانی خود هنگام خوشامدگویی به رئیس جمهور، گفت: این سفر تشریفاتی نیست بلکه یک سفر کاری است.

- مردم حاضر در مصلی اهواز با در دست داشتن تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به همراه تصویر رئیس‌جمهور در دست داشتند و با شعار «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» از روحانی استقبال کردند.

*خوشامدگویی به سردار تدبیر و امید

- یکی دیگر از حاشیه‌های حضور حسن روحانی در جمع مردم اهواز بنرهایی بود که در سطح شهر برای خوشامدگویی از رئیس جمهور نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود حضور « سردار دولت تدبیر و امید» به شهر اهواز را گرامی می‌داریم.

- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شاید مرد متفاوت همراه روحانی بود؛ البته برخی از مردم تصاویری با عکس روحانی و رضایی در دست داشتند که قدری قابل تأمل بود.

- عد‌ه‌ای از مردم این شهر شاید طبق روال گذشته نامه‌هایی در دست داشتند تا آنها را به رئیس‌جمهور یا وزرای همراهش بدهند اما مردان دولت تدبیر و امید ترجیح می‌دهند خواسته‌ها و مطالبات مردم را از طریق سامانه 111 بشنود و سنت قدیم دریافت دستی نامه‌های مردمی را بشکنند و فردی که نامه های مردمی را در مصلی اهواز جمع می کرد گفت: ما این نامه ها را در سیستم سامد (سامانه الکترونیکی نامه‌های مردمی) وارد می کنیم.

«اشتغال، هوای پاک، رفع فقر و محرومیت، نجات کارون» پلاکاردهایی بود که خواسته‌های مردمی را بیان می کرد که در مصلای اهواز جمع شده بودند؛ مردمی که یکصدا فریاد می‌زدند «روحانی، روحانی». در محل سخنرانی رئیس‌جمهور، بنرهایی نیز به چشم می‌خورد که روی آنها نوشته شده بود: «کارون را خدا به ما داده؛ آن را از ما نگیرید» و «اشتغال حق بومیان است از ما نگیرید»؛ اینها نیز از مواردی بود که مردم خوزستان یا بنا به گفته خودشان خوزستان طلایی به آنها نیاز داشت.

- البته سفر روحانی به اهواز و پارچه‌های بنفشی که در دستان برخی از اهوازی‌ها بود، ناخودآگاه انسان را به یاد سفرهای تبلیغاتی وی در ایام انتخابات می انداخت که حالا زمان آن به اتمام رسیده و اکنون روحانی در قامت رئیس‌جمهور با مردم صحبت می‌کرد. شاید بسیاری از مردم خطّه خوزستان به مصلای اهواز آمده بودند تا بگویند ما به شما رأی داده‌ایم و منتظریم تا آنچه گفته‌اید محقق شود.

- روحانی در واکنش به ابراز احساسات مکّرر مردم خونگرم خوزستان برای چند دقیقه با زبان عربی با آنها صحبت کرد و گفت: "در اینجا احساس غربت نمی‌کنم".

- بخشی از مردم خوزستان با لباس‌های محلی در صف‌های نخستین نشسته بودند و در این میان حضور افراد مسن به ویژه زنان سالخورده‌ای که خود را به سختی به محل دیدار با رئیس‌جمهور رسانده بودند، بیش از همه خودنمایی می‌کرد.

- تجمع کارگران کارخانه قند اهواز در اعتراض به تعطیل شدن این کارخانه و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان نیز از دیگر حاشیه‌های سفر روحانی به خوزستان بود؛ تجمعی که البته اولین بار انجام نشده و بر اساس شنیده‌ها، مسبوق به سابقه بود.

- از دیگر حاشیه‌های این سفر، استفاده محافظان رئیس‌جمهور از «کیف‌های ضدگلوله» معروف برای محافظت از وی نیز از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه رسانه‌ایها قرار گرفت.

* همراهان رئیس جمهور چه گفتند؟

دفاع شریعتمداری از ابتکار احمدی‌نژاد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره سفر استانی بعدی گفت: در فصل زمستان استان‌هایی که گرمسیر هستند در اولویت قرار دارند.

محمد شریعتمداری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید سفر بعدی رئیس‌جمهور به کدام استان خواهد بود؟ گفت: در ایامی که فصل زمستان است به استان‌هایی که امکان بازدید باشد و در منطقه گرمسیری قرار دارند سفر می‌کنیم و آنها در اولویت هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که نامه‌هایی را که مردم می‌خواهند به دست رئیس‌جمهور و وزرا برسانند چگونه مورد بررسی قرار می‌گیرد تصریح کرد: حتما این نامه‌ها خوانده می‌شود اما در این سفر تلاش می کنیم فرهنگ مناسب‌تر را در این زمینه اتخاذ نماییم.

شریعتمداری گفت: تلاش ما این است که مطالبات و نامه‌های مردمی از طریق سامانه 111 که وسیله خوبی برای ارتباط با دولت است، پیگیری شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، هدف از ایجاد سامانه ارتباط الکترونیک مردم و دولت را حفظ شأن و کرامت مردم عنوان کرد.

* خبر رحمانی ‌فضلی از انتصاب آخرین استاندار

وزیر کشور گفت: آقای فروزان‌مهر جزو گزینه‌های استانداری خراسان رضوی است اما احتمال حضورش ضعیف شده و ایشان به ستاد وزارت کشور می‌آید.

عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید استاندار خراسان رضوی چه زمانی مشخص می‌شود؟، اظهار داشت: هنوز به طور قطعی استاندار خراسان رضوی مشخص نشده اما انشاءالله هفته آینده استاندار را انتخاب می‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا فروزان‌مهر استاندار خراسان رضوی باقی خواهد ماند،‌تصریح کرد: آقای فروزان‌مهر جزو گزینه‌ها بوده اما حضورش ضعیف شده است و احتمالا وی به ستاد وزارت کشور می‌آید.

* روایت انصاری از انتخاب مقصد اولین سفر استانی روحانی

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به سفر روحانی به خوزستان گفت: سفر آقای رئیس جمهور به خوزستان تصمیم شخصی ایشان بود.

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه نخستین سفر استانی دولت یازدهم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر آقای رئیس جمهور به خوزستان تصمیم شخصی ایشان بود.

وی با اشاره به سخنان امروز رئیس‌جمهور در مورد انتخاب خوزستان به عنوان نخستین مقصد سفرهای استانی گفت: این استان نقش موثری در دوران دفاع مقدس داشته است و خط مقدم دفاع از انقلاب و اسلام بود، از این رو همه عوامل اقتضا می‌کرد که اولین سفر استانی خوزستان باشد.

انصاری در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد ادامه سفرهای استانی بر اساس تقاضاهای نمایندگان باشد، گفت: در ریاست جمهوری و معاونت اجرایی، کمیته‌ای تحت نظر آقای شریعتمداری برنامه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور را برنامه‌ریزی می‌کند از این رو عوامل مختلفی در تصمیم‌گیری موثر است که باید از آنها سؤال کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه عوامل اقتضا می‌کرد اولین سفر خوزستان باشد.

* جلسه شب گذشته دولتی ها برای "حقوق شهروندی"

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه شب گذشته خود با جمعی از حقوقدانان برجسته به ‌منظور بررسی «حقوق شهروندی» خبر داد.

الهام امین‌زاده درباره آخرین وضعیت تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید، به خبرنگار فارس گفت که شب گذشته، جلسه‌ای با اساتید و نخبگان حقوق در حوزه قانون اساسی داشته است.

وی با بیان اینکه در این جلسه بحث حقوق شهروندی مورد بررسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد که در روزهای آتی جزئیات این نشست را اعلام خواهد کرد.

* برگزاری جلسه هیأت دولت در تهران به ریاست جهانگیری

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری از برگزاری جلسه این هفته هیات دولت به ریاست اسحاق جهانگیری در تهران خبر داد.

محمد نهاوندیان رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران اعزامی به استان خوزستان اعلام کرد که جلسه هیأت دولت فردا در تهران و به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جلسه به دلیل سفر استانی روحانی و بیش از نیمی از اعضای کابینه، به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

نهاوندیان اعلام کرد که برخی وزرای همراه رئیس‌جمهور در سفر به خوزستان فردا برای شرکت در جلسه هیات دولت به تهران بازمی‌گردند.

* واکنش وزیر اطلاعات به پرونده بابک زنجانی

سیدمحمود علوی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: تا وقتی در دستگاه قضایی برای پرونده‌ای حکم صادر نشود نمی‌توان کسی را که صرفا متهم به خلاف است به عنوان متخلف معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه سفر رئیس جمهور به خوزستان در جمع خبرنگاران درباره پرونده بابک زنجانی گفت: تا وقتی در دستگاه قضایی برای پرونده‌ای حکم صادر نشود نمی‌توان کسی را که صرفا متهم به خلاف است بعنوان متخلف معرفی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برای تخلفات 24 مسئول دولت قبلی پرونده قضایی تشکیل شده یا خیر؟ گفت: گزارشی به وزارت اطلاعات نرسیده است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری و اقدامات وزارت اطلاعات در این زمینه اظهار داشت: در این زمینه نمی‌توان اقدامات خاصی کرد، کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری باشند طبیعی است که در پیگیری کارهای اداری کسب مجوزهای لازم موافقت اصولی و پروانه احداث آنها و ساختمان‌ها تا به مرز تولید برسد باید سیری را طی کنند و نوعاً‌ در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود.

علوی تصریح کرد: ممکن است افرادی از آنها مبالغی به ناحق درخواست کنند یا در کارشان کارشکنی کنند و انجام کار را منوط دریافت مبلغ‌های غیرقانونی کنند، در صورتی که با چنین مواردی مواجه شوند و تشکیلات ما را در جریان قرار دهند اقدام می‌کنیم تا این مزاحت‌ها را از سر راه آنها برداریم، افراد شاغل در دستگاه‌های مسئول بدون اینکه از آنها مبلغ غیرقانونی را درخواست کنند وظیفه‌شان را انجام دهند و مجوزهای لازم را صادر کنند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل صنعت و معدن و سایر تجهیزات‌ها باید مجوزهایی را صادر کنند تا یک واحد تولیدی در یک قطعه زمین نیز کار خود را دایر کند و خط تولید را راه بیاندازد و ما از اینها حمایت کنیم.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا نگرانی‌ها و مواردی در این زمینه وجود داشته است که به دلیل آن این موضع گرفته‌اید، گفت: قبلاً ممکن بود دستگاه‌های اطلاعاتی وقتی افرادی می‌خواستند سرمایه‌گذاری کنند به عنوان فساد اقتصادی با آنان برخورد کنند، ما این مسائل را حل کرده‌ایم و به سرمایه‌گذاری به عنوان فساد اقتصادی نگاه نمی‌شود و به سرمایه‌گذار کمک و از او حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی گفت: ما با کسی که سرمایه کلان دارد و به جای اینکه در کار تولید به کار گیرد گاهی بازار سکه را ملتهب می‌کند یا بازار ارز و مسکن را ملتهب می‌کند و اثر منفی روی اقتصاد دارد برخورد می‌کنیم و نمونه‌ها و جزئیات فراوان است اما معتقدیم باید از طریق قانونی با آن برخورد صورت گیرد و نیازی به رسانه‌ای کردن آنها نیست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شرکت تولیدی قند و تصفیه شکر اهواز ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    با سلام و خوش آمدگویی به سردار تدبیر و امیدمان رئیس جمهوز عزیزمان برکت را به خوزستان برگردانید کارگرانی که با تحمل سختی فراوان از اموال حراست می کنند و منتظر نظر مساعدت از طرف حضرتعالی میباشند التماس دعا کارگران قند اهواز بهمراه خانواده (38ماه عدم دریافت حقوق )دعاگوی جنابعالی میباشند.
  • امین ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    پس نمیگفتن ،مردم دنبال ماشین کشاندن و نامه گرفتن از مردم بد ، زشته و .... پس چی شد!!!
  • علی ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دلم سوخت ! دیدیم وشنیذیم که استقبال از ایشون خیلی کم بود!! پیام ملت را تحویل بگیرید لطفا آقایان!!!!!!!!!!!!
  • حمود ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    ای بابا امین جان چه انتظاری داری از مردان تدبیر و امید ومیانه روی
  • میترا1 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    رئیس‌جمهور گفت: مردم با اینکه بزرگان صالح دیگری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بودند به بنده رای دادند و به نظر من آنها با رایشان گفتند که ما اسلام با اعتدال را می‌خواهیم. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جناب پرزیدنت !! میشود بفرمایید اسلام قالیباف و حدادو جلیلی و غرضی و رضایی ........ چگونه اسلامی بود ؟؟ ....
  • مردمی ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دولت نوکر مردم است . مردم سردار نمیخواهند خدمتگزار میخواهند که به انها خدمت کنند . در ضمن برای گرفتن حقتان نیازی به اینهمه .........نیست !
  • محمد ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    روحانی مچکریم.....
  • ناشناس ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    باز هم كارهاي پوپولیستی؟شما دیگه چرا؟دلتون اومد از"خانه ها" تون برای چند روز هم که شده دل بکنید
  • ناشناس ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    بهتر نبود تیم روحانی هر کدوم یچند تا سبد کالا باخودشون می بردن فعلا به مردم نشون میدادن ،حالا بعدا وعده هاشونو عملی می کردن،عجله ای نبود .راستی سبدای کالا چه رنگیه؟یادم قدیما قرمز رنگ بودن
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خوشم میاد خودش میدونه تواین سرمابایدکجا بره!
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    پوپولیسم چی شد
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    اون برای زمان غیر چیز بود؟؟
  • محمد ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    آخر نفهمیدیم منظور از نخبگان و انتقاد چیه؟! یا معنی انتقاد شده تعریف و تمجید! شایدم از نظر ایشون کلا نخبگان چون نخبه هستند طرفدار ایشون هستند و انتقادی ندارند که هر کی انتقاد می کنه یه بلایی سرش میاد!
  • حمید حسنی ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سفر به مناطق گرمسیر ... نکنه روحانی سردش بشه
  • حزب الله ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    درودبرروحانی راستگو ونفرین برهرکی دروغگو بود
  • سید یاسر ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    آن مرد که مردمی بود رفته است
  • مهدی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    آخه نون به نرخ روز خور! مجبور بنویسی حزب الله! مینوشتی داعش یا النصره و یا....
  • سورنا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    اوووووووووف چه جمعیتی!!!!
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    کجای کاری برای اونا اسلام افراط و خشونت طلبیه
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    تو هم دوس داری برو پیشش
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    آن مردی که مردم را بیچاره کرد رفت
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    جمعيت زياد نيست بعد 5 ماه؟!
  • محمد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    لیاقت مردم ایران همون دیکتاتور محموده ....به شما دموکراسی نیومده.......
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    محمد جون ميشه ساكت بموني؟
  • قاصدک ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    نه دیگه!طرفدارای محض با سواد و نخبه اند، بقیه هم بی سواد و افراطی....اینم معنی اعتدال
  • قاصدک ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    الان شما رفتی سنجیدی عیار رو که می گی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس