کد خبر 277282
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱

وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که از حضور ایران در کنفارنس ژنو۲ حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از «ملحق» نوشت: هوشیار زیباری و محمد جواد ظریف وزرای خارجه ایران و عراق پس از اتمام رایزنی‌ها و مذاکرات دو‌طرف در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

طبق گزارش‌های ارسالی، زیباری در این کنفرانس خبری اعلام کرد که بغداد از حضور تمامی کشورهای درگیر و مرتبط با بحران سوریه از جمله ایران در مذاکرات ژنو2 حمایت می کند.

وی افزود که تمامی کشورهای همجوار و نزدیک به سوریه از بحران این کشور آسیب دیده‌اند. وی افزود این کنفرانس به طور خاص برای حضور گروهها و طرف‌های سوری است و مشارکت دیگر دولت‌ها در آن تنها برای حمایت و پشتیبانی از مذاکرات مابین طرف‌های سوری است.

وزیر خارجه عراق همچنین افزود که در دیدار خود با وزیر خارجه ایران بر سر مسائل و روابط دوجانبه بحث و گفتگو کرده است. زیباری با اشاره به برخی مسائل به جای مانده بر سر مرز آبی اروندرود، گفت: برای بررسی کامل این موضوع و حل نهایی آن به نحوی که حقوق دو طرف به طور کامل رعایت شود، کمیته‌ای تشکیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که ظریف پس از سفر به بیروت، صبح امروز وارد بغداد شد و قرار است علاوه بر دیدار با زیباری و اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق، با نوری المالکی نخست‌وزیر این کشور نیز نشست مشترکی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس