دولت قبرس قرار است به هواپیماهای ارتش روسیه اجازه استفاده از پایگاهی هوایی در نزدیکی پافوس را داده و بندر لیماسول در جنوب قبرس را در اختیار ناوهای ارتش روسیه قرار دهد.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از روزنامه قبرس ویکلی نوشت: هنوز توافقی در این باره میان روسیه و قبرس به نتیجه نرسیده است. فوتیس فوتیو، وزیر دفاع قبرس روز پنج شنبه این پیشنهاد را با توافق وزارت امور خارجه ارایه کرد؛ پیشنهادی که استفاده اولیه از پایگاه آندراس پاپاندرئو در نزدیکی پافوس را تنها برای موقعیت‌های اضطراری و ارسال کمک‌های بشردوستانه محدود خواهد کرد. نیروهای هوایی ارتش روسیه اجازه نخواهد داشت تا از این پایگاه‌ برای انبار تجهیزات خود بهره ببرد.

استفاده از این پایگاه هوایی و پهلو گرفتن ناوهای ارتش روسیه در بندر لیماسول قبرس در جریان دیدار سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با همتای قبرسی‌اش در مه 2013 میلادی مورد بحث قرار گرفت.

همچنین این مساله در دیدار میان یوآنیس کاسولیدیس، وزیر امور خارجه قبرس با سرگئی لاوروف، همتای روسش در ژوئن گذشته میلادی در سن پترزبورگ به گفت‌وگو گذاشته شد.

وزیر دفاع قبرس مکررا به رسانه‌ها اعلام کرد که این برنامه درباره یک پایگاه دائم روسیه در قبرس هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نمی‌شود و این یک حضور موقت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس