کد خبر 275768
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان در اواخر هفته آینده خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز چهارشنبه در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس پیش گیری از تقلب و سوء استفاده های مالی، گفت: بر اساس آمارهای جهانی، ایران از نظر شاخص های فساد مالی در 8 سال اخیر 56 رتبه سقوط کرده و در میان 177 کشور، رتبه 144 را به خود اختصاص داده و این رتبه فقط در سال 91 به 92، 11 پله تنزل داشته است، لذا از این حیث نمی توانیم سر خود را بالا بگیریم.

وی با اشاره به فرمان سال 80 مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: اگر چه زنگ خطر 12 سال پیش به صدا درآمد، اما در زمان حاضر فقط 31 کشور بسیار فقیر و یا درگیر با جنگ های داخلی هسند که از نظر میزان فساد مالی جایگاه پایین تر از ایران را دارند و این امر نشان می دهد که در این زمینه نه تنها کار جدی صورت نگرفته، بلکه وضعیت بسیار بدتر شده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به دستور اخیر رییس جمهوری به معاون اول دولت تدبیر و امید برای مبارزه جدی با فساد و سوء استفاده های مالی و ویژه خواری ها ناشی از شرایط تحریم ، گفت: فساد مالی در درجه اول منافع طبقات ضعیف و متوسط جامعه را نابوده می کند و بسیاری از مشکلات نظیر بیکاری، مسایل اجتماعی، طلاق و ... را دامن می زند.

وی، تقویت مشارکت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تبلور جامعه مدنی، ایجاد فضای رقابتی و تقویت بخش خصوصی، اصلاح نظام اداری و مقررات کشور ، برخورد با دانه درشت ها و دوری از تبعیض را از راه های اساسی مبارزه با فساد اقتصادی در کشور خواند و همکاری همه قوا و دستگاه ها را برای تحقق آن ضروری دانست.

معاون اجرایی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ˈفساد، نم اساس و پی حکومت ها استˈ

گفت این نم می تواند در صورت گسترش و عدم برخورد جدی به ریزش سقف بیانجامد ولذا باید مبارزه با آنرا به افراد صالح، دست های پاک، جوانان مصمم و صالح سپرد و سرطان تبعیض در برخورد با مفاسد مالی را از بین برد.

چهارمین کنفرانس سالانه پیشگیری از تقلب و سو استفاده ای مالی و کارگاه های آن با حضور حسابرسان و کارشناسان مالی و اساتید دانشگاه در پژوهشگاه نیرو و به مدت دو روز جریان دارد.


کاروان دولت تدبیر و امید اواخر هفته آینده به خوزستان می‌رود

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص زمان سفرهای استانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: انشاءالله در روزهای پایانی هفته آینده خوزستان دومین سفر استانی کاروان تدبیر و امید خواهد بود.

وی افزود: اولین سفر استانی رئیس‌جمهور جهت احترام به حادثه‌دیدگان زلزله برازجان به این شهرستان صورت گرفته بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا نیز گفت: فکر می‌کنم سخنگوی دولت در این باره صحبت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس