وزیران خارجه انگلیس و رژیم‌صهیونیستی بعد از دیداری که امروز در لندن داشتند، بر لزوم حفظ ساختار تحریم‌های ضدایرانی تا یافتن راهکاری جامع برای مناقشه هسته‌ای، تاکید کرده‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی که به لندن سفر کرده، امروز با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد. دو طرف بعد از این دیدار بیانیه‌ای مشترک صادر و تاکید کرده‌اند که تحریم‌های ضدایرانی باید تا زمان رسیدن به راهکاری جامع برای مناقشه هسته‌ای، «با قوت ادامه داشته باشد».

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما بر هدف مشترکمان یعنی جلوگیری از تسلیح هسته‌ای ایران و لزوم تداوم هماهنگی در این زمینه، تأکید کردیم. ما توافق کردیم که ساختار تحریم‌های ایران باید تا زمانی که این کشور با راهکاری جامع و نهایی که تمام نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای آن‌ها را برطرف کند، با قوت حفظ شود.

انگلیس به همراه 4 عضو دائم دیگر شورای امنیت به علاوه آلمان، 6 کشوری هستند که به سرپرستی «کاترین اشتون» با ایران در موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کنند. طرفین روز سوم آذر ماه در شهر ژنو سوئیس به توافقی اولیه رسیدند که بر اساس بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محدود شده و در مقابل برخی تحریم‌ها کاهش می‌یابند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی این توافق را «اشتباه تاریخی» توصیف کرده و گفته است نباید از حجم تحریم‌های ایران کاسته شود.

هیگ و لیبرمن در دیدار امروز خود همچنین بر روابط مستحکم میان انگلیس و اسرائیل تأکید کرده‌اند. مذاکرات سازش از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است. طرفین تلاش‌های جاری «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای پیشبرد مذاکرات سازش را «فرصتی منحصر به فرد» توصیف کرده‌اند.

این مذاکرات از تابستان امسال بعد از وقفه‌ای سه ساله میان نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی آغاز شده، اما تاکنون نتیجه ملموسی در بر نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس