کد خبر 27536
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، امام خميني (ره) را نظريه‌پرداز بزرگ و مقام معظم رهبري را معمار خاورميانه جديد خواند و گفت: خاورميانه جديد را مقاومت مردم لبنان، تونس و مصر رقم مي‌زنند و اين راه عزت‌بخش و اقتدارآفرين، ثمره انديشه بلند و افکار حيات‌بخش امام خميني (ره) است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد امروز در مراسم بزرگداشت 12 بهمن در حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود رهبر فرزانه و بنيانگذار عظيم‌الشأن انقلاب اظهار داشت: امروز دنياي اسلام عزت و اقتدار و بصيرت خود را از مجاهدت امام خميني (ره) به دست آورده است.

وي با تأکيد بر اينکه دنياي اسلام، شرف خود را از شخصيت استثنايي و ملکوتي آن انسان تربيت يافته در مکتب قرآن و عترت به دست آورده است، افزود: امام خميني (ره) با الهام از آموزه‌هاي حيات‌بخش اسلام، قرآن و عترت به تهذيب، تربيت و اصلاح خويشتن همت گمارد و در طول عمر با برکت خويش به بالاترين مراتب کمال و انسانيت دست يافتند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امام خميني(ره) با آراستن خويش به مقام بلند معرفه‌الله به درجه رفيع عبوديت حضرت حق و تزکيه و اصلاح نفس خود دست يافتند و با آراسته شدن به مقام بلند فقاهت به درجه رفيع معرفه‌الله در مسير مديريت خويش گام‌هاي بلند و استثنايي برداشتند که به عنوان مصلح و بيدارگر قرن در راه اصلاح جامعه بشري و امت اسلام با همه وجود تلاش کردند.

وي يادآور شد: امام خميني(ره) رسالت خود را تداوم رسالت انبياء عظام الهي که تربيت انسان بود، مي‌دانستند و بر همين اساس به فراهم آوردن حرکت بشر از ظلمات جهل به سوي قله‌هاي علم و معرفت تلاش مي‌کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد با تأکيد بر اينکه امام خميني (ره) با اقتدا به پيامبر اعظم (ص) انسان‌سازي را موضوع دستور کار خويش قرار دادند، خاطرنشان کرد: حرکت تعالي انسان از ظلمت به سوي نور، رسالت انبياء بود و امام (ره) نيز بر همين اساس توانستند يک نظام سياسي استوار و مبتني بر اصول و ارکان آموزه‌هاي ديني با محوريت ولي‌فقيه، عادل، صالح، شجاع، مدير و مدبر و تربيت يافته در مکتب قرآن به وجود آورند.

وي ادامه داد: نظام سياسي برآمده از اراده ملت و مبتني بر اصول و مباني و ارزش‌هاي متعالي اسلام راه را براي حرکت عزت‌بخش ملت ايران و اسلام و دنياي بشريت هموار کرد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين نظام سياسي در طول سه دهه از عمر اقتدارآفرين خود توانسته قله‌هاي بلندي را فتح کند و با چالش‌هاي خلق شده از سوي نظام سلطه و استکبار با پيروزي عزت‌آفرين روبرو شود؛ هم‌چنين براي ملت اسلام در سراسر دنيا عزت و اقتدار به ارمغان آورده است.

وي بر همين اساس اين نظام سياسي را بر دو اصل کليدي و مترقي ولايت و مردم استوار دانست و افزود: اين نظام در دست با کفايت شخصيتي است که در متن آموزه‌هاي ديني تربيت يافته و فقيه عادل و شجاعي است و در کنار اين محوريت، حضور مقتدرانه ملت بابصيرت است.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد ادامه داد: ملت ايران امروز در پرتو پيوند استوار و ناگسستني خويش با آموزه‌هاي ديني در کنار بنيانگذار انقلاب حضرت امام (ره) بوده و در رکاب رهبر معظم و فرزانه انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قرار گرفته‌اند.

وي افزود: امت و امامت رهبري و توده‌هاي مردم يک صف مقتدر و کارآمد را سامان داده‌اند و در پرتو اين حرکت بزرگ براي ملت مسلمان منطقه اميدبخش و الهام‌آفرين هستند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه مقاومت ملت ايران، امروز بيداري جهان اسلام را به ارمغان آورده است، يادآور شد: اگر مقاومت ملت ايران نبود، مقاومت ملت لبنان و فلسطين به وجود نمي‌آمد؛ اگر مقاومت ملت ايران در برابر نظام سلطه به سرکردگي آمريکاي جهان‌خوار وجود نداشت، امروز فرياد "مرگ بر آمريکا " ارکان متزلزل کاخ‌هاي پوسيده سران مزدور وابسته به غرب را فراهم نمي‌آورد.

وي اظهار داشت: اگر فريادهاي بلند ملت ايران در پيوند استوار با اسلام، نظام اسلامي و رهبري آن نبود، امروز شاهد امواج پرقدرت در سراسر جهان اسلام نبوديم.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد در ادامه يکي از بالاترين و ارزشمندترين دستاوردهاي حرکت امام را بيداري جهان اسلام دانست و گفت: فرياد بلند امام، دنياي اسلام را به هويت واقعي خود بازگرداند و ملت فلسطين امروز فرياد بازگشت به اسلام،‌ حرکت بر حول قرآن و فرياد اقتدار عاشوراي حسين (ع) را سر مي‌دهد.

وي ادامه داد: انقلاب در طول سه دهه از عمر خود توانسته در جبهه‌هاي گوناگون و رويارويي با نظام سلطه و همه عرصه‌ها طعم تلخ شکست را به نظام سلطه بچشاند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در رويارويي با نظام سلطه در جريان آزادسازي فلسطين و فراهم آوردن زمينه شکست رژيم صهيونيستي اين نظام اسلامي و انديشه امام (ره) است که توانسته راه را براي پيروزي ملت فلسطين و شکست مفتضحانه رژيم صهيونيستي هموار کند.

وي ادامه داد: اراده ملت ايران و انديشه امام (ره) موجب شده که مقاومت ملت لبنان در مقابله با آمريکا و رژيم صهيونيستي پيروز صحنه باشد؛ حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري معمار ساخت خاورميانه جديد هستند و خاورميانه با اراده ملل مسلمان منطقه ساخته مي‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد با تأکيد بر اينکه امروز ملت اسلام نقشه خاورميانه جديد را رقم مي‌زند، اظهار داشت: دوراني که سرنوشت ملل منطقه و فلسطين در کاخ سياه و موساد رقم ‌خورد، تمام شده است.

وي ادامه داد: خاورميانه جديد را مقاومت مردم لبنان، تونس و مصر رقم مي‌زند و اين راه عزت‌بخش و اقتدارآفرين، ثمره انديشه بلند و افکار حيات‌بخش امام خميني (ره) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس