رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد تولید و گسترش واژگان علوم نظامی با همکاری فرهنگستان در دستور کار همه نیروهای نظامی و سازمان‌های وابسته قرار گرفته است.

 به گزارش مشرق، ستادکل نیروهای مسلح به منظور پاسداشت زبان فارسی بیانیه‌ای از سوی سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی صادر کرد که در آن آمده است: زبان فارسی از دیرباز به عنوان ثروتی راهبردی در فرهنگ درخشان ایران اسلامی، نماد وحدت ملی و مظهر فرهنگ استوار این سرزمین بوده و در گذار سده‌های پی در پی و فراز و فرودهای تاریخی، همواره ارزش‌های انسانی، اخلاق، حکمت، ‌استقامت و امید را در روح و جان ایرانیان دمیده است.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که پاسداری از کیان نظام اسلامی و ارکان مقدس آن را وظیفه خود می‌دانند، به پیروی از رهنمودهای هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز و به منظور حفظ زبان فارسی و توسعه علمی این زبان گرانمایه، آمادگی کامل خود را در اجرای رهنمودهای امام عزیز خود در خصوص درست‌نویسی، درست‌گویی و پرهیز از به کارگیری کلمات و الفبای بیگانه در سطح نیروهای مسلح و گستره وسیع بسیج اعلام می‌دارند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: بر این اساس به کارگیری بهینه دستور زبان فارسی و کاربرد گنجینه واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر همه نظامیان سلحشور و بسیجیان سرافراز، بایسته و لازم است. همچنین تولید و گسترش واژگان علوم نظامی با همکاری فرهنگستان در دستور کار همه نیروهای نظامی و سازمان‌های وابسته قرار گرفته است تا انشاء‌الله شاهد تقویت و استحکام فزاینده این زبان ملی و بقای فرهنگ و ادب سرشار فارسی برای نسل حاضر و نسل‌های ‌آینده حتی در گستره جهانی آن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس