کد خبر 274460
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت، قربانی جنایات تروریست ها و دخالت (حزب الله) در درگیری های سوریه هستند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، « سعد حریری» رییس جریان «المستقبل » لبنان و همپیمان عربستان سعودی ساعتی بعداز انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت که به شهادت دست کم 4 تن و زخمی شدن حدود 50 تن منجر شد، با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این انفجار پاسخی به حضور نیروهای حزب الله در سوریه است.
 
سعد حریری در این بیانیه گفت: ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت، قربانی جنایات تروریست ها و دخالت (حزب الله) در درگیری های سوریه هستند.

ناظران در لبنان معتقدند که محور سعودی - صهیونیستی با به مزدوری گرفتن تروریست های تکفیری و همکاری همپیمانان خود در لبنان تلاش می کنند با توسل به ترور و انفجار خودروهای بمب گذاری شده ، نیروهای مقاومت از سوریه خارج شوند.

این درحالی است که حزب الله لبنان بارها تاکید کرده است که حضور نیروهایش در سوریه برای حمایت از تمامیت ارضی لبنان ، حمایت از محور مقاومت ضد صهیونیستی و مبارزه با تروریست ها است.

رییس جریان المستقبل افزود: مردم بیگناه ضاحیه، چند ماهی است که مورد هجمه تروریستی قرار دارند و در عین حال قربانی جنگ های خارجی، بویژه جنگ در سوریه هستند؛ در حالی که مردم لبنان، بویژه مردم ضاحیه هیچ منفعتی از مشارکت در آن نمی برند.

نخست وزیر اسبق لبنان ادامه داد: این انفجار جدید، مناسبتی دیگر برای تاکید بر ضرورت دور نگه داشتن لبنان از بحران های منطقه ای به عنوان یک مساله مهم است تا در نهایت حمایت مورد نظر از ثبات ملی صورت پذیرد.

حریری گفت: سیاست بی طرفی به منظور دور نگه داشتن لبنان از نزاع های منطقه ای، قاعده ای است که بر اساس آن وحدت مردم لبنان در مقابله با تمامی اشکال تروریسم صورت می گیرد.

وی اصرار بر آنچه را که او سوق دادن لبنان در قلب توفان های منطقه ای خواند، دلیل ورود تروریسم به داخل لبنان دانست و افزود: اکنون زمان آن رسیده که هر مسئول سیاسی این حقیقت را دریابد که تنها راه دفاع از لبنان حمایت از وحدت ملی و تسلیم در مقابل نقش دولت و موسسات قانونی در اداره کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    اگر اینطور باشه که این آقا میگه. این معنی رو میده که حضور حزب الله در سوریه در شکست سیاست های جبهه استکبار بسیار تأثیر گذار هست. در نتیجه فقط میشه گفت پس آب بریز اونجا که سوخته. درود بر رزمندگان حزب الله که با بضاعت کم تجهیزاتی اما بضاعت بی نهایت معنوی دارن پوزه سلفیت و وهابیت و غرب رو به خاک میمالن.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    یکی نیست دهن اینو گل بگیره؟!
  • علی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    تروریست خودش را لو داد
  • محسن ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    بد بخت چند وقت دیگه تو رو هم مثل بابات می کشن تا پیراهن عثمان ازت درست کنند. حالا ببین!
  • علیرضا ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    دور از انتظار نبود. اما نکته ای که هست مقاوم تر شدن مردم و نشون داده شدن چهره نفاقشونه
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    يه ضرب المثل هست كه ميگه: هر كس كه اول بو داد اول خودش خبر داد
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    مزدور باید مزدوریشو کنه حریری اینو نگه چی بگه ولی خوبیش اینکه خودشونم می دونند اقداماتشون تروریستیه
  • جباري ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    لازم يكي بره يه طرقه تواين عربستان بتركونه تابفهمندهرعملي عكس العمل داره
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اینو خوب اومدی. جالبه بدونید وقتی باباشو کشتن سریع اومد پیش حزب الله تا ازش محافظت کنن و اون رو هم قاتلای باباش نکشن. خودش میدونه کیا قاتل باباشن.
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    یه کلوم از آقای فراری معتاد! مواظب باش مردم شما تاوان حمایت تو از سعودی و تروریستها رو ندن.! داریم براتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس