کد خبر 27433
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۵

يک شبکه راديويي فرانسوي با اشاره به سخنان اخير وزير خارجه آمريکا درباره دولت انتقالي، به نقل از کارشناسان و تحليلگران اعلام کرد که آمريکا رويکرد خود را در قبال دولت مصر تغيير داده است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از راديو بين‌المللي فرانسه نوشت: در پي تداوم قيام‌هاي اعتراض‌آميز ضددولتي مردم مصر، "هيلاري کلينتون " وزير امورخارجه آمريکا در ارتباط با قدرت سياسي در مصر، براي نخستين بار از يک "دوره انتقالي " سخن گفت.

بر اساس اين گزارش، بنا به عقيده تحليلگران، آمريکا رويکرد خود در قبال دولت مصر را تغيير داده و رفتار دولت واشنگتن در قبال مصر وارد مرحله تازه‌اي شده است.

کلينتون روز گذشته اعلام کرد: «ما اميدواريم که شاهد يک دوره انتقالي آرام و منظم در مصر باشيم و از دولت "حسني مبارک " که همچنان سکان قدرت را در دست دارد، مصراً مي‌خواهيم که براي فراهم آوردن شرايط لازم براي اين انتقال، تمام تلاش خود را به کار گيرد.»

وي افزود: «حسني مبارک هنوز قدم‌هاي کافي براي استقرار دموکراسي در مصر را برنداشته است.»

راديو بين‌المللي فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: خبرگزاري‌هاي بزرگ معتقدند که سخن گفتن از انتقال، به اين معناست که آمريکا مطلقاً تمايل ندارد حسني مبارک در دور آينده، باز هم نامزد رياست جمهوري مصر شود.

در اين حال، اخوان‌المسلمون و چند تشکل مخالف ديگر "محمد البرادعي " مدير کل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و رهبر برجسته مخالفان دولت مصر را مأمور مذاکره با دولت کردند.

البرادعي در گفت‌و‌گو با تلويزيون‌هاي آمريکايي در اين باره اعلام کرد: «بهتر است "باراک اوباما " رئيس‌جمهور آمريکا آخرين کسي نباشد که به مبارک بگويد وقت رفتن رسيده است.»

وي صراحتا گفت: «مبارک همين امروز بايد برود.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس