کد خبر 27311
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶

تقريبا نيمي از افرادي که اقدام به خودکشي مي‌کنند در خوابيدن دچار مشکل هستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، تحقيقات نشان مي‌دهد نوجواناني که به فکر خودکشي هستند يا تا کنون براي انجام اين کار اقدام کرده‌اند بيش‌تر از نوجوانان ديگر دچار مشکلات خواب هستند.

ماريا ونگ استاد روانشناسي دانشگاه آداهو استيت در اين باره گفت: اين مطالعات نشان مي‌دهد والدين، معلمان و مربيان بايد نسبت به کودکاني که از مشکلات بي‌خوابي يا بدخوابي رنج مي‌برند دقت بيش‌تري داشته باشند.

نوجوانان در مورد مشکلات خواب خود بيش‌تر از تفکراتشان براي خودکشي صحبت مي‌کنند و اين موضوع مي تواند براي والدين به عنوان يک هشدار جدي تلقي شود.

در اين تحقيقات ??? پسر و ??? دختر شرکت داشتند که در شروع مطالعات بين ?? تا ?? سال داشتند و تا پايان مدت اين مطالعات به سن ?? تا ?? سال رسيدند.

از اين افراد سوالاتي در مورد اين‌که آيا آن‌ها دچار کابوس‌هاي شبانه هستند، در طول روز احساس خستگي مي‌کنند و در طول شب براي خوابيدن مشکل دارند پرسيده شد. از اين نوجوانان هم‌چنين پرسيده شد که آيا تلاش کرده‌اند به خود آسيب برسانند و خودزني کرده‌اند يا خير؟

در اين بررسي‌ها مشخص شد نزديک به ?? درصد از نوجوانان بين ?? تا ?? سال که به فکر خودکشي افتاده‌اند در بين ?? تا ?? سالگي دچار مشکلات خواب بودند و نزديک به ?? درصد نيز در سال قبل از اقدام به خودکشي مشکلات خواب را تجربه مي‌کردند.

در عوض ميزان مشکلات خواب در بين نوجواناني که فکر خودکشي نبودند فقط ?? درصد بود.

يکي ديگر از عواملي که تاثير زيادي در بروز احساس خودکشي در بين نوجوانان دارد آکنه است. نوجوانان و جواناني که دچار آکنه شديد هستند با احتمال بيش‌تري به فکر خودکشي مي‌افتند.

دکتر جان آندرس هالورسن از دانشگاه اسلو و همکارانش تحقيقي را روي ? هزار ??? نوجوان بين ?? تا ?? سال انجام دادند. اين تحقيقات نشان داد پسران دچار آکنه شديد تا ? برابر و دختران تا ? برابر بيش‌ از ديگران ممکن است به فکر خودکشي بيفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس